ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Οι Plug-in υβριδικοί κινητήρες της Mercedes

 Σχολιάστε 
1.250 Επισκέψεις στο άρθρο (21/5/2025)
Οι Plug-in υβριδικοί κινητήρες της Mercedes
2 Φωτογραφίες »

Τα πιο προσιτά μοντέλα (A-Class, GLA) κάνουν 70 χλμ. ηλεκτρικά και αποδίδουν 200+ άλογα.
Τα μεγάλα SUV (GLC, GLE) και τα πολυτελή σεντάν έχουν το ρεκόρ για τη περισσότερη ηλεκτρική αυτονομία που έχουμε μετρήσει.
Αν κάνεις πολλά χιλιόμετρα, η Mercedes είναι η μόνη μάρκα που συνδυάζει ρεύμα και diesel.
Δεν λείπουν οι σπορ Mercedes που χρησιμοποιούν το ρεύμα για να φτάσουν τα 800 άλογα.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Τα compact μοντέλα της έχουν Plug-in σύνολο που προσφέρει 70 χλμ. αυτονομία στην πόλη

Η Mercedes είναι μία από τις ελάχιστες εταιρείες που προσφέρουν τόσο πλούσια και πολυσχιδή γκάμα Plug-in υβριδικών μοντέλων. Ανάλογα με τον χαρακτήρα και την αποστολή κάθε μοντέλου – είτε πρόκειται για μια compact A-Class, για ένα οικογενειακό SUV όπως η GLE, ή για μια σπορ κατασκευή με πάνω από 840 ίππους – η Mercedes έχει εξελίξει διαφορετικά Plug-in κινητήρια σύνολα, ώστε να εξασφαλίζει τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και ηλεκτρικής αυτονομίας, προσαρμοσμένη στο DNA του εκάστοτε μοντέλου. Πάμε να τα γνωρίσουμε καλύτερα.

Στη βάση της Plug-in υβριδικής γκάμας βρίσκεται το σύνολο που βασίζεται στον state-of-the-art 1,33 λτ. turbo βενζινοκινητήρα που αποδίδει 163 άλογα και 270 Nm ροπής και συνεργάζεται με μπαταρία ονομαστικής χωρητικότητας 15,6 kWh που δίνει ενέργεια σε έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 109 ίππων με την συνδυαστική ισχύ να φτάνει τα 218 άλογα και τα 450 Nm ροπής. Η μπαταρία φορτίζει μέσα σε 5μιση ώρες σε πρίζα σούκο (26 λεπτά σε φορτιστή 22 kW) και προσφέρει περίπου 70-75 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας. Το κιβώτιο είναι 8άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη, ενώ στα θετικά του συστήματος είναι φυσικά η ρυθμιζόμενη ανάκτηση ενέργειας από τα paddles στο τιμόνι (στην ηλεκτρική και υβριδική λειτουργία). Το σύνολο αυτό το βρίσκουμε στα μοντέλα της Mercedes με πιο αστικό προσανατολισμό όπως η A-Class (hatchback και σεντάν), η B-Class, η CLA (coupe και Shooting Brake) και η GLA στην έκδοση με όνομα 250 e.

Τα μεγαλύτερα Plug-in μοντέλα της έχουν το ρεκόρ για τη περισσότερη ηλεκτρική αυτονομία που έχουμε μετρήσει

Για τα μεγαλύτερα σεντάν (C-Class και E-Class), στέισον-βάγκον και SUV (GLC και GLE) της αλλά και coupe κατασκευές όπως η CLE, η Mercedes έχει αναπτύξει ένα διαφορετικό Plug-in σύνολο που έχει ως βάση έναν 2λιτρο κινητήρα βενζίνης και έρχεται σε δύο εκδόσεις, την 300 e και την 400 e, με ή χωρίς σύστημα τετρακίνησης 4MATIC. Ο βενζινοκινητήρας αποδίδει 204 άλογα στην 300 e και 252 άλογα στην 400 e και συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 130 ή 136 ίππων που παίρνει ενέργεια από μια μπαταρία λιθίου χωρητικότητας 25,4 kWh (31,2 kWh στα SUV). Η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι μεγάλη για Plug-in υβριδικό και προσφέρει μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία από 90 έως 120 χλμ. ανάλογα το μοντέλο (μετρήσαμε 120 χλμ. στην GLC Coupe 400 e), νούμερο που καλύπτει τις μεταφορικές ανάγκες αρκετών ημερών. Καθότι η μπαταρία είναι μεγαλύτερη σε χωρητικότητα, θέλει και τον αντίστοιχο χρόνο για να φορτίσει. Έτσι, υπολογίστε περίπου 10 ώρες σε πρίζα σούκο (από το απόγευμα έως το επόμενο πρωί δηλαδή), 2,5 ώρες σε 11άρι wallbox ή μισή ώρα σε ταχυφορτιστή 60 kW.

Ίδιας φιλοσοφίας είναι oι Plug-in υβριδικές εκδόσεις της S-Class που έχουν όνομα S 450 και S 580 με ή χωρίς τετρακίνηση και αποδίδουν 408 και 510 άλογα αντίστοιχα αλλά και οι AMG 53 εκδόσεις των GLE και E-Class με ισχύ ακόμη και 612 ίππων. Η αυτονομία που προσφέρουν κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα (90-115 χλμ.), ο βενζινοκινητήρας όμως είναι 3λιτρος, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 150 άλογα και η μπαταρία έχει χωρητικότητα 28,6 kWh.

Είναι η μόνη μάρκα που συνδυάζει ρεύμα και diesel, ιδανικό σύνολο για χιλιομετροφάγους

Για οδηγούς που διανύουν μεγάλες αποστάσεις στον αυτοκινητόδρομο και παράλληλα θέλουν να κινούνται ηλεκτρικά μέσα στην πόλη, η Mercedes διαθέτει ένα μοναδικό στην αγορά Plug-in σύνολο με όνομα 300 de (ή 350 de στην περίπτωση των GLΕ και GLE Coupe) που συνδυάζει 2λιτρο πετρελαιοκινητήρα απόδοσης 197 ίππων με μπαταρία 25,4 kWh ή 31,2 kWh στα SUV) και ένα ηλεκτρομοτέρ 130 ή 136 ίππων (στα SUV), με την συνδυαστική ισχύ να φτάνει τα 313 άλογα στις C-Class και E-Class ή τα 333 άλογα στις GLC (και Coupe) και GLC (και GLE Coupe). H αυτονομία της μπαταρίας κυμαίνεται θεωρητικά από 100 έως 120 χλμ. (τη μετρήσαμε 115 χλμ. στην GLC 300 de).

Έχει Plug-in σύνολο που εστιάζει στις επιδόσεις και βγάζει 843 άλογα

Ενώ τα Plug-in σύνολα που αναλύσαμε παραπάνω έχουν ως πρωταρχικό στόχο να προσφέρουν μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία, ειδικά μέσα στην πόλη, η Mercedes διαθέτει στην γκάμα της μια σειρά από σπορ Plug-in υβριδικά μοντέλα που χρησιμοποιούν τον ηλεκτρισμό για να τονίσουν τις επιδόσεις τους. Πρόκειται για τις AMG S e Performance 4MATIC εκδόσεις των C-Class, GT, GT 4Door και GLC που χρησιμοποιούν ένα 2λιτρο (στην περίπτωση της C-Class και της GLC) ή 4λιτρο μοτέρ βενζίνης σε συνδυασμό με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 204 ίππων και μια μπαταρία μικρής ονομαστικής χωρητικότητας 6,1 kWh. Όπως καταλαβαίνει κανείς, η μπαταρία και το ηλεκτρομοτέρ δεν είναι σε θέση να προσφέρουν μεγάλη αυτονομία (αυτή υπολογίζεται θεωρητικά στα 12-13 χλμ.) αλλά χρησιμοποιούνται για να αυξήσουν την συνδυαστική ισχύ και σαν αποτέλεσμα να προσφέρουν κορυφαίες επιδόσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Mercedes-AMG GT 63 S e Performance 4MATIC+ που αποδίδει 843 άλογα (μοτέρ και ηλεκτροκινητήρας) και μπορεί να ολοκληρώσει το 0-100 χλμ./ώρα σε μόνο 2,8 δευτερόλεπτα.

OPEL
KIA