ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Σε δημοπρασία o τελευταίος V10 της Honda που οδήγησε ο Senna

 Σχολιάστε 
1.519 Επισκέψεις στο άρθρο (1/8/2025)
Σε δημοπρασία o τελευταίος V10 της Honda που οδήγησε ο Senna
3 Φωτογραφίες »

Πρόκειται για τον τελευταίο V10 που κατασκεύασε η Honda για την F1 με οδηγό τον Senna.
«Μηχανικό έργο τέχνης» που χρησιμοποιήθηκε σε δύο καθοριστικά Grand Prix για τον Βραζιλιάνο.
Ο κινητήρας διασώθηκε χάρη στην αλλαγή κανονισμών και την μετάβαση στους V12, έπειτα ξεχάστηκε για δεκαετίες.
«Ο πιο σπάνιος από τους σπάνιους», σε μια συναρπαστική δημοπρασία χωρίς αρχική τιμή.

autotriti team

Πρόκειται για τον τελευταίο V10 που κατασκεύασε η Honda για την F1 με οδηγό τον Senna

Ένας θρυλικός κινητήρας Honda V10, ο τελευταίος που χρησιμοποιήθηκε από τον Ayrton Senna στη Formula 1, βγαίνει σε δημοπρασία από τον οίκο Bonhams στις 15 Αυγούστου, χωρίς τιμή εκκίνησης. Ο RA100E-V805, όπως είναι η επίσημη ονομασία του, χρησιμοποιήθηκε στα Grand Prix Ιαπωνίας και Αυστραλίας το 1990, με τον Senna στο τιμόνι της McLaren-Honda MP4/5B. Αν και δεν τον οδήγησε στη νίκη, έχει τη δική του ξεχωριστή θέση στην ιστορία του σπορ. Και τώρα, μπορεί να γίνει κομμάτι της συλλογής κάποιου ιδιαίτερα τυχερού φαν.

«Μηχανικό έργο τέχνης» που χρησιμοποιήθηκε σε δύο καθοριστικά Grand Prix για τον Βραζιλιάνο

Ο κινητήρας αυτός έτρεξε στον θρυλικό – και αμφιλεγόμενο – αγώνα της Σουζούκα το 1990, όπου ο Senna συγκρούστηκε με τον Alain Prost στην πρώτη στροφή, εξασφαλίζοντας το πρωτάθλημα. Λίγες εβδομάδες αργότερα, στο GP Αυστραλίας, ο Βραζιλιάνος ξεκίνησε από την pole position και ηγήθηκε για 61 γύρους, πριν εγκαταλείψει λόγω μηχανικού προβλήματος στο κιβώτιο ταχυτήτων. Έτσι έριξε αυλαία η καριέρα του συγκεκριμένου V10 – ενός μηχανικού έργου τέχνης που πλέον ξαναβγαίνει στο φως, περισσότερο από τρεις δεκαετίες αργότερα.

Ο κινητήρας διασώθηκε χάρη στην αλλαγή κανονισμών και την μετάβαση στους V12, έπειτα ξεχάστηκε για δεκαετίες

Κανονικά, οι κινητήρες αυτοί επιστρέφονταν στην Ιαπωνία μετά από κάθε αγώνα, αποσυναρμολογούνταν και καταστρέφονταν. Όμως το τέλος της σεζόν 1990 και η μετάβαση στους V12 για το 1991 «έσωσαν» τον V805. Αντί να καταστραφεί, μπήκε σε αποθήκη της Honda – και ξεχάστηκε. Μόλις πέρσι ανακαλύφθηκε τυχαία σε ένα σκοτεινό ράφι, σαν σκηνή από ταινία. Πλέον, είναι αποσυναρμολογημένος και συνοδεύεται από αυθεντικό πιστοποιητικό γνησιότητας από τη Honda, καθώς και ειδική βιτρίνα παρουσίασης.

«Ο πιο σπάνιος από τους σπάνιους», σε μια συναρπαστική δημοπρασία χωρίς αρχική τιμή

Ο οίκος Bonhams περιγράφει τον κινητήρα ως «τον πιο σπάνιο από τους σπάνιους», και όχι άδικα. Είναι ο τελευταίος V10 που κατασκεύασε η Honda για τη Formula 1 και ο τελευταίος που οδήγησε ο Senna – ένας συνδυασμός που συγκινεί κάθε λάτρη του motorsport. Και το γεγονός ότι διατίθεται χωρίς ελάχιστη τιμή καθιστά τη δημοπρασία ακόμη πιο συναρπαστική. Για τους συλλέκτες, είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένας κινητήρας. Είναι ένα ζωντανό κομμάτι της αγωνιστικής ιστορίας, και της κληρονομιάς ενός ανεπανάληπτου οδηγού.

elk test
Autotriti.gr