Στην Καλιφόρνια των Η.Π.Α. το αμιγώς ηλεκτροκίνητο VW e-Golf προσφέρεται με έκπτωση της τάξεως των 24.500 δολαρίων (20.600 ευρώ), από το κράτος, ρίχνοντας την τιμή του στις 4.495 δολάρια (3.782 ευρώ!). Στην Ελλάδα τι κάνουμε;

Συμβαδίζουν Ελλάδα & ηλεκτροκίνηση;

1.970 Επισκέψεις στο άρθρο (16/1/2018)

Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων εκφράζει με ανακοίνωσή τις ανησυχίες για το κατά πόσο μπορεί η χώρα μας να ακολουθήσει την τάση της Ευρώπης προς την ηλεκτροκίνηση. Εσείς πιστεύετε ότι είμαστε έτοιμοι ή αμφιβάλλετε;

Στο πλαίσιο της βελτιώσης της ποιότητος της ατμόσφαιρας και κατ` επέκταση της ποιότητας ζωής των ανθρώπων διενεργούνται διάφορες δράσεις τα τελευταία χρόνια. Μια εξ αυτών είναι και η σταδιακή αποστροφή των καταναλωτών από τους μέχρι πρότινος επικρατούντες στην αγορά κινητήρες εσωτερικής καύσης, λόγω των αέριων ρύπων που βγαίνουν από τις εξατμίσεις των ντίζελ ή βενζινοκίνητων οχημάτων και των συνεπειών που αυτοί επιφέρουν στην ανθρώπινη υγεία, αλλά και το περιβάλλον.

Μια από τις λύσεις, πάνω στις οποίες η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία έχει επενδύσει την τελευταία δεκαετία, είναι και η ηλεκτροκίνηση, η οποία σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΣΕΑΑ θα διαδραματίσει αδιαμφησβήτητα πρωταγωνιστικό ρόλο στο μέλλον της αυτοκίνησης. Επιπλέον, σημειώνεται πως η ηλεκτροκίνηση είναι μία λύση πολύ φιλική προς το περιβάλλον, καθώς μειώνονται δραματικά οι ρύποι, περιορίζεται η χρήση ορυκτών καυσίμων και ελαχιστοποιείται η ηχορρύπανση, καθώς τα περισσότερα ηλεκτροκίνητα είναι αθόρυβα, όταν κινούνται σε χαμηλές ταχύτητες.
 

Με αφορμή, λοιπόν, αυτή τη νέα τάση που επικρατεί στην Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων εξέθεσε με ανακοίνωση τους προβληματισμούς των μελών του για το κατά πόσο μπορεί και είναι έτοιμη η χώρα μας να συμβαδίσει με την ηλεκτροκίνηση. Οι άνθρωποι του Συνδέσμου τονίζουν την παντελή απουσία οικονομικών κινήτρων, τις πολύπλοκες διαδικασίες μεταξύ δήμων και αρμόδιων φορέων για την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης, την εξαίρεση των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων από τα κοινοτικά προγράμματα στήριξης των επιχειρήσεων, αλλά και τη μη προώθηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων υπηρεσίας από την τοπική αυτοδιοίκηση.

Υπενθυμίζουμε, τέλος, πως στην αγορά των Η.Π.Α. και πιο συγκεκριμένα στην κομητεία Σονόμα της Καλιφόρνια υπάρχουν εκπτώσεις στο φόρο από το κράτος που ρίχνουν την τιμή ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου Volkswagen e-Golf από τις 28.995 δολάρια, ήτοι 24.390 ευρώ, στις 4.495 δολάρια που αντιστοιχούν σε μόλις 3.782 ευρώ!

Εσείς τι γνώμη έχετε για την ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας; Μπορεί να πρωταγωνιστήσει στο άμεσο μέλλον, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα μοντέλα; 

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε αυτούσια την ανακοίνωση του ΣΕΑΑ:

Δείτε το Δελτίο Τύπου
Θέμα: Η ηλεκτροκίνηση καθιερώνεται στην Ευρώπη. Η Ελλάδα μπορεί να ακολουθήσει;

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε την 8η Νοεμβρίου 2017 την πρόταση νέων στόχων για τη μείωση των συνολικών εκπομπών CO2 στα νέα επιβατικά αυτοκίνητα. Οι στόχοι αυτοί έρχονται να συμβάλουν στην υλοποίηση των δεσμεύσεων της ΕΕ, όσον αφορά την συμφωνία του Παρισιού (μείωση των εκπομπών CO2 κατά 40%, ως το 2030).
 
Σύμφωνα με τις δηλώσεις της Επιτροπής, οι μέσες εκπομπές CO2 στα νέα αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά θα πρέπει να μειωθούν κατά -30% έως το 2030, σε σχέση με τις εκπομπές του 2021, στόχος ιδιαίτερα φιλόδοξος, καθώς απαιτεί συνδυασμό λύσεων.
 
Χώρες που είναι ιδιαίτερα ευαίσθητες σε θέματα περιβάλλοντος έχουν ήδη αποφασίσει πως η ηλεκτροκίνηση είναι κύριο μέρος της λύσης για την επίτευξη των δεσμεύσεων τους απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
 
Η κίνηση της ΕΕ για μείωση των εκπομπών κατά 30% επιβάλει την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών και συνεπώς θα αναμορφώσει την παραγωγή της αυτοκινητοβιομηχανίας, θέτοντας νέους ορίζοντες.
 
Αδιαμφισβήτητα το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας για να επιτευχθούν ελάχιστοι ρύποι είναι η επικράτηση των ηλεκτρικών οχημάτων. Οι μπαταρίες αυτών εξελίσσονται συνέχεια και πλέον μπορούν να παρέχουν εξαιρετικές επιδόσεις. Η απόσταση μεταξύ των φορτίσεων πλέον υπερβαίνει τα 300 χλμ, η ταχυφόρτιση διαρκεί λιγότερο από μια ώρα, ενώ η οικονομία καυσίμου (πχ. ¤ 2.000 ετησίως) αποσβένει σύντομα το κόστος αγοράς.
 
Ως ηλεκτροκίνητα (ή εξαιρετικά χαμηλών ρύπων) οχήματα ορίζονται τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα, τα ηλεκτροκίνητα με βοηθητικό κινητήρα καθώς και τα plug in υβριδικά αυτοκίνητα, όλοι δηλαδή οι τύποι οχημάτων που φορτίζονται από εξωτερική πηγή. Οι εταιρείες προσφέρουν πλέον διαφορετικές εναλλακτικές λύσεις για να μπορούν να ικανοποιήσουν όλες τις απαιτήσεις και η αγορά έχει ξεκινήσει να γίνεται συνεχώς πιο ανταγωνιστική.
 
Η ηλεκτροκίνηση είναι μία λύση πολύ φιλική προς το περιβάλλον, καθώς μειώνονται δραματικά οι ρύποι, περιορίζεται η χρήση ορυκτών καυσίμων και ελαχιστοποιείται η ηχορρύπανση, καθώς τα περισσότερα ηλεκτροκίνητα είναι αθόρυβα, όταν κινούνται σε χαμηλές ταχύτητες.
 
Η Ελλάδα συνεχίζει δυστυχώς να βρίσκεται σε δυσμενή θέση όσον αφορά την αγορά της ηλεκτροκίνησης. Δεν είναι όμως μόνον η κρίση που ευθύνεται για τη μη πρόοδο της αγοράς. Είναι η πλήρης απουσία οικονομικών κινήτρων, οι πολύπλοκες διαδικασίες μεταξύ δήμων και των αρμόδιων φορέων για την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης, η εξαίρεση των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων από τα κοινοτικά προγράμματα στήριξης των επιχειρήσεων, αλλά και η μη προώθηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων υπηρεσίας από την τοπική αυτοδιοίκηση.
 
Συνεπώς, η Ελληνική πολιτεία, προκειμένου να προωθήσει ουσιαστικά την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης θα πρέπει να ακολουθήσει τα ευρωπαϊκά παραδείγματα για την παροχή φορολογικών και κυκλοφοριακών κινήτρων, να ενοποιήσει το νομοθετικό έργο και να προωθήσει τη χρήση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στις διάφορες εργασίες και διανομές μέσα στους δήμους.
ALL SEASON FALKEN VS GOODYEAR
NISSAN