Συμβουλές

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  14/3/2006
Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/3/2006
ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Τήρηση των ορίων ταχύτητας
Η ορολογία "γρήγορη οδήγηση", είναι αλήθεια πως, μπορεί εύκολα να παρεξηγηθεί. Η οδήγηση σε γρήγορους ρυθμούς δεν είναι κατακριτέα, στις περιπτώσεις όπου δε δημιουργείται ο κίνδυνος κάποιου ατυχήματος και εφ' όσον τηρούνται τα όρια, που επιβάλει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.
Ο οδηγός που επιθυμεί να κινηθεί γρήγορα θα πρέπει να ρυθμίζει την ταχύτητα του οχήματός του, λαμβάνοντας συνεχώς υπ' όψιν του όλους αυτούς τους παράγοντες, οι οποίοι μπορεί να επηρεάσουν την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου και να εγκυμονούν κάποιον κίνδυνο. Ιδιαίτερη προσοχή λοιπόν θα πρέπει να δίνεται:
• Στην κατάσταση και διαμόρφωση του εδάφους
• Στην κατάσταση και στο φορτίο του οχήματος
• Στις καιρικές συνθήκες
• Στις συνθήκες κυκλοφορίας
Μείωση της ταχύτητας του αυτοκινήτου
Ακόμη και κινούμενος με γρήγορους ρυθμούς, ο οδηγός θα πρέπει να είναι πάντα έτοιμος να μειώσει την ταχύτητα ή ακόμη και να σταματήσει το αυτοκίνητο, σε περίπτωση που οι καταστάσεις το απαιτούν. Εξ' άλλου, στο δρόμο δεν υπάρχουν περιθώρια για επιπολαιότητες. Ο οδηγός, λοιπόν, επιβάλλεται να μειώνει την ταχύτητα του οχήματός του:
• Σε τμήματα της οδού με περιορισμένο πεδίο ορατότητας
• Στις στροφές με μικρή ορατότητα
• Πλησίον των σχολείων, των ισόπεδων οδικών κόμβων και σε μεγάλες κατωφέρειες
• Σε περιπτώσεις ελλιπούς φωτισμού, ομίχλης, βροχής, χιονιού, παγετού
• Όταν το οδόστρωμα είναι ολισθηρό
• Κατά τη διέλευση από στενές διόδους
• Κατά τη διέλευσή του από κατοικημένες περιοχές
Όρια ταχυτήτων
Για όλα τα οχήματα που κινούνται εντός κατοικημένων περιοχών, το όριο ταχύτητας είναι τα 50 χλμ./ώρα, ενώ τα ανώτατα επιτρεπόμενα όρια ταχύτητας, για κίνηση σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας και αυτοκινητόδρομους, ποικίλλουν ανάλογα με τον τύπο του οχήματος. Όσον αφορά στα επιβατικά είναι 120 χλμ./ώρα σε αυτοκινητόδρομους, 110 χλμ./ώρα σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, που πέφτει στα 90 χλμ./ώρα κατά τη ρυμούλκηση (π.χ. τρέιλερ με σκάφος ή μπαγκαζιέρα) και στις δύο περιπτώσεις.
Άλλο δρόμος και άλλο πίστα
Κανένας οδηγός, ανεξαρτήτως εμπειριών και οδηγικών ικανοτήτων, δεν έχει το δικαίωμα να συναγωνίζεται άλλους οδηγούς, κινούμενος σε δημόσιες οδούς και αυτό θα πρέπει να διαχωριστεί από τη γρήγορη οδήγηση. Οι πίστες -που η αλήθεια είναι ότι, στην Ελλάδα είναι σπάνιο είδος- έχουν κατασκευαστεί για αυτόν το λόγο.