
Έχει μήκος (4.350 χλστ.) & crossover «κοψιά» σαν το Citroen C4.
Για περισσότερη ηλεκτρική αυτονομία επενδύει στην αεροδυναμική με coupe σχεδίαση σαν τα smart #3 & Volkswagen ID.4.
High-tech εσωτερικό με 2-σε-1 οθόνες & στιλ που θυμίζει Hyundai Kona ή Kia EV3.
Έχει αυτονομία έως 600 χλμ., από τις καλύτερες που υπάρχουν στον ανταγωνισμό.
Νέο Nissan Leaf: Ποια ηλεκτρικά θα αντιμετωπίσει στο C segment;
Το 2010 υπήρξε το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής. Σήμερα, 15 χρόνια αργότερα, φτάνει στην 3η του γενιά και βρίσκεται προ των πυλών του επίσημου λανσαρίσματός του στην ελληνική αγορά.
Ο λόγος για το νέο Nissan Leaf που άλλαξε εμφάνιση, έχει νέες τεχνολογίες σε κινητήρες-μπαταρίες και φιλοδοξεί να κερδίσει σημαντικό μερίδιο αγοράς από τις πωλήσεις EVs. Ποια αυτοκίνητα πρέπει να υπερκεράσει για να το πετύχει;
Έχει μήκος (4.350 χλστ.) & crossover «κοψιά» αλά Citroen C4
Το 3ης γενιάς Nissan Leaf παραμένει στην μικρομεσαία (C) κατηγορία, έστω κι αν έχει 13 εκ. κοντύτερο αμάξωμα σε σχέση με τον προκάτοχό του. Στο μάτι, πάντως, μοιάζει... μεγαλύτερο, χάρη στους μικρότερους εμπρός και πίσω προβόλους, καθώς και το σταθερά μεγάλο μεταξόνιο (2.690 χλστ.).Η μεγαλύτερη αλλαγή, βέβαια, έχει να κάνει με την διαφοροποίηση του Leaf από το κλασικό hatchback αμάξωμα που είχαμε γνωρίσει. Υιοθετώντας την SUV τάση της εποχής οι δημιουργοί της Nissan εφαρμόζουν μία crossover φιλοσοφία, που στην πράξη οδήγησε σε ένα κάτι παραπάνω κομψό αισθητικό αποτέλεσμα.
Αν θέλαμε να το παρομοιάσουμε με κάποιο τρέχον μοντέλο της αγοράς, το Citroen C4 είναι ένα αυτοκίνητο με πολλά κοινά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, πέραν φυσικά του ίδιου μήκους (4.350 χλστ.).
Για περισσότερη ηλεκτρική αυτονομία επενδύει στην αεροδυναμική με coupe σχεδίαση σαν τα smart #3 & Volkswagen ID.4
Στο μοντέρνο design του Nissan Leaf συμβάλλει και η coupe κλίση στο πίσω μέρος του, με την «ουρά πάπιας» και το design σε σχήμα-δάκρυ. Έχουμε δει και άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να ακολουθούν παρόμοια λογική (βλέπε smart #3 και το μεσαίας κατηγορίας Volkswagen ID.5), με στόχο τη μέγιστη αεροδυναμική απόδοση και την διευρυμένη ηλεκτρική αυτονομία.
Στην περίπτωση του ιαπωνικού crossover επιτυγχάνεται ένας πολύ χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd 0,25). Συν τοις άλλοις εντοπίζουμε και επιπλέον σχεδιαστικές πινελιές αεροδυναμικής φύσεως, όπως οι pop-up λαβές των εμπρός θυρών και οι «κρυφές» των πίσω, το πλήρες κάλυμμα κάτω από το δάπεδο και οι ενεργές γρίλιες.
High-tech καμπίνα με 2-σε-1 οθόνες & στιλ που θυμίζει Hyundai Kona ή Kia EV3
Περνάμε στο εσωτερικό, όπου η Nissan «έσπασε» αυγά και δημιούργησε το πιο high-tech μοντέλο της γκάμας της, τουλάχιστον από όσα έχουμε δει μέχρι σήμερα. Προφανώς οι δύο οθόνες για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το infotainment «κλέβουν» την παράσταση, κυρίως λόγω της διάταξής τους. Λιγοστά είναι τα μοντέλα με ενιαία διαμόρφωση και τόσο μεγάλη επιφάνεια (14,3 ίντσες η καθεμιά). Αν ψάξουμε στο mainstream ανταγωνισμό θα δούμε παρόμοιας «εκτέλεσης» εσωτερικό στα Hyundai Kona και Kia EV3 (12,3 ίντσες οι δικές τους οθόνες), ειδάλλως θα πρέπει να στραφούμε σε μοντέλα premium φιλοσοφίας.
Από εκεί και πέρα, το digital αλλά και σύγχρονο υπόβαθρο του Nissan Leaf ενισχύουν και τα παρακάτω χαρακτηριστικά:
- 3D 8-point Around View Monitor για το παρκάρισμα
- Real Time Road Visualization κατά την οδήγηση (απεικόνιση σε πραγματικό χρόνο στην κεντρική οθόνη του περιβάλλοντος και της κυκλοφορίας γύρω από το αυτοκίνητο)
- Ηχοσύστημα Bose Plus Premium (με ηχείο στο προσκέφαλο του οδηγού, ο οποίος ακούει τις οδηγίες του navi και τις κλήσεις χωρίς να ενοχλούνται οι άλλοι επιβάτες)
- Κάμερα 360° με λειτουργία «αόρατου καπό»
- γυάλινη οροφή υγρών κρυστάλλων, που σκουραίνει τμηματικά με ένα κουμπί

Έχει αυτονομία έως 600 χλμ., από τις καλύτερες που υπάρχουν στον ανταγωνισμό
Το νέο Nissan Leaf προσφέρεται σε δύο εκδόσεις απόδοσης και στο νέο 3-σε-1 κινητήριο σύνολο. Αυτό ενσωματώνει τον σύγχρονο κινητήρα μόνιμου μαγνήτη, το μετατροπέα και το μειωτήρα σε μία ενιαία, compact μονάδα και είναι τοποθετημένο στους εμπρός τροχούς. Κάθε επιλογή έχει και διαφορετικής χωρητικότητας μπαταρία, υδρόψυκτη με κυψέλες τύπου NMC από την AESC.
Στη βάση της γκάμας του νέου Leaf υπάρχει η επιλογή των 177 ίππων των 345 Nm ροπής, με μπαταρία 52 κιλοβατώρων, για υποσχόμενη ηλεκτρική αυτονομία στα 436 χιλιόμετρα. Παρόμοια σύνολα θα δούμε στα CUPRA Born (204 PS, 59 kWh) Ford Explorer (170 PS, 55 kWh) και MG4 (170 PS, 51 kWh).
Η κορυφαία έκδοση του Nissan Leaf έχει περισσότερα άλογα (218 PS) και μεγαλύτερη ενεργειακό απόθεμα (75 kWh), το οποίο εξασφαλίζει μία από τις κορυφαίες αυτονομίες της αγοράς, τουλάχιστον σε θεωρητικό επίπεδο. Σύμφωνα με τους Ιάπωνες το Nissan Leaf κινείται έως και 604 χλμ., range που συναντάμε σε ηλεκτρικά με 80άρες μπαταρίες, αρκετά κοντά και στα 622 χλμ. που δηλώνει η Tesla για το μεγαλύτερης κατηγορίας πισωκίνητο Model Y Juniper Long Range.

