|
ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ | Τιμές με Leasing |
LIVE: κίνηση στους δρόμους |
Non-Paper |
![]() | |||||
Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις | |||||
![]() | |||||
![]() | |||||
περισσότερα » | |||||
![]() | |||||
![]() |
|||||
![]() | |||||
Διαβάστηκε από 10041 αναγνώστες | |||||
![]() ![]() Πάνω από τα XL πλαϊνά, έχουμε πια τα HLC που αντέχουν περισσότερο βάρος. Έχουν και διαφορετική χάραξη που προστατεύει το λάστιχο από το να «τσακίσει» ή να πετάξει «μάγουλο». Διαθέτει αφρώδες υλικό στο εσωτερικό που απορροφά τους θορύβους. Λόγω επιπλέον βάρους, υπάρχουν λάστιχα που είναι καθαρά προσαρμοσμένα στα ηλεκτρικά αυτοκίνηταΜολονότι είναι κοινώς αποδεκτό πως τα τυπικά λάστιχα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο - μιας και όλες οι κατηγορίες οχημάτων σε γενικές γραμμές είναι συμβατές με αυτά - εντούτοις στην προκειμένη περίπτωση ενδείκνυται η χρήση ελαστικών,τα οποία είναι ειδικά σχεδιασμένα για ηλεκτρικά αμάξια, ώστε να αξιοποιηθούν στο έπακρο τα πλεονεκτήματά τους, όπως π.χ. η καλύτερη απόδοση και η μεγαλύτερη αυτονομία.Πολλά σύγχρονα ελαστικά εξάλλου είναι «EV-ready», πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο σε ηλεκτρικά όσο και σε παραδοσιακά αυτοκίνητα. Ας ξεκινήσουμε όμως με τα βασικά κι ας επισημάνουμε τους λόγους που η ηλεκτροκίνηση έχει αλλάξει το δεδομένα του... παιχνιδιού στα ελαστικά. Λόγω επιπλέον βάρους, υπάρχουν λάστιχα που είναι καθαρά προσαρμοσμένα στα ηλεκτρικά αυτοκίνηταΓια αρχή, καλό είναι να υπενθυμίσουμε πως οι κατασκευαστές ελαστικών αντιλαμβάνονται ότι πρέπει να παρέχουν λάστιχα που να αντεπεξέρχονται στις απαιτήσεις των ηλεκτρικών μοντέλων. Το μεγάλο βάρος, οι υψηλές επιδόσεις, ο χαμηλός θόρυβος και η αυτονομία άλλωστε, ανεβάζουν για τους κατασκευαστές ελαστικών πολύ ψηλά τον πήχη, αναγκάζοντάς τους να βελτιώσουν τα λάστιχά τους, προς όλες τις κατευθύνσεις. Τοιουτοτρόπως, μάρκες όπως η Goodyear, η Michelin, η Nexen, η Falken κ.ο.κ., περιλαμβάνουν πλέον γκάμες ελαστικών για ηλεκτρικά μοντέλα.Πάνω από XL πλαϊνά, έχουμε πια τα HLC που αντέχουν περισσότερο βάροςΑπό εκεί και πέρα, αν θα έπρεπε να εντοπίσουμε τη βασικότερη διαφορά εδώ, αυτή έγκειται στην σταθερότητα των πλαϊνών, ώστε να αντέχουν το μεγάλο βάρος των ηλεκτρικών. Μαζί με αυτό λοιπόν, στη λίστα των χαρακτηριστικών προστέθηκε μια κατηγορία βάρους ακόμη, πάνω από τα XL, το HL, που επιτρέπει μεγαλύτερη πίεση, για καλύτερη σταθερότητα των πλαινών.Όπως έχει αναφερθεί στο παρελθόν, για τις ανάγκες των βαρύτερων οχημάτων υπήρχαν τα «XL» (Extra Load) ελαστικά τα οποία και προορίζονταν για τη μεταφορά έξτρα φορτίου. Συγκριτικά με τα συμβατικά λάστιχα, τα XL είναι ενισχυμένα ώστε να αντέχουν το επιπρόσθετο φορτίο, ενώ αυτή η ενίσχυση γίνεται με διάφορους τρόπους - με τον πιο συνηθισμένο να είναι με την πρόσθεση στιβαρών υλικών στα πλαϊνά του ελαστικού, κάνοντας τα πιο σκληρά. Με το έξτρα βάρος των ηλεκτρικών, όμως, τα XL ελαστικά δυσκολεύονται να διατηρήσουν υψηλή χωρητικότητα φορτίου και χαρακτηριστικά επιδόσεων. Κάπως έτσι, καθιερώνθηκε ως νέο μέγεθος ελαστικού για τα επιβατικά αυτοκίνητα βαρέως τύπου τα «HLC». Η ονομασία τους υποδηλώνει και τον χαρακτήρα τους, τη μεταφορά όγκου υψηλού φορτίου (High Load Capacity), καθώς έχουν μεγαλύτερη χωρητικότητα φορτίου από τα συμβατικά ελαστικά XL. Αυτό, εξάλλου, αποτυπώνεται και στα πρότυπα ETRTO, ήτοι τις νόρμες προτύπων ελαστικών που έχει θεσπίσει ο Ευρωπαϊκός Τεχνικός Οργανισμός Ελαστικών και Τροχών. Έχουν και διαφορετική χάραξη που προστατεύει το λάστιχο από το να «τσακίσει» ή να πετάξει «μάγουλο»Έτσι το πέλμα πατάει καλύτερα και έχει ομοιόμορφη φθορά. Ποιος να το έλεγε, ένα Pireli P-Zero για μεγάλα φορτία! Ακούγεται οξύμωρο, όμως τώρα υπάρχει στην ηλεκτρική γκάμα της μάρκας.Πέρα από το σφιχτό πλαϊνό, τα λάστιχα αυτά έχουν άλλη χάραξη που επιτρέπει την αλλαγή κατεύθυνσης μειώνοντας την πιθανότητα να «τσακίσει» το λάστιχο, να πετάξει «μάγουλο», ή ακόμη και να ξεζαντάρει. Η διαφορετική αυτή χάραξη, επιπλέον επιτρέπει στο λάστιχο να κάνει χρήση αρκετά μαλακής γόμας ώστε να βελτιώνει την πρόσφυση, αλλά να μη φθείρεται γρήγορα. Με αφρώδες υλικό στο εσωτερικό που απορροφά τους θορύβουςΚαι τέλος υπάρχει αυτή η νέα επένδυση στο εσωτερικό του πέλματος με ένα αφρώδες υλικό που απορροφά τον θόρυβο, ενώ και αυτό ενισχύει τα πλαϊνά & βελτιώνει τη σταθερότητα.Αυτές οι τεχνολογίες δε θα μείνουν εντούτοις μόνο στα λάστιχα για ηλεκτρικά. Η Continental για παράδειγμα δε διαθέτει αποκλειστικά λάστιχα για ηλεκτρικά αμάξια, όμως η κορυφαία της γκάμα έχει ενσωματώσει όλες αυτές τις τεχνολογίες, οπότε όλα της τα λάστιχα κάνουν για όλα τα αυτοκίνητα. Το θέμα είναι, αν τα συμβατικά αυτοκίνητα δε χρειάζονται τίποτε από αυτά, υπάρχει λόγος να «τσιμπήσεις» και να βάλεις ένα τέτοιο λάστιχο; Ναι, είναι προφανώς καλύτερο, αλλά χρειάζεται στο αμάξι σου και τελικά αξίζει τον κόπο; |
|||||
Σχολιάστε την είδηση | |||||
![]() | |||||
|
autotriti.gr | Ταυτότητα
Επωνυμία Επιχείρησης: AUTO ΤΡΙΤΗ ΑΕ
Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Αμαρουσίου 14 - Νέο Ηράκλειο, Τ.Κ. 141 22
Νομική Μορφή: ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Α.Φ.Μ.: 998384177
Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ
Στοιχεία Επικοινωνίας:
E-mail: [email protected]
Τηλέφωνο: 211 1085500
Ιστοσελίδα: www.autotriti.gr
Διοικητικά Στελέχη
Ιδιοκτήτες & Κύριοι Μέτοχοι: Δανάη Τριανταφύλλη – Δάφνη Τριανταφύλλη
Νόμιμος εκπρόσωπος - Διευθυντής: Νίκος Καρανάσιος
Διευθυντής σύνταξης: Κώστας Καπογιάννης
Διαχειριστής ονόματος τομέα: ΑUTO ΤΡΙΤΗ Α.Ε.