
Σε βροχή & οικονομία στην κατανάλωση: Πού κερδίζει ακριβότερα λάστιχα το θερινό Giti Sport S2;
Κορυφαία αποτελεσματικότητα (Top 2) στην ευθεία & την πλευρική υδρολίσθηση (στο πότε πλανάρει το λάστιχο στο νερό).
Πολύ οικονομικό σε κατανάλωση, στο μέσο όρο του test στο θόρυβο κύλισης (διάσταση 225/40 R18).
Έχει εγγύηση αντικατάστασης & καλή τιμή (87 ευρώ/λάστιχο), όταν ο ανταγωνισμός είναι από τα 100 ευρώ και πάνω.
Η Giti είναι μάρκα από την Σιγκαπούρη, με δημοφιλείς πρώτες τοποθετήσεις σε BMW, BYD & MINI.
Giti Sport S2: Η θέση του σε σχέση με τον ανταγωνισμό, σύμφωνα με διεθνές test ελαστικών
Το Giti Sport S2 είναι θερινό ελαστικό τεχνολογίας 2021, το οποίο ανήκει στα μοντέλα επιδόσεων (ultra-high performance). Με αφορμή τη συμμετοχή του σε διεθνές test ελαστικών της ADAC αξιολογούμε τη θέση του Giti Sport S2 σε σχέση με τον ανταγωνισμό αντίστοιχων θερινών ελαστικών διάστασης 225/40 R18 που «φοράνε» μικρομεσαία/hatchback αυτοκίνητα, όπως το μοντέλο της δοκιμής (Volkswagen Golf).
Κορυφαία αποτελεσματικότητα (Top 2) στην ευθεία & την πλευρική υδρολίσθηση (στο πότε πλανάρει το λάστιχο στο νερό)
Highlight για το Giti Sport S2 αποτέλεσε η αποτελεσματικότητα του απέναντι στο φαινόμενο της υδρολίσθησης, παράμετρος στην οποία και η μάρκα δείχνει να έδωσε μεγάλη βαρύτητα. Αυτό φαίνεται από το γεγονός πως στην παρουσίαση του μοντέλου κάνει αναφορά στην κατά 14% βελτιωμένη αντίσταση στην υδρολίσθηση για λογαριασμό του Giti Sport S2, συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά του.
Πριν αναφερθούμε σε επιδόσεις, να πούμε τι είναι η υδρολίσθηση. Ουσιαστικά, μιλάμε για το φαινόμενο κατά το οποίο το λάστιχο πλανάρει στο νερό με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να χάνει την επαφή/πρόσφυση με το δρόμο. Τέτοιες περιστάσεις συμβαίνουν όταν σε έντονη βροχή μαζεύεται μεγάλη ποσότητα νερού στο οδόστρωμα με αποτέλεσμα τα ελαστικά του αυτοκινήτου να μην μπορούν να διώξουν το νερό μέσω των αυλακώσεων που διαθέτουν.
Στην περίπτωση του Giti Sport S2, λοιπόν, είχαμε ένα ικανό ελαστικό και στις δύο επιμέρους δοκιμασίες υδρολίσθησης, στις οποίες βρέθηκε στο Top 2 των 18 ελαστικών που συμμετείχαν στο test. Καταρχάς, στην ευθεία υδρολίσθηση κατά την οποία οι testers τοποθετούν 7 χλστ. λεπτού στρώματος νερού στην πίστα, το Sport S2 της Giti είχε τη Νο.2 μεγαλύτερη ταχύτητα, «πιάνοντας» τα 82,6 χλμ./ώρα μέχρι να αρχίσει το πλανάρισμα του αυτοκινήτου. Θυμίζουμε ότι στην ίδια διάσταση, το Giti Sport S2 είχε σημειώσει την Νο.1 επίδοση στην υδρολίσθηση, σε αντίστοιχο test της AutoBild (αυτοκίνητο αναφοράς BMW Σειρά 1).
Όσον αφορά την πλευρική υδρολίσθηση, το Giti Sport S2 είχε μεγάλη τη 2η μεγαλύτερη πλευρική επιτάχυνση, με 3,4 μ./δλ.2. Η συγκεκριμένη δοκιμασία πραγματοποιείται με πιο μικρό προφίλ νερού (5 χλστ.) και σε κυκλική διαδρομή, στην οποία αξιολογείται πόσο μεγάλες δυνάμεις μπορεί να αντέξει το αυτοκίνητο μέχρι να αρχίσει να πλανάρει. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το κορυφαίο ελαστικό στην ευθεία υδρολίσθηση, Kumho Ecsta PS71 είχε την 6η επίδοση στην πλευρική υδρολίσθηση, άρα μπορούμε, άτυπα, να πούμε ότι το Giti Sport S2 είχε την πιο ισορροπημένη συμπεριφορά στην συγκεκριμένη παράμετρο.
Στον αντίποδα, υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης στο φρενάρισμα στο βρεγμένο και στο στεγνό. Στη δοκιμασία ακινητοποίησης στο βρεγμένο, στο 80-0 χλμ./ώρα, το Giti Sport S2 «κοκκάλωσε» το αυτοκίνητο αναφοράς σε 34,6 μέτρα, ενώ στο στεγνό (100-0 χλμ./ώρα) είχε απόσταση πέδησης 39,4 μ., επιδόσεις που τοποθετούνται στο κάτω άκρο του test.
Πολύ οικονομικό σε κατανάλωση, στο μέσο όρο του test στο θόρυβο κύλισης (διάσταση 225/40 R18)
Από εκεί και πέρα, υπάρχουν και άλλες δοκιμασίες στις οποίες ξεχώρισε το Giti Sport S2. Μία από αυτές είναι και οικονομία καυσίμου. Στο test, το αυτοκίνητο αναφοράς είχε μέση κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ., επίδοση που (σε ισοβαθμία) ήταν η 3η καλύτερη του test.
Στο μέσο όρο της κατηγορίας ήταν και η επίδοσή του στον παραγόμενο εξωτερικό θόρυβο. Η μέτρηση αυτή επηρεάζει την ποιότητα κύλισης, καθώς όσο λιγότερο «κοπανάει» ένα ελαστικό, τόσο πιο άνετο είναι στην οδήγηση. Σύμφωνα με τους testers το Giti Sport S2 είχε 72 dB εξωτερικό θόρυβο κύλισης, την 7η καλύτερη της δοκιμής.
| Σελίδα 2 | Τιμές, προφίλ μάρκας & αναλυτικές μετρήσεις Giti Sport S2 |

