7 φωτογραφίες »

Με πόσα «έστριψε» το νέο Citroen C4 C-Cross;

51.170 Επισκέψεις στο άρθρο (7/2/2021)

Διαφορετικό σε όλα του: Πόσο επηρεάζει το αυξημένο ύψος και η μαλακή ανάρτηση τη συμπεριφορά του νέου Citroen C4 C-Cross; To ΑutoΤρίτη δίνει τις απαντήσεις…


Αντί ενός ακόμα μικρομεσαίου χάτσμπακ, η Citroen φρόντισε ώστε το νέο C4 να γίνει ένα άνετο crossover με coupe στυλ. Η διαφορετικότητα του C4 C-Cross συμπληρώνεται από στοιχεία, όπως η προσεγμένη ποιότητα, η πρακτικότητα και το άνετο οδηγικό προφίλ. Για τη δοκιμή αποφυγής κινδύνου, που είναι και η σημαντικότερη άσκηση ενεργητικής ασφάλειας μιας και όλα εξαρτώνται από το αυτοκίνητο και όχι τις ικανότητες του οδηγού, είχαμε στη διάθεσή μας την κορυφαία diesel έκδοση του C4 C-Cross με τα 130 άλογα και το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων. Ας δούμε πως τα πήγε…

70 χλμ./ώρα - Επιτυχής προσπάθεια
H πρώτη μας προσπάθεια με το νέο Citroen C4 C-Cross έγινε στα 70 χλμ./ώρα, ταχύτητα που δεν προβλημάτισε ούτε τον οδηγό, ούτε το αυτοκίνητο. Παρά την εμφανή τάση για κλίση, το C4 ολοκλήρωσε επιτυχώς το ειδικό αυτό τεστ με το πλαίσιο να αντιδρά θετικά στις εντολές του οδηγού μέσω του τιμονιού, που έχει αρκετό βάρος, αλλά όχι μεστή αίσθηση. Το ESP δεν ενεργοποιήθηκε καν. 

75 χλμ./ώρα - Ανεπιτυχής προσπάθεια
Αρχίζοντας από τα 75 και κατεβαίνοντας σταδιακά μέχρι τα 73 χλμ./ώρα, το νέο Citroen C4-Cross δεν κατάφερε να κρύψει τις αδυναμίες που αναπόφευκτα επιφέρει η έμφαση στην άνεση. Η ασάφεια του τιμονιού στην απότομη αλλαγή πορείας, η κλίση, η υποστροφή και η τάση του πίσω εσωτερικού τροχού να ανασηκώνεται είναι στοιχεία που γίνονται πιο έντονα όσο αυξάνεται η ταχύτητα με αποτέλεσμα τις αποτυχημένες προσπάθειες. Ωστόσο, ο έλεγχος του οχήματος δε χάνεται, ούτε υπάρχουν απρόβλεπτες αντιδράσεις με σύμμαχο το πολύ αποτελεσματικό, αλλά και καίριο στις επεμβάσεις του ESP.

72 χλμ./ώρα - Επιτυχής προσπάθεια
Η κλίση του αμαξώματος και το σχετικά υψηλό προφίλ των ελαστικών δεν εμπόδισαν το C4 C-Cross να ολοκληρώσει με επιτυχία το τεστ στην ταχύτητα των 72 χλμ./ώρα. Η συμπεριφορά ήταν ουδέτερη συνολικά και η τάση για υποστροφή στη δεύτερη αλλαγή κατεύθυνσης ελέγχθηκε αποτελεσματικά από το ESP. Το τιμόνι σε αυτή την ταχύτητα είχε την αμεσότητα που χρειαζόταν για να «διορθώσει» την κατάσταση. H συνολική αίσθηση του C4 όμως κάνει εμφανή τον προσανατολισμό του αυτοκίνητου προς την άνεση, χωρίς πάντως να είναι πλαδαρό ή να γίνεται ανεξέλεγκτο πάνω από αυτό το όριο. 

Γενική αίσθηση οδηγού: Από την αρχή δείχνει πως η μαλακή ανάρτηση και η κλίση θα επηρεάσουν την διαδικασία, όμως η κατάσταση σώζεται από την πολύ καλή λειτουργία του ESP.  

Γενική αίσθηση επιβαινόντων: Δεν υπήρξε πρόβλημα ακόμα και από την ανάταση του πίσω εσωτερικού τροχού, την οποία νιώσαμε. Το ESP κάνει εξαιρετική δουλειά. 

AUTOFIT PASXA
4green