• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Ποιο είναι το πιο άνετο οικογενειακό SUV σε όλους τους τομείς; Ή αλλιώς ποια οικογενειακά SUV τα κάνανε μούσκεμα, ποια είναι... κάτσε καλά και ποια μας... κουφάνανε;

Στο πίσω κάθισμα κάθε αυτοκινήτου τοποθετήσαμε μια ειδική βάση στην οποία στερεώσαμε ένα γεμάτο ποτήρι με «καφέ» - νερό.

Η τεχνολογία μας βοήθησε ώστε να εξασφαλίσουμε πως η στάθμη του «καφέ» θα είναι ολόισια.

Ποιο είναι το πιο άνετο οικογενειακό SUV;

Διαβάστηκε από 30378 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 9/7/2018

Το Test Center του AutoΤρίτη δοκιμάζει 13 οικογενειακά SUV και αποκαλύπτει ποιο είναι το πιο άνετο σε Ανάρτηση, Θόρυβο, Χώρους και Εργονομία. Διαβάστε αναλυτικά και δείτε ποιοι είναι οι νικητές, μόνο στο AutoΤρίτη!

 
Φαντάσου μια μέρα χαλάρωσης στο σπίτι σου. Κάθεσαι στον πιο αναπαυτικό σου καναπέ/πολυθρόνα, φροντίζεις να κρατήσεις έξω από το σαλόνι σου το θόρυβο από το εξωτερικό περιβάλλον και τοποθετείς οτιδήποτε χρειάζεσαι (τηλεκοντρόλ, κούπα καφέ κ.λπ.) σε σημεία που μπορείς εύκολα να έχεις πρόσβαση, χωρίς ιδιαίτερο κόπο. Μετά απλά χαλαρώνεις…

Αναρωτιέστε τι σχέση μπορεί να έχει αυτό με το αυτοκίνητό σας; Λογικό, αλλά και όμως έχει σχέση και μάλιστα μεγάλη. Σκεφτείτε λίγο τους επιβάτες σε μία μεγάλη διαδρομή. Τι χρειάζονται για να έχουν μια ξεκούραστη και άνετη διαδρομή. Να κάθονται αναπαυτικά, χωρίς κάτι να χαλάει αυτή την ηρεμία τους, να μην υπάρχει θόρυβος στην καμπίνα, αλλά και να μπορούν να βολέψουν τα πράγματά τους, ώστε να μην τα ακουμπάνε κάπου αριστερά και δεξιά. Είδατε τελικά πόσο εκπληκτική είναι η ομοιότητα; 

Η ώρα της κρίσης για τα μικρομεσαία SUV
Το Test Center του AutoΤρίτη λοιπόν αποφάσισε να σηκώσει τα μανίκια του και να δει ποια είναι τα μικρομεσαία SUV που προσφέρουν τη μεγαλύτερη άνεση στους επιβάτες. Η επιλογή της συγκριμένης κατηγορίας έγινε καθώς η συγκεκριμένη κλάση αποτελεί τη δημοφιλέστερη για τους οικογενειάρχες, αλλά και αυτή που θεωρείται ιδανικότερη για ταξίδια.

Οι 4 τομείς της άνεσης
Αναλύοντας τα δεδομένα, αλλά και λαμβάνοντας υπόψιν την επικοινωνία που έχουμε με τον κόσμο, οι βασικότεροι τομείς που έχουν σημασία για τους επιβάτες είναι τέσσερις. Αναλυτικότερα, πρώτα απΆ όλα είναι η λειτουργία της ανάρτησης και η ικανότητα της να κρατάει τους κραδασμούς εκτός καμπίνας, ο χώρος για τα γόνατα και τα κεφάλια των επιβατών, ο θόρυβος που περνάει μέσα στην καμπίνα και η εργονομία (χειρολαβές, θήκη για καφέ, ποιότητα καθισμάτων. Παράλληλα επειδή οι διαφορές στις μπροστά θέσεις είναι μικρές, ως κριτήριο σε αυτά θέσαμε τους πίσω επιβάτες. 

Η ανάρτηση πρέπει να «σιδερώνει» τα σαμαράκια!
Το σημαντικότερο στοιχείο όσον αφορά στην άνεση που παρέχει ένα αυτοκίνητο στους επιβάτες, είναι ο τρόπος με τον οποίο η ανάρτησή του φιλτράρει τις ανωμαλίες του δρόμου, όπως σαμαράκια, λακκούβες, φρεάτια κ.λπ. Σκοπός κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας είναι να εξελίξει την ανάρτηση με τέτοιο τρόπο, ώστε οι κραδασμοί να μην περνούν μέσα στην καμπίνα και διαταράσσουν τους επιβαίνοντες. Ειδικά μάλιστα στη χώρα μας, που το οδικό μας δίκτυο –δυστυχώς- είναι γεμάτο από κακοτεχνίες, η άνεση της ανάρτησης αποτελεί αναμφίβολα ένα τεράστιο πλεονέκτημα για το εκάστοτε μοντέλο. Πως όμως μπορούμε να διακρίνουμε ποιο αυτοκίνητο έχει την πιο άνετη ανάρτηση και πως αυτό έχει εφαρμογή στην καθημερινότητά μας. Γιατί μπορεί ναι μεν να βλέπουμε την αρχιτεκτονική ή τα χαρακτηριστικά κάθε ανάρτησης, ωστόσο αυτές εντάσσονται στο συνολικό στήσιμο του αυτοκινήτου, συνεπώς από αυτά μπορούμε να αντλήσουμε κάποια στοιχεία, όχι όμως και να βγάλουμε ολοκληρωμένα συμπεράσματα.

Το «Τεστ του Καφέ»: Από τη θεωρία στην πράξη 
Για να μπορέσουμε να κάνουμε μια προσομοίωση της σημασίας μιας άνετης ανάρτησης στην καθημερινότητά μας και να μπορέσουμε να βγάλουμε συγκριτικά συμπεράσματα ανάμεσα στα προσφερόμενα μοντέλα της αγοράς, το «Test Center» του AutoΤρίτη πραγματοποίησε το «Τεστ του Καφέ». Με απλά λόγια λοιπόν αποφασίσαμε να μετρήσουμε τι ποσότητα καφέ θα χυθεί από ένα ποτήρι όταν περάσουμε από μια ανωμαλία του δρόμου (σαμαράκι). Εξάλλου σε όλους μας έχει συμβεί κάποια στιγμή να χυθεί κάτι που πίνουμε μέσα στο αυτοκίνητό μας.  Βέβαια είναι σημαντικό να τονίσουμε πως ακόμα και αν δεν πίνετε καφέ ή κάποιο άλλο ρόφημα, μη ξεχνάτε πως οι πιέσεις από τις αναταράξεις ασκούνται και στο σώμα μας, το οποίο καταπονείται αρκετά από αυτή τη διαδικασία. 

Πως πραγματοποιείται το «Τεστ του Καφέ»  
Για να μετρήσουμε λοιπόν πόσο απορροφητική είναι η ανάρτηση κάθε αυτοκινήτου, επιλέξαμε να τοποθετήσουμε στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου μια ειδική βάση στην οποία στερεώσαμε ένα γεμάτο ποτήρι με καφέ. Το κλασσικό πλαστικό ποτήρι του καφέ έχει ύψος 11εκ. και εμείς το γεμίσαμε με καφέ μέχρι και 2 εκ. από το χείλος, με το συνολικό του βάρος να είναι 290 γρ., όπως έδειξε η ηλεκτρονική ζυγαριάς ακριβείας που είχαμε. Επίσης η επιλογή της τοποθέτησης της ειδικής κατασκευής στο πίσω κάθισμα έγινε επειδή εκεί οι αναταράξεις είναι εντονότερες και οι επιβάτες σε εκείνο το σημείο δέχονται τις περισσότερες δυνάμεις. Για να τεστάρουμε λοιπόν την ανάρτηση επιλέξαμε ένα ψηλό και φαρδύ σαμαράκι, πάνω από το οποίο περάσαμε με όλα τα μοντέλα της δοκιμής, επιχειρώντας για το καθένα να δούμε σε ποια ταχύτητα δε θα χυθεί ούτε σταγόνα καφέ και κρατήσαμε την υψηλότερη από τις 13. Έπειτα σε αυτή την ταχύτητα ξαναπεράσαμε το σαμαράκι με τα υπόλοιπα δώδεκα μοντέλα, μετρώντας πάλι με τη βοήθεια ηλεκτρονικής ζυγαριάς ακριβείας, πόση ποσότητα καφέ χύθηκε.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 

TEST CENTER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »

  • ΧΡΗΣΤΟΣ

    Η έρευνα έμεινε στη μέση;;; Περίμενα στο τέλος του άρθρου να δω ποιο είναι το πιο βολικό αλλά...τίποτα. Επίσης θεωρώ πιο σημαντικό παράγοντα άνεσης το πλάτος του πίσω καθίσματος απ'ότι το επίπεδο θορύβου όπου άλλωστε οι διαφορές στα db είναι μηδαμινές. Επιπροσθέτως όσον αφορά το ύψος του κεντρικού τούνελ (λέτε ότι ΜΟΝΟ στο C-HR είναι χαμηλό). Μάλλον δεν έχετε μπει στο Kuga όπου κ εκεί είναι πολύ χαμηλό αλλά ούτε στα 3008 & Grandland X όπου το πάτωμα είναι τελείως επίπεδο.

      9
  • Makis

    Ρε παιδιά που είναι τα Sportage και Tucson?? Δηλαδή θεωρείτε το Gla και το Crossland Suv και όχι τα kia & Hyundai? Τι συμπέρασμα να βγάλω?

      5
    • autotriti

      Απάντηση: Και τα 2 μοντέλα που αναφέρετε ανανεώθηκαν πρόσφατα. Μάλιστα σε μερικούς μήνες θα είναι διαθέσιμα στην αγορά, για αυτό το λόγο δεν περιλαμβάνονται στο τεστ.

       
  • jim_1

    Αρκετά ενδιαφέρον άρθρο αλλά έχω παρατηρήσει ότι στις περισσότερες δοκιμές δεν υπάρχουν μοντέλα τις Suzuki και της Honda..

      1
  • Θοδωρής

    Τελικά στον ειδικό τύπου διαβάζεις ό,τι να ναι... Εδώ το Autotriti βγάζει το πιο ήσυχο το QQ με το Karoq να βρίσκεται αρκετά πιο μακριά από την πρώτη θέση. Δύο αρκετά έγκυρα site (carwow και autogefuehl) το QQ το θεωρρούν κάτω του μετρίου σε θέμα ηχομόνωσης. Ειδικά στο autogefuehl αυτό ακούγεται και από το αντίστοιχο video review (https://www.youtube.com/watch?v=D1ZlBfKsPqc). Ποιόν να πιστέψεις άρα.... Για το Karoq πχ λένε στον ξένο τύπο τα καλύτερα αλλά σε TD που έκανα ο αεροδυναμικός θόρυβος από τους καθρέφτες ακουγόταν ιδιαίτερα....

     

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Ελεύθερο Κείμενο
Κατηγορία/Υποκατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός