Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  1/8/2006
TEST
Alfa Romeo 159 1,8
Politically correct
Διαβάστηκε από 12971 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:1/8/2006
Alfa Romeo 159 1,8 είναι έτοιμο να ακολουθήσει ανά πάσα στιγμή τις σπορτίφ διαθέσεις του οδηγού του, ακόμα και στην πλέον απαιτητική διαδρομή.
Ορθώς σκεπτόμενη η Alfa Romeo, εξοπλίζει και την 159 με το νέο 1.800άρη (140 PS) του Gruppo Fiat. Με τον τρόπο αυτό το αυτοκίνητο αποκτά μια πιο προσιτή έκδοση, χωρίς να υπολείπεται σημαντικά σε ισχύ και επιδόσεις από την πιοακριβή 1,9 JTS.
Από τη στιγμή που ένας νέος και πιο ισχυρός βενζινοκινητήρας 1.800 κ.εκ. και 140 ίππων προστέθηκε στην γκάμα των κινητήρων του Gruppo Fiat, είναι λογικό μια σειρά μοντέλων των Fiat, Alfa Romeo και Lancia να ενσωματώσουν το νέο μοτέρ. Μετά, λοιπόν, από περίπου 6 μήνες από την παρουσίαση του νέου κινητήρα, η Alfa Romeo 159 γίνεται το δεύτερο μοντέλο του Group (μετά το Fiat Croma), που εφοδιάζεται με αυτό το μηχανικό σύνολο. Το αυτοκίνητο λανσαρίστηκε πρόσφατα και από την ελληνική αντιπροσωπεία στη χώρα μας, με βασική τιμή στα 26.000 ευρώ (σε μέτρια επίπεδα ο εξοπλισμός άνεσης), ένα ποσόν αρκετά καλό για τον τύπο και τη γενικότερη φιλοσοφία της 159.
ΣΥΝ & ΠΛΗΝ
(+): Σχεδίαση αμαξώματος, Εικόνα και ποιότητα εσωτερικού, Οδική συμπεριφορά(-): Χώροι για πίσω επιβάτες,Μέτριοςεξοπλισμός άνεσης βασικής έκδοσης, Κατανάλωση
Ποια είναι όμως η φιλοσοφία της 159 1,8;
Η νέα έκδοση της Alfa Romeo στηρίζεται στο απλό δίπτυχο του συνδυασμού μιας μικρότερης και πιο προσιτής έκδοσης με όλα τα λοιπά πλεονεκτήματα ενός premium μεσαίου μοντέλου της Alfa Romeo. Και ειδικά στην περίπτωση της 159, τα πλεονεκτήματα είναι πολλά… Θέλετε σχεδίαση αμαξώματος, θέλετε ατμόσφαιρα στο εσωτερικό, θέλετε απόλυτη οδηγική αίσθηση, η μεσαία Ιταλίδα θα σας ικανοποιήσει στο μέγιστο και χωρίς περιορισμούς. Από τη στιγμή μάλιστα που στην πράξη ο 1.800άρης κινητήρας δε διαφοροποιείται σημαντικά σε επιδόσεις, αλλά και -κυρίως- σε λειτουργία από τη μεγαλύτερη 1,9 JTS, η Alfa Romeo 159 1,8 αποτελεί ένα πολύ καλό πακέτο για τον οικογενειάρχη, που θέλει να αποκτήσει το ιταλικό μεσαίο μοντέλο, χωρίς να ανέβει τιμολογιακά πάνω από τα 30.000 ευρώ.
Κινητήρας
Το μηχανικό σύνολο των 1,8 λίτρων - 140 ίππων (προέρχεται απο τη GM και το έχουμε δει στο Opel Vectra) της Alfa Romeo 159 1,8 ουσιαστικά εκμηδενίζει το εμπορικό "χάσμα" από τη μεγαλύτερη 159 των 1,9 λίτρων (160 PS), αφού τόσο σε λειτουργία, όσο και κυρίως σε απόδοση, ικανοποιεί απόλυτα τον οδηγό του. Είναι χαρακτηριστικό, ότι στην επιτάχυνση στα 100 χλμ. από στάση, το αυτοκίνητο υπολείπεται μόλις κατά 0,8 δλ., ενώ οι ρεπρίζ βρίσκονται σε πολύ καλά επίπεδα για την κατηγορία. Εδώ πάντως, θα πρέπει να δώσουμε τα εύσημα στην κοντή κλιμάκωση κυρίως των 4 πρώτων σχέσεων του μηχανικού, 5αριού κιβωτίου, η οποία βοηθά κατά πολύ τα πράγματα, αυξάνει όμως την κατανάλωση, ειδικά σε πιο γρήγορους ρυθμούς.
Εσωτερικό
Η εικόνα του εσωτερικού της Alfa Romeo 159 "χορταίνει" το μάτι και παράλληλα ικανοποιεί τον οπαδό της φίρμας με τη γεμάτη κονσόλα, την ευρεία χρήση επενδύσεων αλουμινίου και τον κόκκινο φωτισμό των οργάνων. Φυσικά, και εδώ έχει παραμείνει το κουμπί "start & stop" στη θέση της κλασικής μίζας, αλλά και ο σπορτίφ πίνακας οργάνων με τη μεγάλη ψηφιακή οθόνη πολλαπλών πληροφοριών. Ο οδηγός κάθεται σε μια εξαιρετική θέση οδήγησης και κρατά στα χέρια του ένα μικρό -σε διαστάσεις- τριάκτινο τιμόνι. Ο επιλογέας είναι τοποθετημένος στο σωστό σημείο, όχι όμως και το χειρόφρενο, το οποίο βρίσκεται στη δεξιά πλευρά της κονσόλας, δυσχεραίνοντας στη λαβή. Από πλευράς ποιότητας, η απουσία τριγμών και η ευρεία χρήση μαλακού υλικού στο ταμπλό ανεβάζουν τα επίπεδα.
Στο δρόμο
Η σχεδόν άριστη δουλειά των μηχανικών της Alfa Romeo στο στήσιμο του αυτοκινήτου φαίνεται και στη «μικρότερη» 159 των 1,8 λίτρων. Σε συνδυασμό μάλιστα με το στιβαρό πλαίσιο αλλά και με το πολύ καλό και άμεσο σύστημα διεύθυνσης, έχουμε ένα αυτοκίνητο έτοιμο να ακολουθήσει ανά πάσα στιγμή τις σπορτίφ διαθέσεις του οδηγού του, ακόμα και στην πλέον απαιτητική διαδρομή. Εκεί, ο τυχερός οδηγός της 159, το μόνο που έχει να κάνει είναι, να χαράξει με το ακριβέστατο τιμόνι την επιθυμητή πορεία και το βαρύ αμάξωμα της κομψής Ιταλίδας θα ακολουθήσει πειθήνια και με ζηλευτή ακρίβεια τις διαθέσεις του. Στον τομέα της άνεσης, η σχετικά σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων περιορίζει λίγο τα επίπεδα κατά το πέρασμα εγκάρσιων ανωμαλιών, χωρίς πάντως γενικά να ενοχλεί. Τα φρένα τέλος αποδεικνύονται αρκετά αποτελεσματικά στην πράξη.