Κάψανε λιγότερο από diesel
Τα φώτα των αυτοκινήτων γίνονται όλο και πιο λαμπερά με αποτέλεσμα να ενοχλούν τους γύρω οδηγούς αν δεν είναι σωστά ρυθμισμένα.
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Τα φώτα των αυτοκινήτων γίνονται όλο και πιο λαμπερά με αποτέλεσμα να ενοχλούν τους γύρω οδηγούς αν δεν είναι σωστά ρυθμισμένα.

Tech: LED, xenon, αλογόνου: Ποια φώτα «τυφλώνουν» περισσότερο & γιατί;

49.681 Επισκέψεις στο άρθρο (19/9/2022)

Μα γιατί τυφλώνουν τόσο κάποια φώτα; Τα φώτα των αυτοκινήτων γίνονται όλο και πιο λαμπερά. Τη νύχτα όμως οι οδηγοί νιώθουν ολοένα και πιο τυφλωμένοι από τους απέναντι. Τι φταίει;

Από τα απλά αλογόνου, στα xenon και τώρα στα πανίσχυρα LED

Τα φώτα δίνουν στα αυτοκίνητα το πρόσωπό τους. Μέσα από τη μικροαρχιτεκτονική των «Δίοδων Έκχυσης Φωτός» (κοινώς των LED), οι σχεδιαστές μπορούν να δώσουν εντελώς ξεχωριστό στιλ για τα φωτιστικά σώματα. Ωστόσο, σε νυχτερινή διαδρομή στην επαρχία, κάποια νέα LED φώτα εξελίσσονται γρήγορα σε αιτία για γκρίνια από την αντίθετη κυκλοφορία. Μάλιστα, σε έρευνα που έγινε στη Γερμανία από εταιρεία που κατασκευάζει φακούς οράσεως, το 80% των οδηγών δήλωσε ότι νιώθει συνεχώς τυφλωμένος από φώτα xenon και LED.

Στα τυφλά: Ένας νέος άνθρωπος που τυφλώθηκε από φώτα θέλει τρία με τέσσερα δευτερόλεπτα για να δει πάλι καλά.

Στα τυφλά: Ένας νέος άνθρωπος που τυφλώθηκε από φώτα θέλει τρία με τέσσερα δευτερόλεπτα για να δει πάλι καλά.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »


Τα μάτια μας θεωρούνται κορυφαίοι μηχανισμοί προσαρμογής σε διαφορετικά επίπεδα φωτισμού. «Από τον εκτυφλωτικό ήλιο στο απόλυτο σκοτάδι της νύχτας, με επαρκή χρόνο ανάμεσα, κι όμως προσαρμοζόμαστε ρυθμίζοντας ανάλογα την ευαισθησία του ματιού», μας εξηγεί ο καθηγητής Χανς-Γίργκεν Γκράιν από το Σλέσβιχ-Χόλσταϊν. Όταν οδηγούμε νύχτα ανοίγουν οι κόρες των οφθαλμών μας για να μπορέσουν να παγιδεύσουν όσο το δυνατόν περισσότερο φως. Αν έρθει από απέναντι ένα αυτοκίνητο με πολύ δυνατά φώτα «…τότε έχουμε μια στιγμιαία, ξαφνική υπερφόρτωση της οπτικής κοιλότητας με φως». Τα μάτια μας δυσκολεύονται να εξισορροπήσουν τη διαφορά ανάμεσα στο σκοτεινό περιβάλλον και την πολύ έντονη αλλά μικρή σε μέγεθος πηγή των φώτων από το απέναντι αυτοκίνητο. Αποτέλεσμα: «Τυφλωνόμαστε» και όντως όχι από την ομορφιά που έχουν τα LED. Οι πιο ευαίσθητοι βέβαια είναι οι πιο ηλικιωμένοι άνθρωποι. Ένας νεότερος οδηγός χρειάζεται 3 με 4 δευτερόλεπτα για να επανέλθει από το θάμπωμα αυτό. Σε πιο ηλικιωμένους οδηγούς ο χρόνος αυτός μπορεί εύκολα να διπλασιαστεί.

Δεν υπάρχει νομοθεσία για LED & xenon στην Ευρώπη

Δεν υπάρχει συγκεκριμένη νομοθεσία κόντρα στα LED και xenon φώτα που μπορεί να τυφλώνουν. Οι νόμοι στην Ευρώπη είναι συνήθως αρκετών δεκαετιών και ασχολούνται κυρίως με την ελάχιστη φωτεινότητα που πρέπει να παρέχει το κάθε φως. Πρόκειται για νόμους που βγήκαν την εποχή που λανσαρίστηκαν οι λάμπες αλογόνου. Από την πρώτη γενιά H1 έως την Η4 και την Η7 που κατασκευάζεται μέχρι και σήμερα, τα μεγέθη του παραγόμενου φωτός έχουν αυξηθεί σημαντικά. Αν η Η4 έφτανε τα 1.000 Lumen ήρθε η H7 να ανέβει στα 1.500 Lumen ενώ στη δεκαετία του `90 ήρθαν τα xenon με 3.200 Lumen. Σε αντίθεση με την τεχνολογία αλογόνου και το λαμπτήρα με νήμα στο εσωτερικό του, φτάσαμε στο φως με γυάλινο κάλυμμα στο βολβό και με περίπλοκους μηχανισμούς έκλυσης αερίων, οι οποίοι φέρνουν το αέριο xenon σε φωτιστική μορφή. Τα φώτα αυτά ήταν ακριβά τόσο στην αγορά όσο και στη συντήρηση. Τα σημερινά LED εμφανίστηκαν αρχικά ως λύση για το τρίτο φως πίσω μέχρι να έρθει η Audi το 2007 και να τα υιοθετήσει και για τη χαμηλή σκάλα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Σχολιάστε
dokimi-Ford-Fiesta-fl-mhev-125-mt6-2
Εκθεση Αυτοκινήτου. Οικονομία στην κατανάλωση. Βρές υβριδικά, ηλεκτρικά, LPG/CNG, plug-in. Τι ισχύει για μεταχειρισμένα και diesel