" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Οδηγούμε στη Βαρκελώνη το νέο SEAT Leon CUPRA ST, το οποίο θα έρθει στη χώρα μας το Μάιο, κοστίζοντας από 29.100 ευρώ.

Η εμφάνιση του Leon Cupra ST είναι διακριτικά δυναμική. Εμπρός ξεχωρίζουν οι μεγάλες εισαγωγές αέρα, τα LED φωτιστικά σώματα, ενώ πίσω οι οβάλ απολήξεις της εξάτμισης από τον διαχύτη.

Στο σπορτίφ εσωτερικό του Leon CUPRA, highlight είναι τα τύπου μπάκετ καθίσματα επενδυμένα με Alcantara.

Το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό κάνει εξαιρετική δουλειά τραβώντας το εμπρός μέρος προς το εσωτερικό της στροφής χωρίς ο οδηγός να νιώθει βίαιο τράβηγμα από το σύστημα διεύθυνσης.

Ο κινητήρας που βρίσκεται κάτω από το καπό του Leon CUPRA, ξεχωρίζει για τη δύναμή του, την ελαστικότητα του, ενώ αποδεικνύεται και λογικός σε κατανάλωση καυσίμου.

Ο χώρος αποσκευών είναι αυξημένος κατά 55% συγκριτικά με την hatchback έκδοση, προσφέροντας συνολικά 587 λτ. Το νούμερο αυτό εκτοξεύεται στα 1.470 λτ. αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.

Στον προαιρετικό εξοπλισμό ενσωματώνονται και πιο …σκληροπυρηνικά bucket που στην πλάτη τους έχουν ραμμένο το λογότυπο CUPRA.

Όσο εύκολα θα σας πηγαίνει στον εκάστοτε προορισμό σας, άλλο τόσο εύκολα μπορεί να σας χαρίσει οδηγική ευχαρίστηση.

Οδηγώντας το Leon Cupra ST τόσο σε περιβάλλον πίστας όσο και στους επαρχιακούς δρόμους της Βαρκελώνης, εκπλήσσεσαι πώς συνδυάζει τα «αγωνιστικά» χαρακτηριστικά με τις ανέσεις και την πρακτικότητα.

ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Leon CUPRA ST

Διαβάστηκε από 6624 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 20/2/2015

Η πρακτικότητα ίππους δεν κοιτά! Για το λόγο αυτό λοιπόν η SEAT προσφέρει το Leon πιο ολοκληρωμένο από ποτέ και με έκδοση ST. Στην ισχυρή έκδοση CUPRA, αποδεικνύεται ιδανικό και για την καθημερινή χρήση.

 
Με μια ματιά
- 2λιτρος κινητήρας 265 & 280 ίππων
- 0-100 χλμ./ώρα σε 6,1 δλ.
- Με χώρο αποσκευών 587 λίτρων
- Από 29.100 ευρώ
- Στην Ελλάδα το Μάιο



Η SEAT αποφάσισε να δημιουργήσει την ST έκδοση του Leon, με ολίγη από…CUPRA, κατασκευάζοντας ένα από τα πιο ισχυρά station μοντέλα που υπάρχουν στο αυτοκινητιστικό στερέωμα. Ο 2λιτρος TSI κινητήρας κάτω από το καπό προσφέρεται με δυο εκδοχές ισχύος, 265 και μια (την κορυφαία) 280 ίππων, η οποία είναι η μόνη που θα έρθει στην χώρα μας. Το μεγάλο όφελος που θα αποκομίσει ο υποψήφιος αγοραστής του Leon CUPRA ST (πέρα από τα γκάζια) είναι και η αυξημένη πρακτικότητα, μιας και ο χώρος αποσκευών είναι αυξημένος κατά 55% συγκριτικά με την hatchback έκδοση, προσφέροντας συνολικά 587 λτ. Το νούμερο αυτό εκτοξεύεται στα 1.470 λτ. αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.

Εμφάνιση: Ομοιογενές σύνολο
Συνολικά το Leon CUPRA ST διαθέτει μια ομοιογενή εμφάνιση παρά την ύπαρξη του extra όγκου στο πίσω μέρος του. Σαφώς και αποπνέει την δυναμικότητα που είχαμε συναντήσει και στο CUPRA, με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα, για τον κινητήρα και για τα φρένα. Τα εμπρός φώτα είναι τεχνολογίας LED και καταναλώνουν ελάχιστη ενέργεια. Στο πίσω μέρος και την ST έκδοση στο κατώτερο μέρος του προφυλακτήρα συναντάμε τον διαχύτη, από τον οποίο δεξιά κι αριστερά ξεπροβάλλουν οι οβάλ απολήξεις του συστήματος εξαγωγής.

Εσωτερικό - Χώροι: Σπορτίφ και ποιοτικό
Στο εσωτερικό του SEAT Leon CUPRA ST οι σπορτίφ πινελιές δε θα μπορούσαν να λείπουν, αρχής γενομένης από το flat bottom τιμόνι, με τις έντονες ραφές. Τα καθίσματα είναι τύπου μπάκετ, με επένδυση Alcantara, που κρατάνε καλά το σώμα σε κάθε καμπή, ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό ενσωματώνονται και πιο …σκληροπυρηνικά bucket που στην πλάτη τους έχουν ραμμένο το λογότυπο CUPRA. Ο εξοπλιστικός κατάλογος συνεχίζεται με το σύστημα infotainment, το οποίο διαθέτει μια οθόνη αφής 6,5 ιντσών.

Κινητήρας: Πανίσχυρος παντού και λογικός σε καύσιμο
Ο κινητήρας που κινεί το Leon CUPRA ST, μας είναι γνωστός κι από την hatchback έκδοση του μοντέλου και ενσωματώνει πλήθος αρετών. Είναι δυνατός και συνάμα ελαστικός και ταιριάζει γάντι στο γρήγορο προφίλ των CUPRA μοντέλων. Ανάλογα την έκδοση, αποδίδει 265 ή 280 ίππους και έχει εξελιχθεί στα σημεία. Η κυλινδροκεφαλή του είναι κατασκευασμένη από αλουμίνιο, ενώ από το ίδιο υλικό είναι φτιαγμένα και τα πιστόνια του. Οι μπιέλες είναι κι αυτές ενισχυμένες, ενώ η τουρμπίνα είναι… «σεβαστών» διαστάσεων, με πίεση λειτουργίας τα 1,1 bar. Έτσι, η ισχύς του φτάνει στην κορυφαία έκδοση τους 280 ίππους, με την ροπή να αγγίζει τα 350 Nm, διαθέσιμη από τις 1.750 σ.α.λ. Ο κινητήρας τραβάει δυνατά από το ρελαντί, χωρίς ενοχλητικό lag, κινώντας ταχύτητα το ελαφρώς βαρύτερο κατά 45 κιλά αμάξωμα. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 6,1 δλ. με χειροκίνητο κιβώτιο και 6 δλ με το DSG κιβώτιο. Η δύναμη παρέχεται σταθερά μέχρι και λίγο πριν τον κόφτη, ενώ οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις είναι εκρηκτικές, εκτοξεύοντας το Leon CUPRA ST από στροφή σε στροφή.

Οδική συμπεριφορά: Ιδανικό για γρήγορους οικογενειάρχες
Από τα πρώτα χιλιόμετρα με το Leon CUPRA ST, αντιλαμβάνεσαι ότι το CUPRA DNA έχει μεταλαμπαδευτεί αυτούσιο και στην ST έκδοση. Σε κάθε είδους διαδρομή το Leon CUPRA ST τα πάει εξαιρετικά καλά, με τον οδηγό να εκμεταλλεύεται την άφθονη δύναμη του κινητήρα, που σε συνδυασμό με την πλούσια ροπή, αποδεικνύεται ιδανικό και ευκολοδήγητο στις καθημερινές διαδρομές.

Όμως ο χαρακτήρας του είναι διττός. Όσο εύκολα θα σας πηγαίνει στον εκάστοτε προορισμό σας, άλλο τόσο εύκολα μπορεί να σας χαρίσει οδηγική ευχαρίστηση. Σε συνθήκες πίεσης, το Leon CUPRA ST θα σας εντυπωσιάσει, μιας και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο εμπρός διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης κάνει φοβερή δουλειά στις στροφές ακόμα και με τέρμα γκάζι, ενώ το σύστημα διεύθυνσης με τον μεταβλητό λόγο μετάδοσης (Progressive Steering), σας επιτρέπει να στρίβετε ακόμα και την πιο κλειστή καμπή χωρίς να σταυρώνετε τα χέρια σας, επιτρέποντας σας να πηγαίνετε παντού «αέρα» και το κυριότερο χωρίς να ιδρώνετε από το άγχος.

Το τιμόνι από την άλλη στην πρώτη επαφή το νιώθεις ελαφρύ, αλλά εν τούτοις αποδεικνύεται αρκετά κοφτερό κι επικοινωνιακό. Η ενεργή ανάρτηση έχει τέσσερα διαφορετικά modes (Comfort, Sport, Cupra και Individual). Μέσω αυτών μπορείτε να φέρετε στα μέτρα σας τη συμπεριφορά της μετάδοσης, του συστήματος διεύθυνσης, του διαφορικού, της απόκρισης του γκαζιού, καθώς επίσης και της σκληρότητας της ανάρτησης. Γενικότερα το Leon CUPRA ST αποδεικνύεται ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο για εκείνον τον οικογενειάρχη που ναι μεν θέλει άλογα στο δεξί του πόδι, αλλά χωρίς συμβιβασμούς στον τομέα της άνεσης και της πρακτικότητας.

Οδηγώντας το SEAT Leon CUPRA ST τόσο σε περιβάλλον πίστας όσο και στους επαρχιακούς δρόμους της Βαρκελώνης, εκπλήσσεσαι πώς καταφέρνει να συνδυάζει τα «αγωνιστικά» χαρακτηριστικά με τις ανέσεις και την πρακτικότητα που προσφέρει. Η ανάρτηση στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο ή στο επαρχιακό δίκτυο αποδεικνύεται άνετη, ενώ μέσα στην πίστα κάνει το Leon CUPRA ST…τρένο.