Το Citroen C3 με τα 110 άλογα και το ήπια υβριδικό Hyundai i20 των 100 ίππων βρίσκονται πολύ κοντά σε τιμή αλλά πρόκειται για δύο μικρά με πολύ διαφορετική φιλοσοφία. Εσύ ποιο θα προτιμούσες;
Citroen C3 Vs Ηyundai i20: Ποιο μικρό θα προτιμούσες;
Μπορεί η ελληνική αγορά, όπως συμβαίνει και πανευρωπαϊκά, να δείχνει αυξημένο ενδιαφέρον για τα μικρά και μικρομεσαία SUV, ωστόσο οι Έλληνες καταναλωτές συνεχίζουν να δείχνουν μεγάλη προτίμηση στα μικρά αυτοκίνητα πόλης. Σε σχέση με τα SUV είναι πιο compact και ευέλικτα μέσα στην πόλη και παράλληλα, με μερικές παραχωρήσεις, μπορούν και αυτά να καλύψουν τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας τόσο στην πόλη όσο και εκτός αυτής. Δύο μοντέλα που ανταγωνίζονται το ένα το άλλο στην μικρή κατηγορία είναι το Citroen C3 και το Hyundai i20, δύο αυτοκίνητα ολοκληρωμένα που όμως έχουν πολύ διαφορετική φιλοσοφία. Πάμε να δούμε τα δυνατά τους σημεία και που υπερέχει το ένα από το άλλο στις βενζινοκίνητες εκδόσεις του με τα 110 και τα 100 άλογα για το C3 και το i20 αντίστοιχα.
Σχεδίαση: Trendy το Citroen C3, σπορτίφ το Hyundai i20
H εμφάνιση του Citroen C3 έχει έντονο νεανικό χαρακτήρα και δυναμική παρουσία χάρη στην άμεσα αναγνωρίσιμη εκφραστική μάσκα τους, τους μοντέρνους τεχνολογίας LED προβολείς, τη χρωματιστή λωρίδα που περιβάλλει τα φώτα ομίχλης και τα ανασχεδιασμένα πλαϊνά Airbumps που θυμίζουν design από SUV μοντέλο.
Κύρια χαρακτηριστικά της σχεδιαστικής φιλοσοφίας Sensuous Sportiness όπως αυτή εκφράζεται στο νέο i20 αποτελούν οι «αιχμηρές» επιφάνειές του και τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω με το σύνολο να είναι ξεχωριστό και κομψό από όποια πλευρά και αν το κοιτάξει κανείς.
Εσωτερικό: Ωδή στην άνεση το C3, hi-tech το i20
Η καμπίνα είναι αναμφίβολα το δυνατό σημείο του C3, αφού τα φαρδιά και πλούσια σε μαλακό υλικό καθίσματα δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν ακόμη και από τις πολυθρόνες του σαλονιού σου. Πρόκειται για τα Advanced Comfort καθίσματα που εφοδιάζουν ήδη τα μεγαλύτερα «αδέλφια» C4 Cactus, C3 Aircross και C5 Aircross, και διευρύνουν τα επίπεδα άνεσης που προσφέρει η γαλλική μάρκα στα μικρά. Από εκεί και πέρα, το σκηνικό στην καμπίνα του C3 είναι γνώριμο με ένα τετραγωνισμένης αισθητικής ταμπλό που αν και με σκληρά πλαστικά, διαθέτει γερή συναρμογή και μοντέρνα σχεδίαση. Μία οθόνη αφής 7 ιντσών είναι υπεύθυνη για την χρήση του συστήματος infotainment, που προσφέρει όλες τις δυνατότητες διασυνδεσιμότητας (Apple CarPlay, Android Auto). Στον τομέα των χώρων, το C3 προσφέρεται για άνετες μετακινήσεις τεσσάρων ατόμων, άνω του μετρίου αναστήματος, με τις αποσκευές τους (πορτ-μπαγκάζ 300 λτ.).
Θετικά είναι τα σχόλιά μας έπειτα και για την καμπίνα του i20 στην οποία μας αρέσει η ενιαία οριζόντια γρίλια που χωρίζει το ταμπλό από άκρη σε άκρη. Από πλευράς υλικών θα συναντήσουμε σκληρά πλαστικά, όμως δεν υπάρχει καμία ένσταση ως προς το φινίρισμα και την συναρμογή. Το αυτοκίνητο έχει hi-tech προφίλ χάρη στον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,25 ιντσών και την κεντρική οθόνη αφής των 8 ιντσών, είναι κορυφαίο σε θέμα χώρων για 4 επιβάτες, ωστόσο λόγω της μπαταρίας του ήπια υβριδικού συστήματός του, ο χώρος αποσκευών είναι μειωμένο από τα 352 λτ των εκδόσεων βενζίνης στα 262 λτ.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Kινητήρας: Kάνουν την διαφορά τα 10 έξτρα άλογα του Citroen C3
Ο 1,2 PureTech τούρμπο με άμεσο ψεκασμό καυσίμου είναι εξαιρετικός σε απόδοση (110 άλογα και 205 Nm ροπής) και λειτουργία, ενώ ταιριάζει γάντι με το σωστά κλιμακούμενο 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Τραβάει από χαμηλά, δεν έχει αισθητή υστέρηση απόκρισης (turbo lag), δεν εμφανίζει δυσάρεστους κραδασμούς παρά την 3κύλινδρη φύση του και ανεβάζει με ευκολία στροφές. Οι επιδόσεις δεν ενθουσιάζουν, αλλά είναι άκρως ικανοποιητικές (0-100 σε 10,1 δλ και τελική 193 χλμ./ώρα) και το κυριότερο η κατανάλωση διατηρείται σε νορμάλ επίπεδα. Η Citroen ανακοινώνει 4,4 λτ./100 χλμ. ωστόσο στην πράξη η μέση κατανάλωση κυμαίνεται πιο κοντά στα 6,6 λτ./100 χλμ..
Το Hyundai i20 τροφοδοτείται από τον ήπια υβριδικό 1,0 T-GDI που αποδίδει 100 άλογα και 175 Nm ροπής με τεχνολογία SmartStream CVVD που ελέγχει τη διάρκεια βύθισης των βαλβίδων, προσαρμόζοντας την ταχύτητα και διάρκεια καύσης ανάλογα με τις οδηγικές απαιτήσεις. Ο κινητήρας έχει άμεση απόκριση (ειδικά με επιλεγμένη τη λειτουργία Sport), έχει θετικότερο τράβηγμα από χαμηλά και δείχνει γεμάτος στις μεσαίες στροφές, ενώ στο σύνολό του είναι πολύ πολιτισμένος. Το ήπια υβριδικό σύνολο συνεργάζεται με ένα νέο, 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο (iMT) τεχνολογίας by-wire, το οποίο όταν σηκώνεται το πόδι από το γκάζι, αποσυνδέει τον κινητήρα από το κιβώτιο, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να εισέλθει σε λειτουργία ρολαρίσματος (coasting) και να εξοικονομεί επιπλέον καύσιμο. Οι επιταχύνσεις από στάση είναι ελάχιστα χειρότερες από αυτές του C3 (10,5 δλ. για το 0-100), ενώ παραπλήσια είναι μέση πραγματική κατανάλωση στα 100 χλμ. με 6,7 λίτρα.
Στον δρόμο: Δεν «καταλαβαίνει» από λακκούβες το C3, πιο σφικτό το i20
Το βενζινοκίνητο C3 με τους 110 ίππους είναι σβέλτο ενώ συνδυάζει παράλληλα μοναδική άνεση. Το ελαφρύ τιμόνι κάνει παιχνιδάκι τις αστικές μετακινήσεις, χωρίς όμως να στερείται πληροφόρησης, καθιστώντας το γαλλικό μικρό εξαιρετικά ευέλικτο. Οι αναρτήσεις (McPherson μπροστά, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) λειτουργούν υποδειγματικά στις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος και παρόλο τη μαλακή ρύθμισή τους δεν επιτρέπουν έντονες κλίσεις σε στροφοδιαδρομές ακόμα και υπό πίεση, εκεί που το C3 αντιδρά ουδέτερα χωρίς να αγχώνει τον οδηγό. Τέλος, οδηγός και συνοδηγός κάθονται «προεδρικά» στα καθίσματα Advanced Comfort τα οποία διαθέτουν ειδικό αφρώδες και διαβαθμισμένης σκληρότητας υλικό στην πάνω επιφάνειά τους για τη βέλτιστη στήριξη και απορρόφηση κραδασμών.
Το ήπια υβριδικό i20 είναι αρκετά ευέλικτο και έχει σχετικά ελαφρύ τιμόνι που εξυπηρετεί σε μανούβρες και παρκαρίσματα, ενώ προσφέρει και καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Η σχετικά σφιχτή αίσθηση της ανάρτησης δεν επηρεάζει σημαντικά την άνεση του αυτοκινήτου αφού αποσβένει ικανοποιητικά τις όποιες ανωμαλίες. Το i20 τα καταφέρνει πολύ καλά και εκτός πόλης, όντας ικανό και ξεκούραστο σε μια εκδρομή, παρέχοντας στιβαρό πάτημα και προβλέψιμες αντιδράσεις.
Τιμές-Συμπέρασμα: Είναι θέμα φιλοσοφίας
To βενζινοκίνητο Citroen C3 με τα 110 άλογα τιμάται από 16.950 ευρώ στο εξοπλιστικό επίπεδο Feel, με το Hyundai i20 με το ήπια υβριδικό μοτέρ των 100 ίππων να είναι 17.090 ευρώ (περιλαμβάνεται έκπτωση 1.000 ευρώ) στην έκδοση Exclusive, άρα η διαφορά είναι μικρή και δεν τίθεται θέμα κάποιου πλεονεκτήματος για το ένα ή το άλλο μοντέλο. Το Citroen C3 είναι πιο νεανικό και trendy σε εμφάνιση και εσωτερικό, είναι ελάχιστα καλύτερο σε επιδόσεις και κατανάλωση, ενώ μεγάλο του προσόν είναι η μαλακή του ανάρτηση και τα καθίσματα-πολυθρόνες με τα οποία εξοπλίζεται. Από την άλλη, το Hyundai i20 είναι πιο σπορτίφ σχεδιαστικά, είναι λίγο πιο hi-tech στην καμπίνα με ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και 8άρα οθόνη αφής, έχει πιο fun to drive οδηγική συμπεριφορά. Σε χώρους για τους επιβάτες το i20 έχει το προβάδισμα, ωστόσο υπολείπεται σε χώρο αποσκευών λόγω της μπαταρίας του ηλεκτρικού του συστήματος.
Διαφέρουν πολύ, κοστίζουν το ίδιο
- Trendy το Citroen C3, σπορτίφ το Hyundai i20
- Ωδή στην άνεση η καμπίνα του C3, hi-tech το i20
- Ίσα βάρκα ίσα πανιά σε θέμα κινητήρα και επιδόσεων
- Δεν «καταλαβαίνει» από λακκούβες το C3, πιο σφικτό το i20
Εσύ ποιο μικρό θα προτιμούσες στα 17 χιλιάρικα; To άνετο C3 ή το ήπια υβριδικό και πιο σπορτίφ Hyundai i20;