Kαλή αρχή!

Kαλή αρχή!

3.827 Επισκέψεις στο άρθρο (28/1/2024)

Ο σκληρός ανταγωνισμός για την πρώτη θέση στο απαιτητικό κλασσικό ράλλυ Μόντε Κάρλο 2024 συγκέντρωσε τα φώτα της δημοσιότητας για λίγες μέρες και το ενδιαφέρον των φανατικών φίλων του WRC. Οι Νεβίλ, Οζιέ είχαν τελικά τη δική τους μάχη, παραμερίζοντας τον Έβανς που ηγήθηκε αρχικά του αγώνα. Ο Βέλγος Νεβίλ έδωσε μια εξαιρετική νίκη στην εταιρεία του, την Hyundai με ένα i20 N που «κατεβαίνει» με πολλές και μεγάλες αξιώσεις στη φετινή σεζόν απέναντι στα Yaris.


Δεν ξέρουμε τι στατιστικά θα δείξουν τα μηχανάκια μετρήσεων τηλεθέασης που χρησιμοποιούνται για να μετρήσουν την αγάπη του κοινού για ένα αθλητικό γεγονός. Μπορεί και να είναι εντυπωσιακά και μακάρι να αποτελέσει το Μόντε Κάρλο την νέα αφετηρία προς τη δόξα της πορείας του Promoter, της εταιρείας που έχει αναλάβει τη διοργάνωση, εδώ και χρόνια του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Ενός πάλαι ποτέ κραταιού θεσμού που είχε τη δυνατότητα να τραβήξει τον κόσμο από την καθημερινότητα και να τον κάνει να πάρει τα βουνά και τα λαγκάδια για να απολαύσει αυτό το μοναδικό θέαμα των αυτοκινήτων που… μοιάζουν (οπτικά) με τα δικά μας τα καθημερινά και ταπεινά οχήματα.

Μόλις 20 – 25 χρόνια πίσω, είχαμε 9 κατασκευαστές να διασταυρώνουν με αξιώσεις τα ξίφη τους. Mazda, Nissan, Mitsubishi, Subaru, Hyundai, Citroen, Peugeot, Ford, Skoda…. Στη συνέχεια σιγά σιγά άρχισε η φθίνουσα πορεία. Οι κατασκευαστές λιγόστεψαν, οι Ιάπωνες αποσύρθηκαν σχεδόν ολοκληρωτικά, οι Γάλλοι το ίδιο, οι Γερμανοί (VW) τόλμησαν αλλά το diesel-gate τους έδιωξε κακήν κακώς και φτάσαμε στα εδώ και λίγα χρόνια επίπεδα με δυόμισι εταιρείες παρούσες. Toyota, Hyundai κατά κύριο λόγο και από κοντά η σχεδόν ιδιωτική Ford. Ο λόγος, σχεδόν προφανής. Έλλειψη ενδιαφέροντος που θα έφερνε ξανά και τους άλλους κατασκευαστές στο παιγνίδι. Δυόμισι εταιρείες με 7 αυτοκίνητα να έχουν αναλάβει το δύσκολο έργο της εκπροσώπησης του WRC στο παγκόσμιο σκηνικό… με τη συνειδητοποίηση του σχεδόν αδιεξόδου να είναι οδυνηρή.

Αποφασίσθηκε πριν χρόνια να τελείται η Power Stage με ιδιαίτερο σύστημα βαθμολόγησης (επιπλέον βαθμοί) ως ένα κίνητρο για να δηλώσει ο θεατής παρών και στην τελευταία μέρα του αγώνα. Σύστημα που δεν απέδωσε τα αναμενόμενα διότι απλούστατα οι οδηγοί εν όψει των έξτρα βαθμών της Power Stage έφταναν στο σημείο να… ταξιδεύουν απλώς την Κυριακή για να διατηρούν δυνάμεις και ελαστικά στις Ειδικές Διαδρομές της τελευταίας μέρας κάθε αγώνα, ώστε να μπορέσουν να έχουν την καλύτερη απόδοση στην τελευταία Ειδική Διαδρομή… Χαρακτηρίσθηκε ως «εκδρομή» ολόκληρη η Κυριακή… Τραγική ομολογία ενός συστήματος που δεν απέδωσε, από έναν οργανωτή που φαίνεται πως ζει μακριά από τα δρώμενα και την πραγματικότητα. Και αποφασίσθηκε, φέτος ένα σύστημα βαθμολόγησης ειδικά για την τελευταία μέρα, την Κυριακή, ξεχωριστό για την πολυπλοκότητά του. Σε σημείο που η ίδια η FIA παραδέχθηκε ότι μπορεί και να το αλλάξει ακόμη και στη μέση της χρονιάς αν χρειασθεί.

Σχετικά με την έξτρα επιδότηση των Ειδικών Διαδρομών της Κυριακής είχε προτείνει ο δικός μας, ο Λώρης Μελετόπουλος («ΕΛ ΕΜ», αλλιώς), παλιός συνοδηγός τόσο του Ιαβέρη όσο και του ¶ρη Βωβού, σημερινό στέλεχος της ομάδας που οργανώνει και διεξάγει το Ράλλυ Ακρόπολις, ένα πιο απλό σύστημα. Να βαθμολογούνται οι οδηγοί με τους βαθμούς της Power Stage για κάθε μια από τις Ειδικές Διαδρομές της Κυριακής. Δεν έγινε δεκτό και προτιμήθηκε μια παραλλαγή του που δεν άρεσε σε κανέναν… Όπως δεν έγινε δεκτή και μια παλιότερη πρόταση του ΕΛ ΕΜ: να εφοδιάζονται τα αυτοκίνητα με ξεχωριστό σετ ελαστικών λίγο πριν την Power Stage ώστε να πάψει το άγχος των οδηγών για την κατάστασή τους…
Ακόμη δυο προτάσεις του ΕΛ ΕΜ είχαν τύχει της αποδοχής της FIA: το σύστημα βαθμολόγησης της Power Stage να αφορά τόσο τους κατασκευαστές όσο και τους οδηγούς των R2 αυτοκινήτων.
Περισσότερα για όλα τα παραπάνω σε επόμενα σημειώματα.

Σταύρος Τσογκανής
 

Σελίδα 1WRC Μόντε Κάρλο: Στο Neuville η πρώτη νίκη της σεζόν
Σελίδα 2Kαλή αρχή!
BRIDGESTONE VS GOODYEAR
test center