
9 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Όλα τα μυστικά: Τα καλύτερα & χειρότερα SUV στο elk test
48.930 Επισκέψεις στο άρθρο
(15/12/2022)
Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος των SUV δεν ευνοεί την συμπεριφορά τους στον απότομο ελιγμό και αποφυγή κινδύνου (elk Test). Ποια είναι τα χειρότερα σύμφωνα με το Test Center του AutoΤρίτη και ποια έχουν ξεχωρίσει;
Στα... άδυτα του «Τάρανδου»
Είναι το σημαντικότερο test ενεργητικής ασφάλειας στο AutoΤρίτη Test Center. Η διαδικασία απότομης αποφυγής εμποδίου αναδεικνύει τα χαρακτηριστικά και την συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου υπό πίεση, για αυτό και έχει πολύ μεγάλη αξία στις μετρήσεις που κάνουμε. Μάλιστα, η πετυχημένη ολοκλήρωση του test δεν βασίζεται στην ικανότητα του οδηγού, παρά εξαρτάται από πολλούς παράγοντες όπως το πλαίσιο, το μεταξόνιο και τα μετατρόχια, την αρχιτεκτονική και ρύθμιση της ανάρτησης, το βάρος και την κατανομή του, το κέντρο βάρους και τα ελαστικά κτλ..
Ποια είναι, λοιπόν, τα καλύτερα και τα χειρότερα SUV στην διαχείριση των 4 απότομων αλλαγών κατεύθυνσης, στο «διάδρομο» μήκους 50 μέτρων; Δείτε τα 4+2 αυτοκίνητα και διαβάστε αναλυτικά για όλα τα μοντέλα, κάθε κατηγορίας, που έχουμε δοκιμάσει στο elk test. Εκδόσεις κινητήρων που κυκλοφορούν ή έχουν σταματήσει, αυτοκίνητα προηγούμενης γενιάς κλπ.. Ααα, και βέβαια, δείτε στο τέλος αναλυτικά το συνολικό πακέτο των μετρήσεών στο AutoΤρίτη Test Center για τα 4 καλύτερα και 2 χειρότερα SUV στο elk test.
Ποια είναι, λοιπόν, τα καλύτερα και τα χειρότερα SUV στην διαχείριση των 4 απότομων αλλαγών κατεύθυνσης, στο «διάδρομο» μήκους 50 μέτρων; Δείτε τα 4+2 αυτοκίνητα και διαβάστε αναλυτικά για όλα τα μοντέλα, κάθε κατηγορίας, που έχουμε δοκιμάσει στο elk test. Εκδόσεις κινητήρων που κυκλοφορούν ή έχουν σταματήσει, αυτοκίνητα προηγούμενης γενιάς κλπ.. Ααα, και βέβαια, δείτε στο τέλος αναλυτικά το συνολικό πακέτο των μετρήσεών στο AutoΤρίτη Test Center για τα 4 καλύτερα και 2 χειρότερα SUV στο elk test.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Πρώτη και με διαφορά η Alfa Romeo Tonale
Κορυφαίο SUV στην διαδικασία του elk test είναι η νέα Alfa Romeo Tonale που πραγματικά εντυπωσιάζει με την επίδοσή της. Η «Ιταλίδα» ήταν τόσο αποτελεσματική στον «Τάρανδο» που κατέγραψε επίδοση ικανή να ανταγωνιστεί ακόμη GTi κατασκευές! Πιο συγκεκριμένα, ολοκλήρωσε την διαδικασία με ταχύτητα εισόδου τα 78,5 χλμ./ώρα αξιοποιώντας στο μέγιστο το «στήσιμό» της. Ακριβέστατη στις εντολές του τιμονιού, με εξαιρετικό ESP και σταθερή πορεία, η Tonale έμεινε «γραπωμένη» στην άσφαλτο, δίχως να γείρει στιγμή. Η παραπάνω επίδοση προέρχεται με ποινή (πέρασε με 80 χλμ./ώρα), διότι το μοντέλο είχε τροχούς 20 ιντσών με ελαστικά 235/40 και όχι τις στάνταρ 18άρες ζάντες.
Ρεκόρ στα SUV πόλης για Puma και Taigo, στα 77 χλμ./ώρα και το Qashqai
Την καλύτερη επίδοση στην κατηγορία των μικρών SUV σημείωσαν τα Ford Puma και Volkswagen Taigo, αμφότερα στα 77 χλμ./ώρα. Περισσότερο fun to drive αίσθηση σού βγάζει το Puma, με την στάνταρ σπορ ανάρτηση ST-Line (166 χλστ. από το έδαφος). Δίχως να αντιδρά απότομα ή απρόβλεπτα, το B-SUV της Ford χρειάστηκε ελάχιστη εμπλοκή των ηλεκτρικών συστημάτων, με την όλη διαδικασία να ολοκληρώνεται φυσικά και ομοιογενώς.
Όσον αφορά το VW Taigo, και αυτό ήταν απόλυτα ελέγξιμο με σχετικά πιο έντονη παρέμβαση του ESP που, χωρίς να γονατίζει το αυτοκίνητο, φρέναρε με μαεστρία τους κατάλληλους τροχούς. Η επίδοση στο γερμανικό B-SUV προέρχεται και αυτή με ποινή, καθώς είχε 17άρες και όχι 16άρες ζάντες όπως η βασική έκδοση Life. Στα 77 χλμ./ώρα αλλά σε διαφορετική κατηγορία βρίσκουμε και το Nissan Qashqai. Το οικογενειακό SUV τον Ιαπώνων μπήκε με καλό turn in στην πρώτη αλλαγή πορείας, χρειάστηκε διακριτική συνδρομή από το ESP για να διορθωθεί η υποστροφική τάση στη μεταφορά βάρους, τελειώνοντας την διαδικασία χωρίς να αγχώσει οδηγό και επιβάτες.
Όσον αφορά το VW Taigo, και αυτό ήταν απόλυτα ελέγξιμο με σχετικά πιο έντονη παρέμβαση του ESP που, χωρίς να γονατίζει το αυτοκίνητο, φρέναρε με μαεστρία τους κατάλληλους τροχούς. Η επίδοση στο γερμανικό B-SUV προέρχεται και αυτή με ποινή, καθώς είχε 17άρες και όχι 16άρες ζάντες όπως η βασική έκδοση Life. Στα 77 χλμ./ώρα αλλά σε διαφορετική κατηγορία βρίσκουμε και το Nissan Qashqai. Το οικογενειακό SUV τον Ιαπώνων μπήκε με καλό turn in στην πρώτη αλλαγή πορείας, χρειάστηκε διακριτική συνδρομή από το ESP για να διορθωθεί η υποστροφική τάση στη μεταφορά βάρους, τελειώνοντας την διαδικασία χωρίς να αγχώσει οδηγό και επιβάτες.
Τελευταία θέση SEAT Arona και Volkswagen T-Roc
Την χειρότερη επίδοση elk test από όλα τα SUV που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά κατέγραψαν δύο μοντέλα του VW Group, τα SEAT Arona και Volkswagen T-Roc. Αμφότερα «πέρασαν» με 73 χλμ./ώρα, όμως λόγω μεγαλύτερων τροχών (17 ιντσών) δέχονται ποινή 1,5 χλμ./ώρα, για αυτό και βάζουμε όριό τους τα 71,5 χλμ./ώρα.
Σημαντική επισήμανση. Αν και μιλάμε για τα προ ανανέωσης μοντέλα (πρωτοκυκλοφόρησαν το 2017), μετά το facelift που δέχτηκαν δεν υπήρχε διαφοροποίηση στην ανάρτηση ή το τιμόνι τους, για αυτό και η επίδοση μένει ως έχει. Ως προς την διαδικασία, και στα δύο SUVάκια, διαπιστώσαμε μεταφορά βάρους. Για αυτό και απαιτήθηκε η συνεχής λειτουργία του ESP που εξασφάλισε και την ομαλή ροή του αυτοκινήτου.
Σημαντική επισήμανση. Αν και μιλάμε για τα προ ανανέωσης μοντέλα (πρωτοκυκλοφόρησαν το 2017), μετά το facelift που δέχτηκαν δεν υπήρχε διαφοροποίηση στην ανάρτηση ή το τιμόνι τους, για αυτό και η επίδοση μένει ως έχει. Ως προς την διαδικασία, και στα δύο SUVάκια, διαπιστώσαμε μεταφορά βάρους. Για αυτό και απαιτήθηκε η συνεχής λειτουργία του ESP που εξασφάλισε και την ομαλή ροή του αυτοκινήτου.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »