" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Η εμφάνιση του Leon CUPRA είναι διακριτικά δυναμική.

Εμπρός ξεχωρίζουν οι μεγάλες εισαγωγές αέρα, τα LED φωτιστικά σώματα, ενώ πίσω οι οβάλ απολήξεις της εξάτμισης από τον διαχύτη.

Η SEAT πλέον κοιτάει στα μάτια όλους τους αντιπάλους της, όπου σε ορισμένες περιπτώσεις θα τους υπερσκελίσει με άνεση.

Τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED και καταναλώνουν ελάχιστη ενέργεια.

Ο κινητήρας που βρίσκεται κάτω από το καπό του Leon CUPRA, ξεχωρίζει για τη δύναμή του, την ελαστικότητα του, ενώ αποδεικνύεται και λογικός σε κατανάλωση καυσίμου.

Εντυπωσιακό το εσωτερικό του Leon CUPRA, ειδικότερα τα τύπου μπάκετ καθίσματα επενδυμένα με Alcantara, τα οποία κρατούν εξαιρετικά το σώμα σε κάθε είδους καμπή.

Στο πίσω μέρος αναμφίβολα θα τραβήξει την προσοχή σας ο διαχύτης, από τον οποίο δεξιά κι αριστερά ξεπροβάλλουν οι οβάλ απολήξεις του συστήματος εξαγωγής.

Στην πρώτη επαφή το εσωτερικό του Leon CUPRA σε ενθουσιάζει. Οι σπορτίφ πινελιές σαφώς και δεν θα μπορούσαν να λείπουν, αρχής γενομένης από το flat bottom τιμόνι, με τις έντονες ραφές.

Οδηγούμε: Νέο SEAT Leon CUPRA

Διαβάστηκε από 11311 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 20/2/2014

Το νέο SEAT Leon CUPRA έρχεται ισχυρότερο από ποτέ, με απόδοση που φτάνει έως τους 280 ίππους. Ταξιδέψαμε στην Βαρκελώνη, οδηγήσαμε το ισχυρότερο μοντέλο στην ιστορία της SEAT και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

 
Το όνομα CUPRA αποτελεί σήμα κατατεθέν για τη SEAT. Το ακούσαμε για πρώτη φορά το 1996, στα τότε Ibiza. 18 χρόνια μετά το συναντάμε στην τρίτη, καλύτερη και δυνατότερη γενιά του, κοσμώντας μάλιστα για πρώτη φορά την 3θυρη εκδοχή του Leon!

H SEAT ως φαίνεται έκανε το colpo grosso. Αρχικά δημιούργησε τη νέα γενιά του Leon πιο δυναμική από ποτέ, κατασκευάζοντας το μάλιστα και σε 3θυρη version. Τώρα, με την έλευση του CUPRA ταράζει τα λιμνάζοντα νερά στην κατηγορία των μικρομεσαίων GTi, έχοντας ως εφόδιο πέρα από τη δυναμική εμφάνιση και τον νέο 2λιτρο TSI κινητήρα. Ο τελευταίος διαθέτει δυο εκδοχές ισχύος, μια με 265 ίππους και μια (την κορυφαία) με 280 ίππους. Ταξιδέψαμε στην όμορφη Βαρκελώνη, οδηγήσαμε το ισχυρότερο μοντέλο στην ιστορία της SEAT και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας. 

Εμφάνιση: Καυτή, τόσο με τρεις, όσο και με πέντε πόρτες
Ως CUPRA το νέο Leon, διαθέτει μια διακριτικά δυναμική εμφάνιση. Σαφώς το ότι είναι ένα ξεχωριστό μοντέλο φαίνεται με την πρώτη ματιά. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν οι μεγάλες εισαγωγές αέρα, τόσο για τον δυνατό κινητήρα, όσο και για το σύστημα της πέδησης. Ξεχωριστά τόσο λόγω εμφάνισης, όσο και λόγω τεχνολογίας που φέρουν πάνω τους, είναι τα εμπρός φωτιστικά σώματα. Αυτά είναι τεχνολογίας LED και καταναλώνουν ελάχιστη ενέργεια.
Στο πίσω μέρος αναμφίβολα θα τραβήξει την προσοχή σας ο διαχύτης, από τον οποίο δεξιά κι αριστερά ξεπροβάλλουν οι οβάλ απολήξεις του συστήματος εξαγωγής. 

Εσωτερικό: Σπορτίφ και ποιοτικό
Στην πρώτη επαφή το εσωτερικό του Leon CUPRA σε ενθουσιάζει. Οι σπορτίφ πινελιές σαφώς και δεν θα μπορούσαν να λείπουν, αρχής γενομένης από το flat bottom τιμόνι, με τις έντονες ραφές. Τα καθίσματα επίσης είναι αυτά που αρμόζουν σε ένα μοντέλο της σειράς CUPRA. Τύπου μπάκετ, επενδυμένα με Alcantara, κρατάνε καλά το σώμα σε κάθε είδους καμπή, ενώ φέρουν στην πλάτη ραμμένο το λογότυπο CUPRA. Ο εξοπλιστικός κατάλογος του εσωτερικού συνεχίζεται με το σύστημα infotainment, το οποίο διαθέτει μια οθόνη αφής 5,8 ιντσών. 

Κινητήρας: Νέος και πανίσχυρος
Κάτω από το καπό του εντυπωσιακού Leon CUPRA, υπάρχει ένας 2λιτρος TSI κινητήρας, ο οποίος ανάλογα την έκδοση αποδίδει 265 ή 280 ίππους. Ο εν λόγω κινητήρας είναι αυτός που χρησιμοποιεί ο όμιλος VW, όπου για την περίπτωση του Leon έχει εξελιχθεί στα σημεία. Έχουν χρησιμοποιηθεί αλουμινένια πιστόνια και ενισχυμένες μπιέλες, με την κυλινδροκεφαλή να είναι κατασκευασμένη από αλουμίνιο, όπου πέρα από τη μείωση του βάρους προσφέρει και αυξημένη αντοχή στις υψηλές θερμοκρασίες. Η τουρμπίνα ανεβάζει την πίεση λειτουργίας έως τα 1,1 bar. Έτσι η ισχύς του φτάνει στην κορυφαία έκδοση τους 280 ίππους, με την ροπή να αγγίζει τα 350 Nm, διαθέσιμη από τις 1.750 σ.α.λ. Τα πρώτα 100 χλμ/ώρα έρχονται σε 5,7 δλ όταν υπάρχει κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, ενώ σε 5,8 δλ με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, με τη τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα. Η κατανάλωση καυσίμου με το DSG κιβώτιο είναι 6,4 λτ/100 χλμ, ενώ κατά 0,2 λτ μεγαλύτερη (6,6) με το χειροκίνητο, ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανέρχονται στα 149 και 154 γρ./χλμ, αντίστοιχα.

Οδική συμπεριφορά: Το μηχανικό μπλοκέ συναρπάζει
Το νέο SEAT Leon CUPRA έχει χάσει 55 κιλά, σε σχέση με τον προκάτοχό του, χαρακτηριστικό που συμβάλλει στη δυναμική συμπεριφορά του μοντέλου. Πέρα των λιγότερων κιλών το Leon CUPRA, διαθέτει και μια σειρά τεχνολογικών εφαρμογών που ενισχύουν ακόμη περισσότερο το δυναμικό του προφίλ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το τροποποιημένο Dynamic Chassis Control και το CUPRA Drive Profile, τα οποία σου επιτρέπουν να προσαρμόσεις τα βασικά χαρακτηριστικά λειτουργίας του αυτοκινήτου. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει όμως στο μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης των μπροστινών τροχών, αλλά και στο σύστημα διεύθυνσης με τον μεταβλητό λόγο μετάδοσης (Progressive Steering).

Το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό κάνει εξαιρετική δουλειά και το νιώθεις να «εργάζεται» βάζοντας σε τάξη τους 280 ίππους του κινητήρα. Ακόμα κι αν επιμείνεις στο γκάζι πάνω στη στροφή, το μπλοκέ θα περιορίσει το σπινιάρισμα του εσωτερικού τροχού, «σπρώχνοντας» παράλληλα τα «μούτρα» του αυτοκινήτου προς το εσωτερικό της στροφής. Ακόμα και σε συνθήκες «πιστάδικης» οδήγησης, το μπλοκέ αποδεικνύεται υπεράνω το περιστάσεων βοηθώντας τον οδηγό στο κυνήγι του χρονομέτρου.

Το τιμόνι στην πρώτη επαφή το νιώθεις ελαφρύ, αλλά εν τούτοις αποδεικνύεται αρκετά κοφτερό κι επικοινωνιακό. Ο μεταβλητός λόγος μετάδοσης κάνει εξαιρετική δουλειά και ποτέ δεν θα χρειαστεί να σταυρώσετε τα χέρια όσο κλειστή κι αν είναι η στροφή. Η SEAT όμως έχει κάνει εξαιρετική δουλειά και με το torque steer, με το οποίο όσο δυνατά κι αν επιταχύνετε με το τιμόνι στριμμένο, δεν θα βιώσετε βίαιες αντιδράσεις από μεριάς του. 
Η ενεργή ανάρτηση εξοπλίζεται με τέσσερα διαφορετικά modes, Comfort, Sport, CUPRA και Individual. Μέσω αυτών μπορείτε να φέρετε στα μέτρα σας τη συμπεριφορά της μετάδοσης, του συστήματος διεύθυνσης, του διαφορικού, της απόκρισης του γκαζιού, καθώς επίσης και της σκληρότητας της ανάρτησης. Τόσο σε περιβάλλον πίστας όσο και σε επαρχιακούς δρόμους της Βαρκελώνης, το Leon CUPRA, αποδεικνύεται εξαιρετικά στιβαρό, εμπνέοντας εμπιστοσύνη στον οδηγό ανά πάσα ώρα και στιγμή, όσα χιλιόμετρα κι αν έχει στο κοντέρ. Ευθύβολο και βράχος ακλόνητος σε κάθε είδους καμπή, το Leon θα κάνει ακόμα και τον άπειρο να κυνηγάει το χρονόμετρο. Κι όλες αυτές οι δυνατότητες χωρίς κανένα συμβιβασμό από μεριάς της άνεσης. Με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και ηχομόνωσης το Leon CUPRA θα σε μεταφέρει ατσαλάκωτο από το σημείο Α στο σημείο Β. Την ίδια στιγμή κι αν οι περιστάσεις το απαιτήσουν ο δράκος θα ξυπνήσει μέσα του και θα «ισοπεδώσει» ότι βρεθεί στο διάβα του. 

Νέο SEAT Leon CUPRA από 25.820 ευρώ
Η SEAT πλέον κοιτάει στα μάτια όλους τους αντιπάλους της, όπου σε ορισμένες περιπτώσεις θα τους υπερσκελίσει με άνεση. Επιθετική σχεδίαση, ποιοτικό κι άνετο εσωτερικό και μια καρδιά κάτω από το καπό πιο ισχυρή από ποτέ. Με τιμή που στην Ελλάδα (για την 3θυρη έκδοση SC) θα ξεκινάει από τα 25.850, αν μη τι άλλο εκτοξεύει στα ύψη τη σχέση τιμής - απόδοσης. Μπορεί η φορολογική πολιτική στην χώρα μας να μην βλέπει με καλό μάτι τα 2λιτρα μηχανικά σύνολα, παρόλα αυτά το Leon CUPRA είναι ένα καυτό μικρομεσαίο που σου στίβει τα επινεφρίδια με την αδρεναλίνη που θα σε κάνει να παράγεις. Κι αυτό το συναίσθημα, έχει ανεκτίμητη αξία!