ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πώς να πλύνεις σωστά τον κινητήρα του αυτοκινήτου σου!

5.461 Επισκέψεις στο άρθρο
Πλύσιμο κινητήρα αυτοκινήτου -Πώς να πλύνεις σωστά το μοτέρ | autotriti.gr

Πλύσιμο κινητήρα αυτοκινήτου -Πώς να πλύνεις σωστά το μοτέρ | autotriti.gr

Ο κινητήρας πρέπει να πλένεται κρύος και τα ευαίσθητα σημεία του να καλύπτονται (π.χ. μπαταρία, εγκέφαλος, δυναμό).
Ο «ξηρός» καθαρισμός είναι ασφαλέστερος, αλλά το νερό διεισδύει ακόμα και στα δυσπρόσιτα σημεία.
Συχνότερα λάθη αποτελούν η χρήση πιεστικού και η εφαρμογή ακατάλληλων καθαριστικών.
Στοιχίζει από 30 έως 60 ευρώ σε επαγγελματία, αλλά μπορεί κανείς να το κάνει μόνος σου φθηνότερα.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Ο κινητήρας πρέπει να πλένεται κρύος και τα ευαίσθητα σημεία του να καλύπτονται (π.χ. μπαταρία, εγκέφαλος, δυναμό)

Ο καθαρισμός του κινητήρα είναι ένα από τα πιο παρεξηγημένα, αλλά και πιο σημαντικά σημεία της φροντίδας του αυτοκινήτου. Δεν αφορά μόνο την αισθητική, αλλά αντιθέτως ένας καθαρός κινητήρας διευκολύνει την αναγνώριση διαρροών, μειώνει τη συσσώρευση ρύπων και επεκτείνει τη διάρκεια ζωής κρίσιμων εξαρτημάτων. Παρόλα αυτά, ο καθαρισμός με λανθασμένο τρόπο μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές βλάβες, ειδικά στα ηλεκτρονικά συστήματα του οχήματος. Γι΄ αυτό, δες τι πρέπει να ξέρεις πριν πιάσεις το σφουγγάρι ή το... πιεστικό.

Πριν ξεκινήσεις τον καθαρισμό, είναι πολύ σημαντικό να βεβαιωθείς ότι ο κινητήρας είναι εντελώς κρύος. Το πλύσιμο ενός ζεστού ή ακόμα και «χλιαρού» κινητήρα ενέχει σοβαρούς κινδύνους. Η απότομη αλλαγή θερμοκρασίας μπορεί να προκαλέσει ρωγμές σε πλαστικά ή μεταλλικά εξαρτήματα, ενώ ο ατμός που δημιουργείται από το ζεστό μέταλλο μπορεί να μεταφέρει νερό σε σημεία όπου δεν πρέπει. Επίσης, πριν πιάσεις το λάστιχο ή το καθαριστικό, πρέπει να προφυλάξεις συγκεκριμένα εξαρτήματα. Η μπαταρία, ο εγκέφαλος (ECU), ο αισθητήρας ροής αέρα, το δυναμό, καθώς και το κιβώτιο ασφαλειών είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα στο νερό και πρέπει να καλυφθούν με ανθεκτικά νάιλον ή αδιάβροχα καλύμματα. Αν το όχημα διαθέτει ανοιχτό φίλτρο ή aftermarket ηλεκτρονικά εξαρτήματα, φρόντισε και αυτά να προστατευθούν ή να αφαιρεθούν προσωρινά. Ο καθαρισμός πρέπει να γίνεται σε σκιά ή σε χώρο με καλό εξαερισμό, όχι σε μέρα με πολλή υγρασία ή έντονο ήλιο. Θες οι επιφάνειες να στεγνώσουν άμεσα, αλλά όχι ο ήλιος και η θερμότητα να επηρεάσουν την δράση των καθαριστικών.

Ο «ξηρός» καθαρισμός είναι ασφαλέστερος, αλλά το νερό διεισδύει ακόμα και στα δυσπρόσιτα σημεία

Όσον αφορά τις μεθόδους καθαρισμού, υπάρχουν δύο βασικές προσεγγίσεις. Ο «ξηρός» και ο «υγρός» καθαρισμός. Ο ξηρός καθαρισμός αφορά κυρίως την απομάκρυνση σκόνης, χώματος και ξηρών ρύπων με χρήση πινέλων, μικροϊνών, πεπιεσμένου αέρα ή ακόμα και ειδικών ηλεκτρικών σκουπών. Είναι ο ασφαλέστερος τρόπος για DIY καθαρισμό, καθώς μειώνει δραστικά τον κίνδυνο εισόδου υγρασίας σε ευαίσθητα κυκλώματα και γι ΄αυτόν τον λόγο ενδείκνυται για ερασιτέχνες . Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις ένα ήπιο καθαριστικό για τοπικούς λεκέδες, εφαρμόζοντάς το με πανί σε συγκεκριμένα σημεία με «επίμονη» βρωμιά.

Από την άλλη πλευρά, ο υγρός καθαρισμός περιλαμβάνει τη χρήση νερού και εξειδικευμένων χημικών καθαριστικών για την απομάκρυνση λαδιού, γράσου και βαριών ρύπων. Εφαρμόζεται είτε με ατμό είτε με χαμηλής πίεσης ροή νερού. Αν και πιο αποτελεσματικός για βαριά λερωμένους κινητήρες, απαιτεί εμπειρία, σωστή προετοιμασία και προσοχή. Συνήθως συνιστάται να γίνεται από εξειδικευμένο συνεργείο, καθώς η λανθασμένη εφαρμογή μπορεί να προκαλέσει σοβαρές ζημιές.

Το βέλτιστο αποτέλεσμα έρχεται από έναν συνδυασμό των παραπάνω τεχνικών. Σε πρώτο επίπεδο, μέσω ξηρού καθαρισμού, απομακρύνονται όλοι οι προφανείς και εύκολοι σε αφαίρεση ρύποι, που θα δημιουργούσαν περιττή «λάσπη» όταν θα έρχονταν σε επαφή με νερό. Στην συνέχειά, ο υγρός καθαρισμός έρχεται ώστε να αφαιρέσει και το τελευταίο ίχνος βρωμιάς σε δύσκολα σε πρόσβαση σημεία. Αυτή είναι η διαδικασία που ακολουθούν οι περισσότεροι επαγγελματίες και οι έμπειροι σε πλυσίματα ιδιοκτήτες.

Συχνότερα λάθη αποτελούν η χρήση πιεστικού και η εφαρμογή ακατάλληλων καθαριστικών

Φυσικά, σχετικά με την διαδικασία πλυσίματος κινητήρα υπάρχουν κάποια συχνά λάθη που καλό είναι να αποφύγεις, καθώς μπορούν να οδηγήσουν σε βλάβες που κοστίζουν ακριβά. Ένα από τα πιο συνηθισμένα είναι η χρήση πιεστικού νερού. Η πίεση του νερού μπορεί να αναγκάσει την υγρασία να διεισδύσει σε φίς, καλώδια και ηλεκτρονικές μονάδες, προκαλώντας βραχυκυκλώματα ή δυσλειτουργίες που δεν εμφανίζονται άμεσα, αλλά λίγο καιρό μετά. Ακόμα ένα σοβαρό λάθος είναι η παράλειψη κάλυψης κρίσιμων εξαρτημάτων. Το νερό ή το καθαριστικό σε ανοιχτό εγκέφαλο ή οποιονδήποτε αισθητήρα μπορεί να οδηγήσει σε μόνιμη βλάβη που θα απαιτήσει αντικατάσταση ή επαναπρογραμματισμό του συστήματος.

Εξίσου επικίνδυνη είναι η χρήση φθηνών ή ακατάλληλων καθαριστικών. Πολλά από αυτά περιέχουν διαβρωτικές ουσίες που μπορεί να βλάψουν τα πλαστικά μέρη, να αλλοιώσουν μονώσεις ή να προκαλέσουν ξεθώριασμα. Παράλληλα, όπως και στο εξωτερικό πλύσιμο, σημασία έχει τα εργαλεία που θα χρησιμοποιηθούν να επιλέγονται σωστά για κάθε χρήση. Για παράδειγμα, μία σκληρή βούρτσα είναι κατάλληλη για την αφαίρεση επίμονης βρωμιάς που έχει συγκεντρωθεί σε μία γωνία του αμαξώματος, αλλά αν χρησιμοποιηθεί για να καθαριστεί ένα πλαστικό μέρος το πιθανότερο είναι πως θα το γρατζουνίσει. Εφαρμόστε την ίδια λογική που θα είχατε σε περίπτωση εξωτερικού πλυσίματος.

Στοιχίζει από 30 έως 60 ευρώ σε επαγγελματία, αλλά μπορεί κανείς να το κάνει μόνος του φθηνότερα

Όσο για το κόστος, ένας σωστός καθαρισμός κινητήρα δεν είναι απαραίτητα ακριβός, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς πως δεν είναι απαραίτητο να γίνεται συχνά. Αν γίνει από επαγγελματία, κοστίζει από 30 έως 60 ευρώ, ανάλογα με την τεχνική, την κατάσταση του κινητήρα και το είδος του οχήματος. Αν επιλέξεις να το κάνεις μόνος σου, με αγορά καλών προϊόντων καθαρισμού, πινέλων και κάλυψης, το κόστος μπορεί να είναι κάτω από 20 ευρώ συνολικά, με τα υλικά να περισσεύουν στο ράφι για την επόμενη φορά. Αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι το μακροπρόθεσμο όφελος. Ένας καθαρός κινητήρας βοηθά στη διάγνωση διαρροών ή προβλημάτων, λειτουργεί πιο αποδοτικά λόγω μικρότερης θερμικής καταπόνησης, και αυξάνει τη μεταπωλητική αξία του αυτοκινήτου. Η συντήρηση μία φορά τον χρόνο, ιδιαίτερα μετά τον χειμώνα ή πριν το καλοκαίρι, είναι αρκετή για να διατηρείς τον κινητήρα σε καλή κατάσταση και να αποφεύγεις δυσάρεστες εκπλήξεις.
 
Συνοψίζοντας, ο καθαρισμός του κινητήρα είναι μια σημαντική διαδικασία που, αν γίνει με τον σωστό τρόπο, μπορεί να προσφέρει τόσο λειτουργικά όσο και αισθητικά οφέλη. Απαιτεί όμως προσοχή, σωστά υλικά και κυρίως κατανόηση του τι πρέπει να αποφύγεις. Είτε επιλέξεις να τον κάνεις μόνος σου είτε να απευθυνθείς σε ειδικό, φρόντισε να δώσεις την απαραίτητη σημασία. Ο κινητήρας είναι η «καρδιά» του αυτοκινήτου σου και αξίζει να του φερθείς με φροντίδα.

ford
ford
DIAGONISMOS FALKEN