
Porsche με την κίνηση μπροστά - Θα το προσέξει άραγε κανείς;
Ο βενζινοκίνητος αντικαταστάτης της Macan, θα είναι ΑWD, αλλά με κίνηση κυρίως εμπρός.
Θα βασίζεται σε μοντέλα της Audi και VW με τέτοια τετρακίνηση.
Το κοινό της Macan είναι ίσως σαν αυτό της BMW Σειράς 1, δεν τους νοιάζει ο άξονας κίνησης.
Η αλλαγή της Porsche από το 2002 αφήνει μεγαλύτερα περιθώρια για τα... πάντα.
Ο βενζινοκίνητος αντικαταστάτης της Macan θα είναι ΑWD, αλλά με κίνηση κυρίως εμπρός
Η νέα Macan είναι αποκλειστικά ηλεκτρική. Αυτό αφήνει ένα κενό στη γκάμα της Porsche και έτσι ετοιμάζει ένα νέο μοντέλο, με την εσωτερική ονομασία M1, ώστε να πιάσει το κοινό που θέλει ένα μεσαίο SUV αλλά όχι ηλεκτρικό. Είναι λογικό αφού η Macan είναι το «ψωμοτύρι» της Porsche, να παραμένει η ανάγκη για όλα τα γούστα. Μοντέλα όπως η Boxster και η 718 σταμάτησαν να παράγονται και θα γίνουν ηλεκτρικά, αφού καλύπτουν μικρότερη αγορά, και οι επιδόσεις της ηλεκτροκίνησης σε αυτό το κομμάτι της αγοράς αρκούν. Όμως η νέα M1 θα μοιράζεται πάλι το πάτωμα του Audi Q5 και αντί για την τετρακίνηση που δίνει 2/3 πίσω και 1/3 εμπρός, θα είναι βασικά προσθιοκίνητη, με τον πίσω άξονα να εμπλέκεται όταν χρειάζεται.
Θα βασίζεται σε μοντέλα της Audi και VW με τέτοια τετρακίνηση
Φυσικά, μοντέλα με τέτοιο είδος τετρακίνησης AWD έχουμε δει εδώ και πολλά χρόνια. Ο ίδιος ο όμιλος VW στον οποίο ανήκει, ή μάλλον ο οποίος ανήκει στην Porsche, αναλόγως ποιον θα ρωτήσεις, έχει δείξει πολλά αξιόλογα 4κίνητα αυτοκίνητα, SUV και μη. To όνομα Haldex ίσως να θυμίζει στους παλιότερους πώς δούλευαν αυτά τα συστήματα, ενώ σε πιο πρόσφατα μοντέλα η ροπή μπορούσε να πάει από 100 ως 0 εμπρός ή πίσω. Όμως αυτό δεν είναι πλέον προτεραιότητα. Για ένα μοντέλο που έχει ένα σύστημα μετάδοσης που μπορεί να περάσει 300-400 άλογα στην άσφαλτο, και η οικονομία είναι πλέον βασικό στοιχείο, ακόμη και όταν μιλάμε για μια Porsche, η απεμπλοκή του πίσω άξονα όταν δεν χρειάζεται, όπως στον αυτοκινητόδρομο, αξίζει τον κόπο.
Το κοινό της Macan είναι ίσως σαν αυτό της BMW Σειράς 1, δεν τους νοιάζει ο άξονας κίνησης
Δεν είναι πρώτη φορά που θα δούμε ένα μοντέλο να μεταμορφώνεται σε τεχνικό επίπεδο. Η BMW ήταν αυτή που έδειξε πως αν το τεχνικό σκέλος δεν απασχολεί τους πελάτες της, τότε θα τους δώσει ό,τι τους ενδιαφέρει, και ας είναι το κόστος της μάρκας το «σπάσιμο» της παράδοσης. Όταν οι οδηγοί της Σειράς 1 ρωτήθηκαν τι θέλουν στο επόμενο μοντέλο, είπαν χώρους. Ένα αυτοκίνητο με κίνηση εμπρός έχει πάντα καλύτερους χώρους στα ίδια μέτρα, και ο «Άσσος» έγινε προσθιοκίνητος. Η Porsche θα κάνει ακριβώς το ίδιο, αφού το κοινό της Macan δεν είναι το ίδιο με αυτό της 911, και δεν ενδιαφέρεται ποιος άξονας περνάει την κίνηση στο δρόμο. Έχει άλλες προτεραιότητες όπως οι χώροι και η πρακτικότητα.
Η αλλαγή της Porsche από το 2002 αφήνει μεγαλύτερα περιθώρια για τα... πάντα
Για την Porsche φυσικά αυτά είναι λεπτομέρειες. Οι «βενζινοκέφαλοι» μπορεί να μετράνε 94 χρόνια (βασικά) πισωκίνησης στην Porsche, όμως αυτά είχαν μεγαλύτερη σημασία όσο η μάρκα ήταν κατασκευαστής σπορ αυτοκινήτων. Από το 2002 η Porsche έκανε φρέσκο λανσάρισμα εστιάζοντας στην κατασκευή luxury αυτοκινήτων (σ.σ. ήταν η εποχή που λάνσαρε την Cayenne, το μοντέλο που την έβγαλε από το οικονομικό αδιέξοδο) και εκεί τέτοιοι συναισθηματισμοί δεν έχουν θέση. Εξάλλου η μάρκα έχει ξεχωρίσει τους δύο πυλώνες της, από τη μία η 911, άντε και η Boxster/718 όσο υπήρχαν, και από την άλλη όλα τα άλλα. Αυτά τα άλλα είναι που συντηρούν και τα πρώτα εξάλλου. Και τελικά σημασία έχει τι πουλάει, όχι τι λένε όσοι έχουν Porsche μόνο σε κάρτες υπερατού.
Μπορεί ένας αγοραστής Porsche να μην ενδιαφέρεται για τον κινητήριο άξονα; Ή μήπως τελικά δεν πειράζει; Τι λες; Κάνει καλά η Porsche που ακούει τι θέλει η αγορά και όχι μόνο οι σκληροπυρηνικοί;