• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
5 φωτογραφίες »

SEAT Arona: CNG Vs Diesel

27.973 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/2/2020

Για την οικονομία... Το SEAT Arona που κινείται με φυσικό αέριο πετάει το γάντι στο diesel αδερφάκι του για μια μονομαχία με βασικό μοτίβο την οικονομία στο κόστος κίνησης.

SEAT: Μοντέλα φυσικού αερίου που καίνε 3,5€/100 χλμ.


Το SEAT Arona είναι το πρώτο crossover, που μπορεί να κινηθεί (και) με φυσικό αέριο. Η έκδοση 1,0 ΤGI 90 PS είναι διαθέσιμη μόνο στην εξοπλιστική γραμμή Style με 17.190 ευρώ.

Γεμίζει τις, 13,8 κιλών CNG, δεξαμενές που διαθέτει με περίπου 11 ευρώ για να βγάλει πάνω από 300 χιλιόμετρα κινούμενο μόνο με φυσικό αέριο. Το ρεζερβουάρ βενζίνης του είναι μόλις 9 λίτρων.

Από τις δοκιμές κατανάλωσης του AutoΤρίτη σε ρεαλιστικές συνθήκες, για το SEAT Arona 1,0 TGI προέκυψε μέση κατανάλωση φυσικού αερίου 4,5 kg/100 χλμ. Αυτό μεταφράζεται σε κόστος μετακίνησης μόλις 3,8 ευρώ/100 χλμ. (τιμή CNG: 0,834¤/kg). Στην πράξη; Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα με λιγότερα από 40 ευρώ.

Και με το diesel τι γίνεται;
To πετρελαιοκίνητο SEAT Arona χρησιμοποιεί τον 1,6 TDI κινητήρα των 95 ίππων και των 250 Nm ροπής στις 1.500-2.600 σ.α.λ. Στη βασική έκδοση Reference κοστίζει 17.700 ευρώ, ενώ η αντίστοιχη έκδοση Style κοστίζει 18.750 ευρώ με 5άρι χειροκίνητο και 19.950 ευρώ με κιβώτιο DSG. Γεμίζει το 40 λτ. ρεζερβουάρ του με 55 ευρώ για να βγάλει με ένα γέμισμα περί τα 600 (πραγματικά) χιλιόμετρα. Από τις δοκιμές μας προέκυψε μια μέση κατανάλωση 6,7 λτ./100 χλμ. ή 9,1 ευρώ/100 χλμ. (μέση τιμή diesel 1,351¤/λτ.). Δηλαδή Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα με 91 ευρώ…

Η διαφορά υπέρ του φυσικού αερίου είναι συντριπτική. Από την άλλη, η ευκολία ανεφοδιασμού με diesel δεν συγκρίνεται μιας και οι σταθμοί ανεφοδιασμού με CNG είναι ελάχιστοι (ειδικά εκτός λεκανοπεδίου Αττικής). Επίσης το πορτ μπαγκάζ της diesel έκδοσης είναι στα 400 λτ. όταν στο TGI (λόγω των δεξαμενών CNG στο πάτωμα) είναι μόλις 282 λτ. Από την άλλη, παρά την υπεροχή σε ροπή, το diesel έχει πιο αργές ρεπρίζ μιας και το TGΙ έχει πιο σφιχτά κλιμακωμένο 6τάχυτο κιβώτιο.

Όπως και να έχει η οικονομία στο κόστος κίνησης με το φυσικό αέριο δεν παίζεται. Πληρώνει και λιγότερα τέλη κυκλοφορίας όντας πιο φιλικό για το περιβάλλον…

 
Σχολιάστε την είδηση 2 σχόλια