Καφρίλα ή καλά κάνουν; Ποιος φταίει περισσότερο για αυτή την άκρως επικίνδυνη συνήθεια; Ο εμπρός που πάει αργά ή ο πίσω που βιάζεται;
Το λεγόμενο... «tailgating»
Σε πρόσφατο θέμα μας, αναφερθήκαμε στα άκρως ενοχλητικά και επικίνδυνα aftermarket φώτα Xenon & LED που τυφλώνουν τους υπόλοιπους οδηγούς, με την ανταπόκριση των αναγνωστών-οδηγών να είναι πολύ μεγάλη.
Ένα όμως από τα θέματα που σχολίαζαν κάτω από αυτό το θέμα ήταν η κακή συνήθεια πολλών οδηγών να «κολλάνε» στο μπροστινό όχημα. Το φαινόμενο προφανώς δεν είναι μόνο ελληνικό, με τη διεθνή ονομασία του, «tailgating», να φιγουράρει πολύ συχνά στα κοινωνικά δίκτυα και τα διεθνή forum αυτοκινήτου.
Τι συμβαίνει λοιπόν; Πρόκειται για την απόλυτη καφρίλα, να οδηγεί κάποιος για παράδειγμα στον αυτοκινητόδρομο και να είναι στην αριστερή ή και τη μεσαία λωρίδα, κινούμενος με την ανώτερη νόμιμη ταχύτητα. Και εκεί που δεν το περιμένει να βλέπει από τον μεσαίο του καθρέπτη, κυριολεκτικά ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ του πίσω οδηγού! Συνήθως κιόλας ο συγκεκριμένος θα «παίζει» τα φώτα του με μανία ώστε το μπροστά όχημα να του αδειάσει τη γωνιά.
Αυτή λοιπόν η συνήθεια εκτός από παράνομη (μιλάμε για ταχύτητες πάνω από τα επιτρεπτά όρια), είναι και άκρως επικίνδυνη, καθώς εκτός του ότι «αγχώνει» τον προπορευόμενο οδηγό, αυξάνοντας τις πιθανότητες να κάνει κάποιο λάθος και να κινδυνεύσει, επηρεάζει και τον ίδιο οδηγό, ο οποίος όπως είναι «κολλημένος» στο εμπρός όχημα, δεν έχει καμία ορατότητα του δρόμου μπροστά. Για παράδειγμα ένα απότομο φρενάρισμα του εμπρός, μπορεί να τους κάνει «σάντουιτς»!
Η απάντηση εδώ είναι και οι δύο! Ναι, προφανώς ο από πίσω είναι επικίνδυνος, παράνομος και… κάφρος. Ωστόσο, όπως έχουμε αναφέρει πολλές φορές στις σελίδες του AutoΤρίτη, στο δρόμο δεν υπάρχει κανένας λόγος να εμπλακούμε σε οδικούς «τσαμπουκάδες» καθώς πάνω στα νεύρα του ο άλλος μπορεί να γίνει ιδιαίτερα επικίνδυνος.
Οπότε, παρόλο που μπορεί ο πίσω να θέλει να παρανομήσει, το ιδανικό που έχει να κάνει ο προπορευόμενος οδηγός, είναι να βγάλει φλας και να αλλάξει λωρίδα, παίρνοντας το ελάχιστο ρίσκο. Μην ξεχνάμε ότι σε μεγάλες ταχύτητες, οποιαδήποτε απότομη κίνηση μπορεί να αποβεί μοιραία!
Επίσης, μην ξεχνάμε ότι μπορεί το πίσω όχημα να είναι κρατικό, χωρίς φάρο (όπως για παράδειγμα κάποιο περιπολικό της Ασφάλειας) και να πραγματοποιεί εκείνη τη στιγμή μια καταδίωξη. Ούτε μπορεί ο μπροστά οδηγός να το διακρίνει, ούτε υπάρχει και λόγος.
Κλείνοντας, να αναφέρουμε ότι ο Κ.Ο.Κ. είναι ξεκάθαρος. Η αριστερή λωρίδα είναι πάντα για προσπέραση και όχι για πορεία. Οπότε, μπορεί ο οδηγός άνετα και με ασφάλεια να πιάσει στην αριστερή λωρίδα για να προσπεράσει και στη συνέχεια να επιστρέψει δεξιά.