• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
10 φωτογραφίες »

Στο μάτι δείχνει πως έχει compact διαστάσεις, όμως η μεζούρα σταματά στα 4,64 μέτρα μήκους και η ζυγαριά στους 2,2 τόνους.

Οδηγούμε: Νέο Hyundai Ioniq 5

16.734 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 11/5/2021

Ακόμη και η εμφάνισή του το φανερώνει: το Ioniq 5 βάζει την Hyundai σε μια νέα εποχή ηλεκτροκίνησης. Η πρώτη μας βόλτα με αυτό είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακή.

Εκεί στη Hyundai έχουν πάρει πολλή φόρα τα τελευταία χρόνια και κάθε φορά που λες ότι το «τερμάτισαν», να σου και κάτι καινούριο που σε αφήνει με το στόμα ανοικτό. Αυτήν τη φορά αφορμή για να κρεμάσει το σαγόνι μας προς τα κάτω στάθηκε το Ioniq 5, το πρώτο μοντέλο της ηλεκτρικής οικογένειας Ioniq. Και μαζί με εμάς φαίνεται πως αντίστοιχη ήταν και η αντίδραση το κοινού αφού μέσα σε 24 ώρες εξαντλήθηκαν τα 3.000 διαθέσιμα οχήματα της έκδοσης limited edition Project 45. Η ζήτηση δηλαδή ήταν -σύμφωνα με την εταιαρεία- 3 φορές μεγαλύτερη από το αναμενόμενο… Πως το κατάφερε, όμως, αυτό η Hyundai; Σίγουρα, όχι με κάποια τεχνική marketing, αλλά «μιλώντας» με το ίδιο το αυτοκίνητο.

Το βάρος των μπαταριών φτάνει έως και τα 465 κιλά. Το νούμερο δεν είναι τεράστιο για ηλεκτρικό όχημα.

Το βάρος των μπαταριών φτάνει έως και τα 465 κιλά. Το νούμερο δεν είναι τεράστιο για ηλεκτρικό όχημα.


Ξεκινώντας με την εμφάνιση, έχουμε να πούμε ότι η κορεατική μάρκα λέει πως οι γραμμές του Ioniq 5 έχουν εμπνευστεί από το Pony του 1975, εμείς έχουμε να δηλώσουμε ότι αντικρίζοντάς το στο γκαράζ μας, μας έδωσε την αίσθηση ενός φουτουριστικού μοντέλου που έρχεται από το μέλλον. Προσέξτε για παράδειγμα τα «space pixel» DRL φώτα εμπρός και πίσω, τις αναδυόμενες χειρολαβές, τις 20άρες ζάντες, ακόμα και τις (προαιρετικά) κάμερες στη θέση των πλαϊνών καθρεπτών (το μοντέλο της δοκιμή ήταν με συμβατικούς καθρέπτες). Το Ioniq 5 με λίγα λόγια ξέρει να τραβά το βλέμμα των περαστικών με τις ακμές και τις προσεγμένες λεπτομέρειές του, σε βαθμό που στο τέλος της ημέρας θα χρειαστείς … «ξεμάτιασμα».

Η διάταξη στις οθόνες θυμίζει λίγο Mercedes, από πλευράς ευκρίνειας θα τη θέλαμε λίγο καλύτερη, το χρώμα του πλαισίου αυτών διαφοροποιείται ανάλογα τις επενδύσεις. Καλή η ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό, όμορφη η λεπτομέρεια +/- στα πεντάλ.

Η διάταξη στις οθόνες θυμίζει λίγο Mercedes, από πλευράς ευκρίνειας θα τη θέλαμε λίγο καλύτερη, το χρώμα του πλαισίου αυτών διαφοροποιείται ανάλογα τις επενδύσεις. Καλή η ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό, όμορφη η λεπτομέρεια +/- στα πεντάλ.


Αντίστοιχα ξεχωριστό και ιδιαίτερο είναι και το εσωτερικό. Η σχεδίαση είναι minimal, δεν μας έκανε να αναφωνήσουμε wow, εκτιμήσαμε όμως την ποιότητα των υλικών (σ.σ. πολλά μάλιστα είναι ανακυκλωμένα ώστε να συνάδουν με το οικολογικό προφίλ του μοντέλου), τις δύο οθόνες, το Head-Up Display επαυξημένης πραγματικότητας (AR HUD), καθώς και τους χώρους για τους μπροστά και πίσω επιβάτες. Εδώ, μάλιστα, πρέπει να σταθούμε περισσότερο. Οι μπροστινές θέσεις είναι πολύ άνετες, σαν πολυθρόνες, η ορατότητα προς τα εμπρός είναι καλή, ενώ και πίσω οι προσφερόμενοι χώροι εντυπωσιάζουν θυμίζοντας μεσαία SUV. Επομένως, έχει βοηθήσει η νέα πλατφόρμα E-GMP με τα 3.000 χιλιοστά μεταξονίου, αλλά και τεχνολογίες για τις οποίες αναφερόμαστε αμέσως μετά. Επανερχόμενοι στους χώρους να σημειώσουμε πως το πορτ-μπαγκάζ έχει όγκο 531 λίτρα, ενώ στα πράγματα που μας άρεσαν ήταν η κεντρική κονσόλα που μπορεί να συρθεί κατά 140 χλστ., και το εντελώς επίπεδο πάτωμα.

Πολύ αναπαυτικά τα μπροστινά καθίσματα, γίνονται πολυθρόνες. Αυτό είναι σημαντικό όσο περιμένεις τη γρήγορη φόρτιση στον αυτοκινητόδρομο.

Πολύ αναπαυτικά τα μπροστινά καθίσματα, γίνονται πολυθρόνες. Αυτό είναι σημαντικό όσο περιμένεις τη γρήγορη φόρτιση στον αυτοκινητόδρομο.


Μιας και αναφερθήκαμε στην πλατφόρμα E-GMP, να αποκαλύψουμε πως αυτή θα αποτελέσει την βάση για την ηλεκτρική κυριαρχία (σ.σ. έτσι ισχυρίζονται τουλάχιστον οι άνθρωποί του) του ομίλου Hyundai-Kia, αφού πάνω της θα στηριχθούν όλα τα μελλοντικά μοντέλα. Ανάμεσα στα highlights της είναι η δυνατότητα φόρτισης 800 V (γνωρίζουμε την τεχνολογία από την Porsche Taycan), που επιτρέπει την εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση σε ταχυφορτιστή έως 350 kWh (σ.σ. εδώ ας σχολιάσουμε ότι η Hyundai είναι στρατηγικός εταίρος και μέτοχος στην IONITY που προσφέρει ένα δίκτυο φόρτισης υψηλής ισχύος). Κατά την Hyundai η φόρτιση από το 10 στο 80% μπορεί να πραγματοποιηθεί σε 18 λεπτά, εμείς στην πράξη είδαμε μεγαλύτερους χρόνους φόρτισης σε φορτιστή των 220 kWh.

Επόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)