• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Η νέα Corolla είναι μακρύτερη, φαρδύτερη, χαμηλότερη και ομορφότερη από το μοντέλο που αντικαθιστά.

Γνώριμη, από το νέο Auris, αλλά σύγχρονη η αισθητική στο εσωτερικό του νέου Corolla, που ξεχωρίζει για την προσεγμένη ποιότητα και το καλό φινίρισμα των υλικών.

Στο δρόμο το νέο μοντέλο αποδεικνύεται υπόδειγμα άνεσης και ιδανικός σύντροφος σε μακρινά ταξίδια.

Το εντυπωσιακό πίσω μέρος της Corolla έλκει την προσοχή για τον αεροδυναμικό σχεδιασμό του.

Χαρακτηριστικά εμπρός φώτα με LED ημέρας, που δίνουν ένα πολύ δυναμικό πρόσωπο στη νέα Corolla.

Στην άνεση του πίσω καθίσματος, συμβάλλει τόσο η αλλαγμένη κλίση του, όσο και το λεπτότερο πάχος της επένδυσης.

Οδηγούμε: Νέα Toyota Corolla

36.298 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 21/8/2013

Η Toyota Corolla μπαίνει στην 11η γενιά της, ως το μεγαλύτερο best seller όλων των εποχών. Ταξιδεύουμε στη Μαγιόρκα, για να την οδηγήσουμε.

 
Μετά το λανσάρισμα της 2ης γενιάς Auris, έφθασε η στιγμή να υποδεχθούμε και τη νέα, 11η κατά σειρά, Toyota Corolla. Αυτή τη στιγμή, η Corolla κατασκευάζεται σε 16 εργοστάσια, ενώ πωλείται σε 150 χώρες παγκοσμίως. Με βάση αυτά, η Corolla έχει καθιερωθεί ως το παραδοσιακό αποτύπωμα των αναγκών του πελάτη Toyota, ακολουθώντας, από την πρώτη γενιά της, τις αξίες που την έκαναν διάσημη. Αυτές συνοψίζονται στην κορυφαία ποιότητα, την ανθεκτικότητα και την αξιοπιστία, ενώ στη νέα της γενιά, οι αξίες αυτές έχουν πάει ένα βήμα πιο μπροστά.

Το ιαπωνικό μοντέλο, όπως ακριβώς συνέβη από την προηγούμενη γενιά του, παραμένει αποκλειστικά με σεντάν αμάξωμα, ωστόσο πλέον έρχεται πιο κοντά από ποτέ με το Auris σε αισθητικό επίπεδο. Αυτό σημαίνει ότι, εκτός των ίδιων κινητήρων, η νέα Corolla αποκτά πολλές σχεδιαστικές ομοιότητες στο αμάξωμά της, αλλά και το ίδιο εσωτερικό (κατα ένα μεγάλο μέρος) με το χάτσμπακ «αδελφό» της. Στα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου και οι καλύτεροι χώροι που έρχονται ως αποτέλεσμα των μεγαλύτερων διαστάσεων του αμαξώματός του (π.χ. το μεταξόνιο αυξάνεται στα 2.700 χλστ. +100 χλστ. από του Auris, αλλά και από της Corolla προηγούμενης γενιάς). Στην Ελλάδα θα είναι διαθέσιμο το μοντέλο από τις αρχές Αυγούστου, σε τιμές που ξεκινούν από τα 15.000 ευρώ.


Σχεδίαση: Αεροδυναμικές γραμμές
Η 11η γενιά της Toyota Corolla πατά πάνω στη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας που έχουμε δει στα νέα Toyota Auris και RAV4, αποκτώντας έτσι ένα μεγαλύτερο αισθητικό δυναμισμό. Παρούσες είναι οι φόρμες Keen Look (που σημαίνει ότι η σχεδίαση είναι εκλεπτυσμένη και αποτελεσματική αεροδυναμικά), αλλά και Under Priority (σχέδιο που καθίσταται εμφανές στον εμπρός προφυλακτήρα, με τη μεγάλη εισαγωγή αέρα στο κάτω μέρος). Στο εμπρόσθιο τμήμα ξεχωρίζουμε τα μεγάλα φωτιστικά σώματα, τα οποία εφάπτονται πάνω στη γρίλια της μάσκας και δημιουργούν ένα ενιαίο πάνελ – μια πρακτική που έχουμε γνωρίσει και στα Auris και RAV4. Το πιο έντονο, ωστόσο, στοιχείο εμπρός είναι τα φώτα ημέρας από LED. 

Στο Auris παραπέμπει και η σχεδίαση του αμαξώματος μέχρι και την τρίτη πίσω κολόνα, η οποία με τη σειρά της καταλήγει πάνω σε έναν υπερυψωμένο τρίτο όγκο του χώρου αποσκευών. Τα φωτιστικά στο πίσω τμήμα είναι μεγάλα σε όγκο και με πιο «συμβατικό» σχήμα από ότι αυτά του Auris, ενώ μεγάλες είναι κι οι διαστάσεις του προφυλακτήρα. Απο το πλάι ίσως να αναγνωρίσει κανείς μοτίβα απο το πρώτο Prius στον τροπο με τον οποίο κλείνει σχεδιαστικά το πίσω πλευρικό παράθυρο.


Κινητήρες-Κιβώτια: Πλήρης και οικονομική γκάμα

Η γκάμα κινητήρων της νέας Toyota Corolla, προέρχεται από την αντίστοιχη γκάμα του Auris με εξαίρεση ένα μοτέρ, ενώ προς το παρόν δεν ξέρουμε αν θα κυκλοφορήσει και σε υβριδική έκδοση. Έτσι, στον τομέα των βενζινοκινητήρων, η Corolla φοράει τα ατμοσφαιρικά μοτέρ 1,33 και 1,6 λίτρων φιλοσοφίας Optimal Drive, με απόδοση 99 και 132 ίππων, αντίστοιχα. 

Στους diesel, πρωταγωνιστής είναι ο γνωστός 1,4 D-4D κινητήρας, με 90 άλογα, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου 3,8 λτ./100 χλμ. και εκπομπές ρύπων κάτω από 100 γρ./χλμ., με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Αυτός ο κινητήρας συνδυάζεται με σύστημα Start&Stop. Αξίζει να σημειωθεί ότι, όπως και το Auris, η Corolla είναι διαθέσιμη με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT) – στην έκδοση 1,6 βενζίνης – αλλά και ημιαυτόματο κιβώτιο (MMT) στην έκδοση diesel. Σε ορισμένες αγορές, η Corolla διατίθεται και με κινητήρα βενζίνης 1,8 140 ίππων.


Εσωτερικό: Έμφαση στην εργονομία και την ποιότητα
Στο εσωτερικό της νέας Corolla, η επιλογή της Toyota είναι να μεταφερθεί σχεδόν αυτούσιο το εσωτερικό της νέας γενιάς του Auris. Έτσι, συναντούμε και πάλι ένα σχεδόν κάθετο ταμπλό, με καθαρές γραμμές και έμφαση στην εργονομία. Ο πίνακας οργάνων διατηρεί τις μεγάλες και ευανάγνωστες ενδείξεις του πίνακα οργάνων του Auris, ενώ στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η μεγάλη οθόνη αφής για το (προαιρετικό) σύστημα infotainment της Toyota, το Touch&Go.

 Αυτό αποτελεί μια γενναία ένεση τεχνολογίας στο μοντέλο, αφού συνδυάζει Bluetooth, σύστημα πλοήγησης και κάμερα οπισθοπορείας. Ή πιο εμφανής διαφορά (σε σχέση με το Auris) έχει να κάνει με την καλυμμένη θήκη για μικροαντικείμενα στη βάση της κεντρικής κονσόλας και μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων, αλλά και με το διαφορετικό διακοσμητικό σιρίτι που διατρέχει το ταμπλό. Σε γενικές γραμμές το φινίρισμα και η προσοχή στη λεπτομέρεια κινούνται σε υψηλά επίπεδα, ενώ πολύ καλή κρίνεται και η ανθεκτικότητα των πλαστικών, έτσι όπως προκύπτει από τη συναρμογή τους.


Χώροι – πρακτικότητα: Κορυφαίοι οι χώροι επιβατών
Στο κομμάτι των χώρων, οι αυξημένες διαστάσεις της νέας Corolla και ειδικά τα +100 χλστ. στο μεταξόνιο (2,7 μέτρα συνολικά), ωφελούν το χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών και κατά συνέπεια την εσωτερική άνεση. Επίσης, το σχεδόν επίπεδο δάπεδο δεν κλέβει χώρο για τα γόνατα του καθήμενου στη μέση, επιτρέποντας τη μεταφορά έως και 3 ενηλίκων στο πίσω κάθισμα. Αλλωστε, στην άνεση του πίσω καθίσματος, συμβάλλει τόσο η αλλαγμένη κλίση του, όσο και το λεπτότερο πάχος της επένδυσης. 

Σε ό,τι αφορά στο πορτ-μπαγκάζ, ο ωφέλιμος όγκος του βρίσκεται στα καλά επίπεδα της προηγούμενης γενιάς, αλλά με 2 λίτρα περισσότερα (452 λτ.). Αξίζει να σημειωθεί ότι, καθώς το συνολικό ύψος του αυτοκινήτου έχει χαμηλώσει ελαφρώς, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του, έχει διαμορφωθεί ανάλογα και η θέση οδήγησης, ενώ έχει διαφοροποιηθεί και η κλίση του τιμονιού. Πάντως, σε σχέση με το Auris, η περιφερειακή ορατότητα ειναι άψογη και τα όρια του αμαξώματος εύκολα υπολογίσιμα.


Οδική συμπεριφορά
Παρόλο που το νέο Corolla βασίζεται στην ανάρτηση του προηγούμενου μοντέλου, όλα, από το πλαίσιο, μέχρι το τιμόνι, έχουν ανασχεδιαστεί με στόχο τη μεγαλύτερη ακρίβεια και την εξοικονόμηση βάρους. Έτσι, για παράδειγμα, το πλαίσιο έχει ενισχυθεί με ατσάλι υψηλής αντοχής, η ανάρτηση έχει γίνει πιο στιβαρή και έχει αποκτήσει νέες ρυθμίσεις με στόχο την άνεση και την ακρίβεια, ενώ το τιμόνι έχει γίνει κατά 8% πιο γρήγορο από το προκάτοχο μοντέλο. 

Στην πράξη η νέα Corolla αποδεικνύεται ιδιαίτερα άνετη χωρίς να γίνεται πλαδαρή, ενώ η διάφορα ειναι εμφανής με το Auris, όσον αφορά τη διαφορετική τοποθέτηση των δυο (το Auris παίζει καλύτερα το ρόλο του ως το πιο δυναμικό των δύο), αλλά της παει πολύ. Το μεγαλύτερο μεταξόνιο έχει εξαφανίσει την οποία νευρικότητα του πίσω άξονα, στον ανοιχτό δρόμο ταξιδεύει ευθύβολα και ήσυχα, ενώ στις στροφές, για τον ίδιο λόγο, πατάει με σιγουριά. Η ησυχία στην κύλιση και μέσα στην καμπίνα ειναι απόδειξη της δουλειάς που έχει γίνει με την ηχομόνωση και την αναβάθμιση της ανάρτησης.