Οι Έλληνες έχουν μάλιστα την 3η πιο φιλική στάση απέναντι στην ηλεκτροκίνηση ανάμεσα σε 22 χώρες, με την έρευνα να σημειώνει πως η στάση τους έχει μεταβληθεί προς το θετικότερο τα τελευταία χρόνια.
Εξαιρετικά θετικοί προς την ηλεκτροκίνηση είναι οι Έλληνες οδηγοί, όπως φαίνεται στην ενότητα «EVs & Sustainbility» της ετήσιας έκθεσης Mobility Insights Report που δημοσίευσε η LeasePlan, μαζί με την κορυφαία εταιρεία ερευνών Ipsos. Η έκθεση, η οποία βασίζεται στα αποτελέσματα έρευνας σε περισσότερους από 5000 οδηγούς σε 22 χώρες, διαπιστώνει ότι στη χώρα μας, όπως και διεθνώς, περισσότεροι οδηγοί από ποτέ σκέφτονται τη μετάβαση στη χρήση ηλεκτρικού οχήματος (EV), εντοπίζοντας σε αυτήν σημαντικά οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη.
Τα βασικά ευρήματα της έρευνας σε ό,τι αφορά τη χώρα μας δείχνουν μια εντυπωσιακή στροφή στην προσέγγιση των Ελλήνων οδηγών προς την ηλεκτροκίνηση, με το 84% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι «βλέπει» θετικά τα ηλεκτρικά οχήματα, στάση που έχει μεταβληθεί προς το θετικότερο κατά 55% την τελευταία τριετία. Πρόκειται για ένα ποσοστό που καθιστά τη χώρα μας την 3η πιο «φιλική» χώρα προς την ηλεκτροκίνηση, σε ό,τι αφορά την στάση των ίδιων των οδηγών.
Ως προς την πρόθεση χρήσης ενός ηλεκτρικού οχήματος, το 80% των Ελλήνων φαίνεται να είναι θετικό προς ένα τέτοιο ενδεχόμενο, με το 44% να δηλώνει ότι είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα μεταβεί σε ηλεκτρικό όχημα και το 36% να δηλώνει ότι είναι πιθανό να το κάνει.
Στα κορυφαία κίνητρα για την απόκτηση ενός ηλεκτρικού οχήματος ή ενός οχήματος χαμηλότερων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα συγκαταλέγονται τόσο τα οφέλη για το περιβάλλον από τη μείωση των εκπομπών CO2 – απάντηση που έδωσε το 65% των Ελλήνων συμμετεχόντων στην έρευνα, υπερβαίνοντας κατά 19% τον γενικό μέσο όρο – όσο και το χαμηλότερο κόστος χρήσης (67% έναντι 47% του γενικού μέσου όρου) και οι φορολογικές ελαφρύνσεις (48% έναντι 33% του γενικού μέσου όρου).
Ωστόσο, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν βαίνει ανεμπόδιστη. Στην Ελλάδα, ο κυρίαρχος ανασταλτικός παράγοντας φαίνεται να είναι το κόστος αγοράς ενός EV, όπως ανέφερε το 65% των ερωτηθέντων – έναντι του 57% στον γενικό μέσο όρο.
Παρά το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τα EV, οι οδηγοί σε όλες τις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, διστάζουν να προχωρήσουν στη μετάβαση λόγω περιορισμένων υποδομών φόρτισης, αναφέροντας την έλλειψη σταθμών φόρτισης ως βασική τροχοπέδη σε ποσοστό 35%. Το αντίστοιχο ποσοστό για τους Έλληνες οδηγούς είναι 47%, ενώ τελευταίο στη «λίστα» των ανησυχιών των Ελλήνων αναφορικά με τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι το μικρότερο οδηγικό εύρος των ηλεκτρικών οχημάτων (31% έναντι 34% του γενικού μέσου όρου).
84% θετικοί, αλλά δεν έχει τα πάνω από 20,000 που είναι το minimum για αγορά ενός απλού ηλεκτρικού, και βέβαια ούτε την θέση στάθμευσης σε πυλωτή η κλειστό πάρκινγκ για την φόρτιση του, και βέβαια δεν δέχεται ότι δεν μπορεί να πάει στο χωριό του που ειναι πάνω από 200χλμ από τη Αθήνα !!!
Τις ερωτήσεις δεν τις γνωρίζουμε, οπότε με μισό μάτι διαβάζουμε τα αποτελέσματα της έρευνας. 20 φεύγα χιλιάδες ευρώ για να αποκτήσω ένα ηλεκτρικό, με όλα τα μείον που ανέφεραν και οι συνσχολιαστές, δεν έχω μάτια μου, μα αν με ρωτήσεις αν βλέπω θετικά την ηλεκτροκίνηση, ναι θα απαντήσω και θα ανεβάσω τα ποσοστά που συμφέρουν τη νέα αγορά που πάει να μας επιβληθεί.
To 84% των ΜΜΕ μπορεί,ο κόσμος πάντως έχει αρνητική άποψη για τα ηλεκτρικά και το δείχνουν....Οι πωλήσεις
84% θετικοί, αλλά δεν έχει τα πάνω από 20,000 που είναι το minimum για αγορά ενός απλού ηλεκτρικού, και βέβαια ούτε την θέση στάθμευσης σε πυλωτή η κλειστό πάρκινγκ για την φόρτιση του, και βέβαια δεν δέχεται ότι δεν μπορεί να πάει στο χωριό του που ειναι πάνω από 200χλμ από τη Αθήνα !!!
Τις ερωτήσεις δεν τις γνωρίζουμε, οπότε με μισό μάτι διαβάζουμε τα αποτελέσματα της έρευνας. 20 φεύγα χιλιάδες ευρώ για να αποκτήσω ένα ηλεκτρικό, με όλα τα μείον που ανέφεραν και οι συνσχολιαστές, δεν έχω μάτια μου, μα αν με ρωτήσεις αν βλέπω θετικά την ηλεκτροκίνηση, ναι θα απαντήσω και θα ανεβάσω τα ποσοστά που συμφέρουν τη νέα αγορά που πάει να μας επιβληθεί.