ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

e-Palette: Το πιο ακριβό όχημα της Toyota ξεκίνησε τις πωλήσεις του

(16/9/2025)
e-Palette: Το πιο ακριβό όχημα της Toyota ξεκίνησε τις πωλήσεις του
19 Φωτογραφίες »

Το Toyota e-Palette μπαίνει στην παραγωγή!
Ακολουθεί την εμφάνιση του πρωτότυπου.
Η καμπίνα χωράει έως και 17 άτομα.
Με 204 άλογα και τελική ταχύτητα τα 80 χλμ./ώρα.

autotriti team

Το Toyota e-Palette μπαίνει στην παραγωγή!

H Toyota εργάζεται εδώ και πολλά χρόνια πάνω στο e-Palette και σήμερα, ήρθε η ώρα για την ιαπωνική φίρμα ώστε να λανσάρει επίσημα το ιδιαίτερο πλήρως ηλεκτρικό όχημά της. Όπως εύκολα μπορεί να διακρίνει κάποιος, το e-Palette μπορεί να χρησιμεύσει σε πολλές διαφορετικές περιπτώσεις, καθώς εκτός από τη μεταφορά ανθρώπων μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμα και ως κινητό κατάστημα, καντίνα, κόμβος εξυπηρέτησης κοινού. Επί της ουσίας πρόκειται για ένα ηλεκτρικό, αυτόνομο όχημα με πολλές διαφορετικές ιδιότητες.

Ακολουθεί την εμφάνιση του πρωτότυπου

Το e-Palette το είδαμε για πρώτη φορά ως πρωτότυπο το 2018, ενώ χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο το 2021. Η Toyota δεν σταμάτησε να δουλεύει πάνω στην εξέλιξη του e-Palette, μέχρι σήμερα όπου ανακοίνωσε πως πλέον είναι διαθέσιμο και για το αγοραστικό κοινό.

Εμφανισιακά, το e-Palette δεν διαφέρει σε μεγάλο βαθμό απ' αυτό που γνωρίζουμε. Ωστόσο, για τις ανάγκες του μοντέλου παραγωγής η Toyota πρόσθεσε μεγαλύτερα πλαϊνά παράθυρα και λεπτά φλας στο πλαίσιο του παρμπρίζ.

Η καμπίνα χωράει έως και 17 άτομα

Στο εσωτερικό, το Toyota e-Palette παραγωγής εξοπλίζεται με κεντρική θέση οδήγησης, τιμόνι τύπου F1 και σύστημα steer-by-wire. Το τιμόνι συνοδεύουν, ένας κεντρικός ψηφιακός πίνακας οργάνων, μια οθόνη ψυχαγωγίας στα δεξιά, μια άλλη οθόνη αφής στα αριστερά και μια τέταρτη οθόνη (τέρμα αριστερά) για την παρακολούθηση της καμπίνας. Οι βασικές λειτουργίες ρυθμίζονται από μπουτόν σε δύο πίνακες ελέγχου.

Η είσοδος στην καμπίνα γίνεται από δύο φαρδιές συρόμενες πόρτες, ενώ μια πτυσσόμενη ράμπα είναι παρούσα για να προσφέρει εύκολη πρόσβαση σε ανθρώπους με κινητά προβλήματα ή γονείς που μεταφέρουν το παιδί τους σε παιδικό καρότσι. Στο εσωτερικό, τέσσερα σταθερά καθίσματα πλαισιώνουν το πίσω μέρος, που συμπληρώνονται από τρία πτυσσόμενα καθίσματα. Η Toyota λέει ότι η καμπίνα μπορεί να φιλοξενήσει έως και 17 άτομα συνολικά, συμπεριλαμβανομένων 12 όρθιων, τεσσάρων καθήμενων και του οδηγού.

Είναι σημαντικό να αναφερθεί πως η καμπίνα μπορεί να προσαρμοστεί κατά το δοκούν, έτσι ώστε να εξυπηρετεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ανάγκες που υπάρχουν.
 
Από κει και πέρα, το e-Palette παραγωγής δεν πρόκειται για ένα πλήρως αυτόνομο όχημα, όπως ήταν τα πρωτότυπα. Υποστηρίζει συστήματα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2, όπως η πλειοψηφία των σημερινών αυτοκινήτων. Ωστόσο, η Toyota λέει πως υποστηρίζει αυτοματοποιημένη οδήγηση μέσω προαιρετικών αναβαθμίσεων υλικού και λογισμικού και οι πρώτες επιδείξεις θα γίνουν στην Ιαπωνία. Στόχος τους είναι να λανσάρουν οχήματα με αυτόνομα συστήματα Επιπέδου 4 έως τις 30 Μαρτίου 2028.

Με 204 άλογα και τελική ταχύτητα τα 80 χλμ./ώρα

Το e-Palette έχει μήκος 4.950 χιλιοστά, πλάτος, 2.080 χιλιοστά και ύψος 2.650 χιλιοστά, ενώ το βάρος του ανέρχεται σε 2.950 κιλά. Η ισχύς προέρχεται από έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 204 άλογα και 266 Nm ροπής. Η μέγιστη ταχύτητα ορίζεται στα 80 χλμ./ώρα. Μια μπαταρία 72,82 kWh παρέχει αυτονομία έως και 250 χλμ. Η Toyota ισχυρίζεται ότι η μπαταρία μπορεί να φορτίσει στο 80% σε περίπου 40 λεπτά με γρήγορη φόρτιση ή σε 12 ώρες από μια τυπική πρίζα.

Συνέχεια του άρθρου >>>