Η αεροδυναμική είναι μία από τις πιο εξεζητημένες επιστήμες, με μεγάλη σημασία στον χώρο του αυτοκινήτου. Πόσο σημαντική είναι;
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Η αεροδυναμική είναι μία από τις πιο εξεζητημένες επιστήμες, με μεγάλη σημασία στον χώρο του αυτοκινήτου. Πόσο σημαντική είναι;

Πως η καλή αεροδυναμική ρίχνει την κατανάλωση;

47.226 Επισκέψεις στο άρθρο (28/12/2021)

Ξέρεις ότι από τα 60 χλμ./ώρα κιόλας η αντίσταση του αέρα ανεβάζει περισσότερο την κατανάλωση, από ότι η αντίσταση κύλισης από τα κινούμενα μέρη και τα λάστιχα του αυτοκινήτου μαζί;

Κατανάλωση ανάλογη με την ταχύτητα

Καθοριστικός παράγοντας για την κατανάλωση είναι η ταχύτητα κίνησης ενός αυτοκινήτου, αναφερόμενοι στην σταθερή ταχύτητα ταξιδιού χωρίς επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις. Νομίζετε ότι είναι τυχαίο, που σε όλο σχεδόν τον κόσμο το όριο στους αυτοκινητόδρομους είναι 120-130 χλμ./ώρα; Εκτός από την ασφάλεια ρόλο για την επιλογή το ορίου αυτού παίζει και η οικονομία στην σπατάλη καυσίμων. Περίπου το 70-80% της ισχύος ενός κινητήρα στον αυτοκινητόδρομο (σε ταχύτητες 130-140 χλμ./ώρα) αναλώνεται στην αεροδυναμική αντίσταση, ενώ σχεδόν όλη η υπόλοιπη ισχύς στην αντίσταση κύλισης (τριβές κινητήρα και κινούμενων μερών και τριβή ελαστικών με το δρόμο).

Η αεροδυναμική είναι μία από τις πιο εξεζητημένες επιστήμες, με μεγάλη σημασία στον χώρο του αυτοκινήτου. Πόσο σημαντική είναι;

Η αεροδυναμική είναι μία από τις πιο εξεζητημένες επιστήμες, με μεγάλη σημασία στον χώρο του αυτοκινήτου. Πόσο σημαντική είναι;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

 
Η αεροδυναμική αντίσταση είναι ένα «τέρας», που τρέφεται με ισχύ από τον κινητήρα και κατά συνέπεια με καύσιμο. Η αεροδυναμική αντίσταση ονομάζεται και οπισθέλκουσα. Αναπτύσσεται όταν ένα αντικείμενο κινείται και μετατοπίζει το ρευστό (αέρα στην περίπτωση του αυτοκινήτου) που συναντά.  Όπως γίνεται αντιληπτό η αντίσταση του αέρα είναι αντίθετη με την φορά που κινείται το αυτοκίνητο. Μάλιστα αυξάνεται με το τετράγωνο της ταχύτητας. Αυτό φαίνεται από τον τύπο υπολογισμού της συνολικής αεροδυναμικής αντίστασης: 
D = 1/2 x Cd x p x A x V2,  όπου:
ρ: η πυκνότητα του ρευστού, 
Α: η μετωπική επιφάνεια του οχήματος, 
V: η ταχύτητα του οχήματος , 
Cd: η αεροδυναμική αντίσταση

Είναι προφανές λοιπόν γιατί η συνολική αεροδυναμική αντίσταση αυξάνει και μάλιστα γεωμετρικά σε σχέση με την ταχύτητα.