ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Αφού έφτασε την Volvo, γιατί η Skoda αποχωρίζεται το σήμα που την καθιέρωσε;

9.493 Επισκέψεις στο άρθρο (2/5/2025)
Αφού έφτασε την Volvo, γιατί η Skoda αποχωρίζεται το σήμα που την καθιέρωσε;

Η εξέλιξη της Skoda τα τελευταία 30 χρόνια πρέπει να διδάσκεται στα πανεπιστήμια.
Η Skoda είχε βάλει στο στόχαστρο τη Volvo και πλέον την ξεπέρασε.
Τα νέα μοντέλα της Skoda έχουν αφαιρέσει το σήμα της εμπρός και πίσω.
Η Skoda χωρίς σήμα χάνεται στον φρέσκο ανταγωνισμό χωρίς σήματα, αυτόν από την Κίνα.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Η εξέλιξη της Skoda τα τελευταία 30 χρόνια πρέπει να διδάσκεται στα πανεπιστήμια

Καμία άλλη μάρκα στην ιστορία της αυτοκίνησης δεν έχει καταφέρει αυτό που κατάφερε η Skoda τα τελευταία 30 χρόνια. Μέσα στον όμιλο VW, η ιστορική τσεχική φίρμα όχι μόνο κατάφερε να ξεφύγει από το ανατολικό της παρελθόν, αλλά και να φτάσει το στάτους κατασκευαστών που θέλουν να λέγονται premium. Κρίμα δεν είναι τώρα να χάσει το σήμα της;

Στα 120 χρόνια της που κλείνει φέτος η Skoda, έχει να επιδείξει τρεις φάσεις, με την πιο πρόσφατη, αυτή από το 1991 και μετά να είναι η πιο σημαντική. Γιατί έχοντας στο παρελθόν της μια μακρά σταδιοδρομία ως μάρκα του ανατολικού μπλοκ, βρέθηκε να είναι ένας παγκόσμιος παίκτης και να σπρώχνει τον ανταγωνισμό, είτε μιλάμε για μαζικές είτε για premium μάρκες. Από την πρώτη (νέα) Octavia μέχρι τη σημερινή ηλεκτρική γκάμα της η Skoda είδε μια μεταμόρφωση που θα ζήλευε κάθε κατασκευαστής. Σήμερα η Skoda αναγνωρίζεται ως ένας από τους καλύτερους κατασκευαστές και τα μοντέλα της είναι πάντοτε στη λίστα με τις προτάσεις για κάθε αγορά.

Η Skoda είχε βάλει στο στόχαστρο τη Volvo και πλέον την ξεπέρασε

Όταν η VW εξαγόρασε πλήρως την Skoda το 2000, η θέση της στον όμιλο δεν ήταν ξεκάθαρη. Η SEAT έπαιζε στο κάτω τιμολογιακό άκρο, η VW στη μέση και η Audi πιο πάνω. Για τη Skoda, ο στόχος που τέθηκε ήταν να πιάσει τον ανταγωνισμό που βρίσκεται στην περιφέρεια της premium κατηγορίας. Οι δύο σουηδικές μάρκες, η Volvo και η Saab (που τότε υπήρχε ακόμη) ήταν το επίκεντρο. Μπορεί το 2000 η ιδέα πως η Skoda θα «χτυπούσε» τη Volvo να ακουγόταν αστεία για μία μάρκα που είχε το Favorit ως το καλύτερο μοντέλο της ιστορίας της, δέκα χρόνια πριν, όμως σήμερα, 25 χρόνια μετά όχι μόνο την ξεπέρασε σε πωλήσεις, αλλά την έφτασε και σε στάτους. Όχι παντού, αλλά σίγουρα στις αγορές που έχει σημασία.

Τα νέα μοντέλα της Skoda έχουν αφαιρέσει το σήμα της εμπρός και πίσω

Με την ηλεκτροκίνηση η Skoda δεν ακολούθησε την αβεβαιότητα της γκάμας της VW, και μας έδωσε μοντέλα με ξεκάθαρο χαρακτήρα και τοποθέτηση στην αγορά. Με την SEAT να μην έχει εξηλεκτριστεί, και την CUPRA που προέκυψε εν τω μεταξύ να εστιάζει στις επιδόσεις (ΚΑΙ με -εξαιρετικά- ηλεκτρικά μοντέλα), η Skoda έγινε η πιο ολοκληρωμένη ηλεκτρική πρόταση από τον όμιλο. Όμως τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα της μάρκας κάτι έχασαν. Το σήμα της. Η λέξη Skoda μοστράρει τόσο εμπρός όσο και πίσω, χωρίς ίχνος του παραδοσιακού φτερωτού βέλους της μάρκας στο εξωτερικό των αυτοκινήτων της.

Η Skoda χωρίς σήμα χάνεται στον φρέσκο ανταγωνισμό χωρίς σήματα, αυτόν από την Κίνα

Ίσως η Skoda θεωρεί πως η οριστική ρήξη με όποιο μέρος του παρελθόντος της μπορεί να την κρατάει πίσω να έρχεται με την κατάργηση του σήματός της. Μπορεί για κάποιους το φτερωτό βέλος να παραπέμπει ακόμη σε ανατολικό μπλοκ. Μπορεί ακόμη να είναι ως ιδέα και ως σχέδιο για κάποιους λίγο ντεμοντέ. Είναι όμως κάτι που η Skoda έχει, και ο ανταγωνισμός, ειδικά αυτός από την Κίνα, όχι. Ανάμεσα σε τόσα απρόσωπα κινέζικα ηλεκτρικά που ψάχνουν ταυτότητα, με περίεργα ονόματα, αστεία ακρωνύμια, αλλόκοτα σήματα και μεγάλες λέξεις γραμμένες εμπρός και κυρίως πίσω, το σήμα της Skoda παραπέμπει σε μία καταξιωμένη μάρκα, έναν ευρωπαίο κατασκευαστή, μια παραδοσιακή βιομηχανία. Είναι λάθος να πέσει θύμα στο παιχνίδι των Κινέζων κατασκευαστών και να το χάσει.
 
Εσύ τι λες; Είναι λάθος της Skoda που έβγαλε το σηματάκι της από τα νέα της μοντέλα και γράφει απλά μεγάλο SKODA εμπρός πίσω; Χάνει από την ταυτότητά της; Και τελικά μπορεί να κερδίζει κάπου αλλού;

Toyota
PEUGEOT