Πλέον ολοένα και αυξάνονται τα αυτοκίνητα τα οποία ενσωματώνουν συστήματα ανίχνευσης πεζών και αυτόνομου φρεναρίσματος. Λογικό κι επόμενο λοιπόν ο Euro NCAP να συμπεριλάβει στις δοκιμές πρόσκρουσης και την αξιολόγηση των συγκεκριμένων συστημάτων.
Οι συγκεκριμένες δοκιμές θα αξιολογούν την ανίχνευση του κινδύνου από το σύστημα και την ανταπόκριση του αυτοκινήτου όταν ένας πεζός βρεθεί στην πορεία του. Φυσικά κατά τη διάρκεια των δοκιμών το ρόλο του πεζού θα παίζει το γνωστό μας ανδρείκελο. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών θα υπάρχουν τρία σενάρια:
Πρώτο εκείνο όπου ένας ενήλικας περνάει μπροστά από το αυτοκίνητο, δεύτερο, αυτό που ένα παιδί τρέχει μπροστά από το όχημα και τρίτο και μάλλον πιο δύσκολο, εκείνο το σενάριο όπου ένα παιδί βγαίνει στο δρόμο πίσω από ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο.
Για να πάρει ένα αυτοκίνητο την υψηλότερη βαθμολογία θα πρέπει να σταματάει από τα 40 χλμ/ώρα χωρίς να χτυπάει το ανδρείκελο ή να μειώνουν την ταχύτητα πρόσκρουσης. Οι δοκιμές θα γίνονται από τα 40 έως και τα 60 χλμ/ώρα.