Όσο μεγαλύτερη, τόσο το καλύτερο. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος είναι καθοριστικός παράγοντας για τις off road εξορμήσεις, οπότε στις επόμενες γραμμές συγκεντρώσαμε τα 5 «ψηλότερα» B-SUV. Ποια είναι τα κορυφαία στο συγκεκριμένο τομέα και γιατί ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό;
Όσο μεγαλύτερη η απόσταση από το έδαφος σε ένα αυτοκίνητο, τόσο μεγαλύτερη η άνεση και οι εκτός δρόμου ικανότητες γιατί μπορείς να περάσεις πιο εύκολα εμπόδια και λακκούβες, χωρίς να τρέμει το φυλλοκάρδι σου ότι θα βρεις και θα σπάσεις το αυτοκίνητό σου.
Ρίξαμε φως στην κατηγορία των SUV πόλης και ανακαλύψαμε μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία:
Και τα 5 μοντέλα που παρουσιάζουμε είναι ψηλότερα από τα περισσότερα C-SUV (οικογενειακά SUV)
Πρώτο είναι το Renault Captur με 21 πόντους!
Όσο πιο ψηλό το αμάξωμα, τόσο πιο γρήγορα μπορείς να οδηγήσεις σε δρόμο με πέτρες
Εσύ κοιτάζεις την απόσταση από το έδαφος πριν επιλέξεις ένα B-SUV ή δίνεις κάποια χρήματα παραπάνω για ένα οικογενειακό SUV και είσαι ξέγνοιαστος με χώρους, off-road διαδρομές και τα συναφή;
Ξέρεις τι σημαίνει SUV; Ευρυχωρία, ψηλή θέση οδήγησης, πλαστικά προστετευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, εκτός δρόμου ικανότητα. Ειδικά για το τελευταίο χαρακτηριστικό ένας αρκετά σημαντικός παράγοντας είναι η μεγάλη απόσταση από το έδαφος, στοιχείο το οποίο αναζητούν διαρκώς οι Έλληνες αγοραστές. Διότι αν επιλέξεις ένα C-SUV σίγουρα η μεγάλη απόσταση από το έδαφος δεν θα σε αφήσει παραπονούμενο. Τι συμβαίνει όμως με την πιο ανερχόμενη κατηγορία της αγοράς, τα SUV πόλης; Με μέγεθος που δεν είναι απαγορευτικό και για κίνηση εντός αστικού ιστού, μοντέρνα σχεδίαση αλλά και σημαντική ευρυχωρία κερδίζουν μεγάλο μερίδιο στην αγοραστική πίτα και ψάχνονται για... παραπάνω.
Εμείς στο άρθρο αυτό συγκεντρώσαμε τα πέντε B-SUV που βλέπουν τον κόσμο από ψηλά και σας τα παρουσιάζουμε. Ποιο είναι το κορυφαίο και ποια μπορούν να ανταγωνιστούν στα ίσια μοντέλα και υψηλότερης κατηγορίας;
Η πρώτη 5άδα των B-SUV με την μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος ξεκινά με το Skoda Kamiq. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει για την ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό του (από τα κορυφαία μικρά SUV στον VW Group), το οποίο παράλληλα διαθέτει 188 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος. Αδιαμφισβήτητα, το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό είναι σύμμαχος στις κακοτοπιές και τις κακοτράχαλες εκτός πόλης διαδρομές, ενώ και η ανάρτηση είναι αποτελεσματική στις κακοτεχνίες, ούσα απορροφητική και με πολύ καλό bound-rebound. Στο σύνολό του το Skoda είναι ένα μοντέλο που ισορροπεί με μαεστρία ανάμεσα στην άνεση και στο κράτημα χάρη στη καλή πρόσφυση των κινητήριων τροχών και τη σιγουριά από το ακριβές και καλοζυγισμένο τιμόνι.
Οδηγικά είναι προσανατολισμένο για την άσφαλτο, διαθέτοντας σφιχτούτσικη ανάρτηση, όμως τα 190 χλστ. απόστασης από το έδαφος σου επιτρέπουν να πας και στο χώμα.
Ένα από τα οδηγοκεντρικά και ευχάριστα SUV, με ανάλαφρο πάτημα και σύστημα διεύθυνσης που μεταφέρει με ακρίβεια τις εντολές του οδηγού του στο δρόμο είναι το SEAT Arona. Το ανανεωμένο αισθητικά ισπανικό μοντέλο απέκτησε πιο μοντέρνο και στιλάτο design, διατηρώντας ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα όπως τα 190 χλστ. απόστασης από το έδαφος. Ώριμο, με προσεγμένη κύλιση και πολύ καλή άνεση από πλευράς ανάρτησης, το SEAT Arona δεν είναι πολύ θορυβώδες ακόμη και στην κακή άσφαλτο, ενώ βγαίνοντας παραέξω θα αποκαλύψει την σπορτίφ πλευρά του. Ειδικά για το ύψος του πρέπει να πούμε πως του επιτρέπει να περνά με άνεση πάνω από λακκούβες και εμπόδια, δίνοντας μάλιστα την αίσθηση πως βρίσκεται πιο χαμηλά, αφού οι κλίσεις είναι περιορισμένες και η θέση οδήγησης χαμηλή. Τον off-road χαρακτήρα, τέλος, ενισχύει σχεδιαστικά και η έκδοση εξοπλισμού X-Perience.
: Η ανάρτηση, οι γωνίες off-road και τα πολλά διαφορετικά προγράμματα παραμετροποίησης ανάλογα με την ποιότητα του εδάφους αποτελούν σημείο διαφοροποίησης για την έκδοση Trailhawk του Renegade.
To Jeep Renegade βρίσκεται στη δεύτερη θέση της σχετικής κατάταξης με 201 χλστ. απόστασης από το έδαφος για την έκδοση Trailhawk μιας και η plug-in είναι στα 186 χλστ., ενώ οι συμβατικές εκδόσεις στα 175 χλστ.. Στην πράξη το σκληροτράχηλο Renegade δεν προβληματίζεται στα δύσκολα, καθώς εκτός από την ικανή απόσταση από το έδαφος διαθέτει μαλακή ανάρτηση, καλές off-road γωνίες και 11 διαφορετικά προγράμματα παραμετροποίησης. Για παράδειγμα, στα προγράμματα οδήγησης του συστήματος SELEC-TERRAIN® που προσαρμόζει το οδηγικό προφίλ και την πρόσφυση ανάλογα με τις οδικές συνθήκες υπάρχει έξτρα επιλογή «Rock» (Auto, Snow, Sand και Mud). Ο οδηγός, τέλος, έχει επιπλέον και 3 επιλογές για το σύστημα 4κίνησης, που είναι ο υποπολλαπλασιασμός των σχέσεων (κοντά) και το κλείδωμα της 4κίνησης σε ποσοστό 50-50, αλλά και το σύστημα ελέγχου σε κατάβαση.
Μπορεί να μην έχει κάποιο περίεργο ηλεκτρονικό σύστημα, όμως οι καλές γωνίες προσέγγισης/διαφυγής και τα 201 χλστ. επιτρέπουν στο Sandero Stepway να περάσει δύσκολα σημεία.
Το πιο προσιτό μικρό crossover της αγοράς, το Dacia Sandero Stepway, δεν προβάλλει μόνο το low budget προφίλ του για να σε πείσει να το προτιμήσεις στην κατηγορία των B-SUV. Σίγουρα, το αρχικό κόστος των 14.380 ευρώ δεν περνάει απαρατήρητο, αλλά το ίδιο ισχύει και για τα 201 χλστ. απόστασης από το έδαφος (χωρίς φορτίο, 174 χλστ. με πλήρες φορτίο). Στην πράξη με σύμμαχο και το χαμηλό του βάρος το Dacia Sandero Stepway ανταπεξέρχεται χωρίς δυσκολίες πάνω από τις κακοτοπιές του εδάφους ή στο πατημένο χώμα, όπως έχει αποδείξει, στις δοκιμασίες που το έχουμε υποβάλλει. Επίσης, αν και δεν διαθέτει κάποιο σύστημα παραμετροποίησης ή σύστημα κατάβασης θα τα καταφέρει σε δύσκολες συνθήκες, αρκεί και ο οδηγός να έχει το οδηγικό θάρρος να υπερβεί δύσκολα εμπόδια που θα συναντήσει. Τέλος, καλές στην πράξη κρίνουμε τις γωνίες προσέγγισης και αποφυγής, κάτι που θα εκτιμήσεις όταν π.χ. πρέπει να περάσεις ένα βαθύ νεροφάγωμα.
Με 21 πόντους απόσταση από το έδαφος το Renault υπόσχεται να υπερβεί δύσκολα εμπόδια που θα βρεις όταν βγεις από την άσφαλτο.
Απόσταση από το έδαφος που μπορεί να συγκριθεί με SUV μεγαλύτερης κατηγορίας έχει το 2ης γενιάς Renault Captur. Πιο συγκεκριμένα, με ύψος 210 χλστ. (με κενό φορτίο, 175 με πλήρη φόρτωση) παίρνει θέση στην πρώτη τριάδα των C-SUV (Citroen C5 Aircross 230 χλστ., Peugeot 3008 210 χλστ., Dacia Duster 210 χλστ.), μόνο που οι υπόλοιπες διαστάσεις του είναι σαφώς πιο μαζεμένες.
Σε κάθε περίπτωση το Renault Captur έχει την ξεκάθαρη πρωτιά ανάμεσα στα υπόλοιπα SUV πόλης, δείχνοντάς τους τον... off-road δρόμο. Αξιοποιώντας την διαμόρφωσή του θα ξεπεράσει με ευκολία τις ανωμαλίες που θα συναντήσει, αλλά και τα εμπόδια στο κακοτράχαλο, χωρίς να μεταφέρει κλονισμούς στην καμπίνα με την σφιχτούτσικη, πλην απορροφητική, ανάρτηση να μην επιτρέπει έντονες κλίσεις στο αμάξωμα, ακόμα και σε απότομες αλλαγές πορείας. Σε συνδυασμό με το μη απενεργοποιούμενο, αλλά εξαιρετικά αποτελεσματικό σε λειτουργία ESP, τα περιθώρια είναι υψηλά και οι αντιδράσεις απόλυτα προβλέψιμες και προοδευτικές. Γενικότερα δε, η σωστή θέση οδήγησης, η απροβλημάτιστη περιφερειακή ορατότητα (μέχρι και τα προσκέφαλα διαθέτουν σχετική ειδική σχεδίαση) και η απροβλημάτιστη εργονομία, βοηθούν και μακριά από την άσφαλτο.