
Στα χαρτιά έχει την μεγαλύτερη μπαταρία (101 kWh) και αυτονομία (έως 700 χλμ.).
Μεγάλη μπαταρία όμως έχουν και τα μεγαλύτερα Ford Mustang Mach-E, Nissan Ariya & smart #5.
Σε αίσθηση ποιότητας μπαίνει απέναντι και σε premium ηλεκτρικά SUV, όπως τα Audi Q4 e-tron, BMW iX1 & Mercedes EQA.
Σε παρόμοιο εύρος τιμής ή προδιαγραφών υπάρχουν τα Kia EV6, Hyundai Ioniq 5 & Tesla Model Y.
Peugeot e-3008 Long Range: Το ηλεκτρικό οικογενειακό SUV με τη μεγαλύτερη μπαταρία (101 kWh)
Η αυτονομία στο ταξίδι βάζει σε σκέψεις πολλούς και τους προδιαθέτει αρνητικά απέναντι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτόν τον προβληματισμό «διώχνει» το Peugeot e-3008, που στην 2κίνητη Long Range έκδοσή του υπόσχεται τεράστια αυτονομία, που πλησιάζει τα 700 χλμ. (669 έως 701 χλμ., σύμφωνα με εργοστασιακές μετρήσεις).
Για να προκύψει το νούμερο αυτό η γαλλική μάρκα τοποθέτησε στο e-3008 τη μεγαλύτερη σε χωρητικότητα μπαταρία της κατηγορίας, στις 101 kWh (96,9 κιλοβατώρες η ωφέλιμη χωρητικότητα), εξ ου και η μεγαλύτερη αυτονομία του segment των C-SUV. Το συγκεκριμένο battery package δημιουργήθηκε από την αύξηση στο πάχος της έκδοσης των 73 kWh (+15 χλστ.), δίχως ωστόσο να επηρεαστεί η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ. Το τελευταίο παραμένει σταθερό στα 520 λίτρα, με το Peugeot 3008 να διατηρεί με τον τρόπο αυτό τον all-around οικογενειακό χαρακτήρα του, που έχει ως highlight το φαρδύτερο πίσω κάθισμα της κατηγορίας (143 εκ.), ανεξαρτήτως κινητήρα (βγαίνει επίσης ως mild και Plug-in υβριδικό).
Το Peugeot e-3008 Long Range αποδίδει 230 ίππους και είναι διαθέσιμο σε δύο εξοπλιστικές επιλογές (Allure, GT). Η τιμή εκκίνησής του είναι στα 51.900 ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3». Αυτοί οι δύο πυλώνες, η τιμή αγοράς και η μπαταρία, πού τοποθετούν το Peugeot e-3008 Long Range σε σχέση με τον ανταγωνισμό;
Μεγάλη μπαταρία όμως έχουν και τα μεγαλύτερα Ford Mustang Mach-E, Nissan Ariya & smart #5
Αν θελήσουμε να βρούμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τόσο μεγάλη μπαταρία θα πρέπει να περάσουμε σε μεγαλύτερη βάσει διαστάσεων αλλά και τιμή αγοράς. Η Ford Mustang Mach-E του segment των D-SUV, για παράδειγμα, ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που μας σύστησε τις μεγάλες μπαταρίες, που σε φτάνουν μέχρι τη Θεσσαλονίκη, χωρίς ενδιάμεση φόρτιση. Στην γκάμα του ανανεωμένου μοντέλου ξεχωρίζει η πισωκίνητη Long Range έκδοση των 276 ίππων, με θεωρητική αυτονομία στα 600 χιλιόμετρα και μπαταρία στις 94,6 kWh (από 62.120 ευρώ).
Στην κατηγορία των μεσαίων SUV έχουμε και τα BYD Seal U BEV και Nissan Ariya. Στην πρώτη περίπτωση, το 2κίνητο μοντέλο της κινεζικής μάρκας έχει απόδοση 218 ίππων και 89 άρα μπαταρία, με υποσχόμενη αυτονομία στα 500 χιλιόμετρα (από 38.500 ευρώ). Όσον αφορά το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Nissan, η κορυφαία προσθιοκίνητη επιλογή του αποδίδει 242 ίππους και αντλεί ενέργεια από μία 91άρα μπαταρία ιόντων λιθίου. Σύμφωνα με τη Nissan, η μέγιστη αυτονομία πλησιάζει τα 530 χιλιόμετρα (από 46.900 ευρώ).
Τέλος, ξεχωριστή περίπτωση ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μεγάλη μπαταρία είναι και νέο smart #5. Το θηριώδες SUV σε εκτόπισμα SUV της μάρκας (μήκος 4.695 χλστ.) λανσάρεται και σε εκδόσεις με μπαταρία συνολικής χωρητικότητας 100 kWh. Βάσει εργοστασιακών μετρήσεων ξεχωρίζει το πισωκίνητο μοντέλο που κάνει αμιγώς ηλεκτρικά έως και 590 χλμ. σε μικτές συνθήκες οδήγησης, στις εκδόσεις Pro+ και Premium των 363 ίππων (από 46.500 ευρώ).

Peugeot e-3008 Long Range με μπαταρία 101 kWh: Ποιους αντιπάλους έχει; | autotriti.gr
Σε αίσθηση ποιότητας μπαίνει απέναντι και σε premium ηλεκτρικά SUV, όπως τα Audi Q4 e-tron, BMW iX1 & Mercedes EQA
Πέραν της μεγάλης μπαταρίας της ηλεκτρικής έκδοσης, το Peugeot 3008 φροντίζει να ξεχωρίζει από το mainstream ανταγωνισμό και χάρη στην πολύ υψηλή ποιότητα κατασκευής του. Ο πολυτελής χαρακτήρας του οικογενειακού SUV της γαλλικής μάρκας «κοιτάει» ακόμη και δημοφιλή γερμανικά μοντέλα της κατηγορίας.
To Audi Q4 e-tron είναι μία περίπτωση premium ηλεκτρικού C-SUV. Η μέγιστη δυνατή θεωρητική αυτονομία του εντοπίζεται στην πισωκίνητη Sportback έκδοση 45 των 286 ίππων, η οποία λόγω αεροδυναμικής σχεδίασης (βλέπε coupe πίσω μέρος) κερδίζει περισσότερα χιλιόμετρα στο δρόμο σε σχέση με το «απλό» Q4 e-tron (μπαταρία 82 kWh για αυτονομία 570 χιλιομέτρων και τιμή από 44.080 ευρώ). Μικρότερη μπαταρία, στις 66,5 κιλοβατώρες έχει η ηλεκτρική BMW iX1. Επιλέγουμε την 2κίνητη έκδοση eDrive 20 με τα 204 άλογα των 37.950 ευρώ που έχει ελαφρώς μεγαλύτερο εύρος (431-473 χλμ.) από την ισχυρότερη και 4κίνητη xDrive 30 (417-438 χλμ.).
Όσον αφορά τη Mercedes EQA, η καλύτερη βάση χιλιομετρικής απόδοσης έκδοση είναι η 250+ με τα 190 άλογα (από 51.650 ευρώ). Η συγκεκριμένη επιλογή φέρει μπαταρία 73,9 kWh που μπορεί να φαίνεται μην έχει τη χωρητικότητα άλλων μοντέλων, όμως μπορεί να πετύχει μεγάλες αυτονομίας χάρη στην πολύ καλή ενεργειακή της διαχείριση (558 χλμ. δηλώνει η Mercedes).
Premium βλέψεις και πολύ μεγάλη μπαταρία έχει και το μεσαίο SUV 7X της νεοσύστατης στην ελληνική αγορά μάρκας Zeekr. Στην πισωκίνητη έκδοσή του με τα 421 άλογα θα δούμε μπαταρία 100 kWh και αυτονομία 615 χιλιομέτρων, σύμφωνα όσα αναφέρει το κινεζικό brand (από 55.990 ευρώ).
Σε παρόμοιο εύρος τιμής ή προδιαγραφών υπάρχουν τα Kia EV6, Hyundai Ioniq 5 & Tesla Model Y
Από εκεί και πέρα, υπάρχουν και άλλα ηλεκτρικά SUV στην λίστα των μοντέλων με «μπαταρία ταξιδιού» και παραπλήσια τιμής αγοράς. Το ανανεωμένο Tesla Model Y στην πισωκίνητη Long Range έκδοσή του έχει πιο χαμηλή τιμή (46.990 ευρώ) αλλά και μικρότερη μπαταρία στις 78,1 kWh. Η μάρκα ανακοινώνει αυτονομία 622 χιλιομέτρων, σε ένα μοντέλο ισχύος 340 ίππων.
Κοινά ηλεκτρικά σύνολα συναντάμε στα Hyundai Ioniq 5 και Kia EV6 που ξεχωρίζουν για τους πολύ γρήγορους χρόνους φόρτισής τους. Οι top σε αυτονομίες εκδόσεις τους έχουν κίνηση στους πίσω τροχούς, από έναν ηλεκτροκινητήρα με 229 άλογα. Ο τελευταίος αντλεί ενέργεια από μία μπαταρία συνολικής χωρητικότητας 84 kWh, με υποσχόμενη αυτονομία στα 570 και 582 χιλιόμετρα για Hyundai Ioniq 5 (από 36.690 ευρώ) και Kia EV6 (από 46.990 ευρώ), αντίστοιχα.
| Μάρκα - Μοντέλο | Μικτή θεωρητική αυτονομία σε χλμ. | Χωρητικότητα μπαταρίας σε kWh (συνολική/ωφέλιμη) | Χρόνος φόρτισης | Τιμή από σε ευρώ |
|---|---|---|---|---|
| Peugeot e-3008 LR 230 PS | 669-701 | 101/96,9 | 20-80% σε 28λ. σε 100 kW | 51.900 |
| Tesla Model Y Juniper LR RWD 340 PS | 622 | 78,1/75 | 10-80% σε 27λ. σε 250 kW | 46.990 |
| Zeekr 7X LR RWD 421 PS | 615 | 100/94 | 10-80% σε 13λ. σε 360 kW | 55.990 |
| Ford Mustang Mach-E LR RWD 276 PS | 600 | 94,6/88 | 10-80% σε 36λ. σε 135 kW | 62.120 |
| smart #5 LR RWD 363 PS | 590 | 100/94 | 10-80% σε 18λ. σε 400 kW | 46.500 |
| Kia EV6 LR RWD 229 PS | 582 | 84/80 | 10-80% σε 18λ. σε 350 kW | 46.990 |
| Hyundai Ioniq 5 LR RWD 229 PS | 570 | 84/80 | 10-80% σε 18λ. σε 350 kW | 36.690 |
| Mercedes EQA 250+ 190 PS | 558 | 73,9/70,5 | 10-80% σε 35λ. σε 100 kW | 51.650 |
| Nissan Ariya 242 PS | 533 | 91/87 | 20-80% σε 30λ. σε 130 kW | 46.900 |
| BYD Seal U BEV Design | 500 | 89/87 | 10-80% σε 43λ. σε140 kW | 36.990 |
| Audi Q4 e-tron SB 286 PS | 495-561 | 82/77 | 10-80% σε 28λ. σε 175 kW | 44.080 |
| BMW iX1 eDrive20 204 PS | 431-473 | 66,5/64,8 | 10-80% σε 29λ. σε 130 kW | 37.950 |
