Tech: Το «γαλλικό» diesel που φοράνε 4 μάρκες

Tech: Το «γαλλικό» diesel που φοράνε 4 μάρκες

44.911 Επισκέψεις στο άρθρο

Αν και οι diesel κινητήρες βάλλονται ολοένα και περισσότερο κυρίως για τους ρύπους NOx, εντούτοις, ο 1,5 BlueHDI που εξελίχθηκε πριν από κάποια χρόνια από τον Όμιλο PSA... κρατάει γερά έχοντας παρουσία σε μία σειρά από μοντέλα!

Μικρός, καθαρός & οικονομικός

Τα βλαβερά-καρκινογόνα για τον άνθρωπο οξείδια του αζώτου (NOx) που παράγουν οι κινητήρες πετρελαίου για λόγους που έχουν αναλυθεί στο παρελθόν, είναι ο βασικός λόγος που οι εν λόγω κινητήρες χάνουν ολοένα και περισσότερο τη δημοφιλία τους.
 
Το πρόβλημα δεν είναι ότι δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν οι ρύποι τους, αλλά το ότι δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν με οικονομοτεχνικά βιώσιμο τρόπο από την πλευρά των κατασκευαστών και προς όφελος του καταναλωτή, ώστε να έχει νόημα η ύπαρξή τους σε δημοφιλείς χωρητικότητες, δηλαδή σε κινητήρες κάτω των 2.000 κυβικών. Σε όλο αυτό, προσθέστε και τον κύκλο μέτρησης εκπομπών ρύπων κατά WLTP όπως και τις οδηγίες της ΕΕ για τον... απαραίτητο εξηλεκτρισμό και εύκολα θα καταλάβετε γιατί οι κατασκευαστές έχουν πλέον τους συγκεκριμένους κινητήρες σε δεύτερη μοίρα, ενώ κάποιοι άλλοι τους έχουν στην πράξη εγκαταλείψει ή βρίσκονται προς αυτή την κατεύθυνση.
 
Ένα από τα μοτέρ πετρελαίου που κρατάει γερά τα τελευταία χρόνια μέχρι και σήμερα, είναι ο 1,5 diesel κινητήρας που εξελίχθηκε από το γκρουπ PSΑ (πλέον Stellantis μετά τo γάμο με την FCA) και στην πορεία του έχει φορεθεί (και συνεχίζει σε κάποιες περιπτώσεις) από μία πλειάδα μοντέλων Peugeot, Citroen, DS και Opel (π.χ. 208, 308, 3008, 5008, C3, C3 Aircross, C4, Mokka, Astra, Grandland X κτλ.). Ας τον δούμε αναλυτικά.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Toyota
test center