Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Είσαι έτοιμος για αυτοκίνητα χωρίς πίσω παρμπρίζ;
H Citroen θέλει τα SUV της πιο «ξεκάθαρα» SUV & λιγότερο crossover
Γιατί όλοι οι υαλοκαθαριστήρες έγιναν ίδιοι;
Θα αντέξουν τα σημερινά αυτοκίνητα 20 χρόνια;
60% ακριβότερα λάστιχα, 4 μέτρα χειρότερο φρενάρισμα ή μάρκα μ`έκαψες;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Γιατί τα ακριβά αυτοκίνητα είναι πισωκίνητα; Σημαίνει αυτό πως τα προσθιοκίνητα είναι χειρότερα;
Διαβάστηκε από 34917 αναγνώστες

Αν και υπάρχουν αυτοκίνητα με την κίνηση στους εμπρός τροχούς που η τιμή τους φτάνει τις 90.000 ευρώ (Audi A8), είναι πιο ενδεικτικό το ότι το φθηνότερο πισωκίνητο μοντέλο τις αγοράς μετά βίας κατεβαίνει κάτω από τις 24.000 ευρώ (BMW Σειρά 1). Σημαίνει όμως αυτό κάτι; Η διάκριση δηλαδή μεταξύ εμπρός και πίσω κίνησης κάνει το αυτοκίνητο ακριβότερο, το κάνει και καλύτερο; Αν και υπάρχουν αυτοκίνητα με την κίνηση στους εμπρός τροχούς που η τιμή τους φτάνει τις 90.000 ευρώ (Audi A8), είναι πιο ενδεικτικό το ότι το φθηνότερο πισωκίνητο μοντέλο τις αγοράς μετά βίας κατεβαίνει κάτω από τις 24.000 ευρώ (BMW Σειρά 1). Σημαίνει όμως αυτό κάτι; Η διάκριση δηλαδή μεταξύ εμπρός και πίσω κίνησης κάνει το αυτοκίνητο ακριβότερο, το κάνει και καλύτερο; Αν και υπάρχουν αυτοκίνητα με την κίνηση στους εμπρός τροχούς που η τιμή τους φτάνει τις 90.000 ευρώ (Audi A8), είναι πιο ενδεικτικό το ότι το φθηνότερο πισωκίνητο μοντέλο τις αγοράς μετά βίας κατεβαίνει κάτω από τις 24.000 ευρώ (BMW Σειρά 1). Σημαίνει όμως αυτό κάτι; Η διάκριση δηλαδή μεταξύ εμπρός και πίσω κίνησης κάνει το αυτοκίνητο ακριβότερο, το κάνει και καλύτερο; Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η αλλαγή που έγινε στις αρχές της δεκαετίας του 70 που καθιέρωσε την κίνηση στους εμπρός τροχούς, έγινε για λόγους κόστους. Το Fiat 127, το μοντέλο που επέβαλε αυτή τη λογική (αν και είχαν προηγηθεί και άλλα), δεν έκρυβε το ότι έχοντας όλα τα μηχανικά μέρη εμπρός τα πράγματα ήταν πιο απλά, πιο ελαφριά και πιο φθηνά.
Ένα πισωκίνητο αυτοκίνητο χρειάζεται άξονα μετάδοσης και πίσω διαφορικό, αυξάνοντας το κόστος το βάρος και τη συντήρηση. Η αλλαγή όμως από πίσω προς τα εμπρός έφερε και κάποια άλλα σημαντικά οφέλη. Ο κινητήρας μπήκε στο πλάι, εγκάρσια δηλαδή, αφήνοντας χώρο στην καμπίνα, ενώ το επίπεδο πάτωμα δημιούργησε καλύτερη χωροταξία, και περισσότερο χώρο αποσκευών.
Επιπλέον ο ελαφρύς πίσω άξονας χωρίς μετάδοση μπόρεσε να έχει μια φθηνή ανάρτηση (ημιάκαμπτο) με πολύ καλή συμπεριφορά και άνεση. Η εξέλιξη τα τελευταία 40 χρόνια έκανε τα αυτοκίνητα με την κίνηση εμπρός από «συμβιβασμό» πραγματικά θαύματα. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ένα σημερινό μικρομεσαίο παρέχει κορυφαία άνεση, οδική συμπεριφορά και χώρους, μειωμένο κόστος αγοράς, χρήσης και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Γιατί όμως τα ακριβά παραμένουν πισωκίνητα;

Οι Mercedes και BMW χρησιμοποιούν την πισωκίνητη παράδοσή τους για να θέσουν εαυτούς ένα σκαλί πάνω από τον ανταγωνισμό. Ακόμη και άλλες premium μάρκες όπως η Audi σε αυτόν τον τομέα δε μπορούν να κάνουν κάτι. Είναι όμως καλύτερη η πίσω κίνηση;
Η θεωρία λέει ότι ο τροχός που στρίβει (τιμόνι) και προσπαθεί να κρατηθεί και σε συνεχή επαφή με το δρόμο (ανάρτηση) δε μπορεί να περνάει αποτελεσματικά και την κίνηση (μετάδοση). Η πράξη βέβαια, με τα προσθιοκίνητα μοντέλα που όλοι ξέρουμε, αποδεικνύει ότι όλα γίνονται μια χαρά.
Μια χαρά αλλά όχι τέλεια. Η πίσω κίνηση προσφέρει περισσότερο έλεγχο στον οδηγό, αφού του επιτρέπει να χειρίζεται το εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου με το τιμόνι και το πίσω με το γκάζι. Αυτός είναι ο λόγος που τα σπορ και σούπερσπορ αυτοκίνητα είναι πισωκίνητα. Όμως τι σχέση έχουν αυτά με τα κανονικά, δικά μας;
Εξάλλου ο ακριβέστατος αυτός έλεγχος που υπόσχεται η πισωκίνητη διάταξη δεν απασχολεί γιατί τα κανονικά αυτοκίνητα δεν κινούνται στο όριο, ενώ υπάρχουν πλέον και πολλά ηλεκτρονικά που αναλαμβάνουν την συμπεριφορά.

Άρα ποιος ο λόγος; Υπάρχει ουσία πίσω από την «πισωκίνητη» παράδοση των ακριβών αυτοκινήτων, ή απλά είναι θέμα «στάτους»; Υστερούν πραγματικά τα προσθιοκίνητα, ακόμη και των premium εταιρειών όπως η Audi; Είναι δηλαδή χειρότερα τα απλά αυτοκίνητα;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
angel... (31/10/2009, 21:27) Σε αλλους αρεσει απο μπροστα. Σε αλλους απο πισω. Εγω προτιμω τα 4χ4. Την αισθηση ομως που εχω με την BMW δεν θα την αλλαζα με κανενα μποσθοκινητο.
aleks... (29/10/2009, 12:47) Θα ρωτήσω κατι. Τι θα συμβεί αν με 150 χιλ/ωρα,κλατάρει ένα μπροστινό λάστιχο,σε ένα πισωκίνητο αυτοκίνητο,και σε ένα προσθιοκίνητο;
angel... (19/10/2009, 22:00) Aν παρουμε ενα μεσο οδηγο και τον βαλουμε να κινηθει μεσα στην Αθηνα ΔΕΝ προκειται να καταλαβει αν η κινηση ειναι μπροστα ή πισω και σε τελευταια αναλυση δεν θα τον νοιαξει κιολας. Αν παρουμε τον ιδιο οδηγο και τον βαλουμε να κανει ενα ταξιδακι σε εθνικο δικτυο παλυ το ιδιο αποτελεσμα θα εχουμε. Ποιο λοιπον ειναι το θεμα μας? Πρεπει να παρουμε ενα οδηγο πανω απο το μεσο ορο και να τον βαλουμε να οδηγησει σ' ενα επαρχιακο δικτυο ή σε μια πιστα. Τοτε θα παρουμε μια γνωμη για το ερωτημα μπρος ή πισω κινηση. Το πρωτο μου αυτοκινητο ηταν μια LANCIA με κινηση μπροστα και πολυ καλο κρατημα, τωρα εχω μια BMW και καταλαβα οτι εχω καλυτερο κρατημα μονο 1-2 φορες που βρεθηκα στο οριο. Δεν μπορω ομως να υπεραμυνθω της κινησης πισω γιατι η BMW ειναι γενικα ενα καλυτερο αυτοκινητο και 10 χρονια νεοτερο. Θα μπορουσα ομως να πω οτι σε γενικες γραμμες η κινηση μπροστα συγχωρει λαθη ενω η κινηση πισω σε κανει να θελεις να οδηγας συνεχεια. Για να λυσουμε ομως το προβλημα θα προτιμουσα ενα 4χ4
11man... (18/10/2009, 05:43) Το πισωκίνητο ειναι ασφαλέστερο. Στις ξαφνικές ακραίες καταστάσεις πχ (χαλίκι στις στροφές, γυαλισμένο οδόστρωμα, νερά σε ανάποδες κλίσεις κλπ) μόνο πισωκίνητο για να είσαι άνετος (και έμπειρος οδηγός βεβαίως).
geost... (16/10/2009, 15:53) prots... (12/10/2009, 11:54) Είναι η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός κατά την κίνηση (και κυρίως στο στρίψιμο) του οχήματος. Το τιμόνι είναι ακριβέστερο και εχει καλύτερη αίσθηση και επαναφορά, καθώς δεν επηρρεάζεται από τη μετάδοση ισχύος και δεν έχει "τραβήγματα" σε στροφές, επιτρέποντας έτσι καλύτερο έλεγχο. Σε καθημερινή όμως μετακίνηση εντός πόλεως, αλλά και σε αυτοκινητόδρομο η διαφορά στην αίσθηση μετριάζεται κατά πολύ. Το αν αξίζει να πάρεις αυτοκίνητο με πίσω κίνηση είναι νομίζω θέμα προτεραιοτήτων που έχει ο καθένας και του στυλ οδήγησής του. Εγώ νιώθω καλυμμένος, πάντως, με το αυτοκίνητό μου. *** Με καλυψες στο 98% αν εισαι μικρος στην ηλικια . . . (σκεφτεσαι , σαν μεγαλος !) Αν εισαι μεγαλος , οι σκεψεις σου , Δειχνουν . . . οτι τα πραγματα δεν περνανε απαρατηρητα μπροστα σου ! αλλα τα επεξεργαζεσαι , με τη δεουσα σημασια ! ©>Gs
holda... (16/10/2009, 13:32) Τα πισωκίνητα, μπορούν να επιταχύνουν καλύτερα σε μεγάλες υποδυνάμεις (300+ίπποι). Η BMW και η Mercedes, χρησιμοποιούν πίσω κίνηση, γιατί τα ίδια σκαριά που φιλοξενούν τους μικρούς κινητήρες, φιλοξενούν και ισχυρούς. Επίσης σε στεγνό οδόστρωμα, έχουν μεγαλύτερα όρια πρόσφυσης, λόγω της κατανομής βάρους, όπως ήδη αναφέρθηκε. Όμως τα μπροσθιοκίνητα, έχουν πιο προβλέψιμη συμπεριφορά (υποστροφή), για τους περισσότερους από εμάς, ειδικά σε μη-στεγνό δρόμο ή λιωμένη άσφαλτο σαν την Ελληνική... Το κόστος της πίσω κίνησης είναι μεγαλύτερο, αλλά του σήματος, πολύ μεγαλύτερο… Η τετρακίνηση είναι η καλύτερη, αν και είναι ακριβή και βαριά. Τα μπροσθιοκίνητα αυτοκίνητα είναι πιο εύκολο να μετατραπούν σε 4Χ4, κατά την κατασκευή του αυτοκινήτου, και γι αυτό δεν υπάρχουν πολλές 4Χ4 Mercedes και BMW (εξαίρεση τα. υψηλού κέντρου βάρους SUV).
mitsa... (16/10/2009, 11:51) Έχω ένα Rav4, ένα Corsa OPC και μία 318i, το καθένα έχει τα + και τα - του. Η τετρακίνηση είναι πολύ χρήσιμη σε ορισμένες καταστάσεις αλλά ακριβή στη συντήρηση και στα καύσιμα. Η πισωκίνηση είναι και αυτή ακριβή, κυρίως σε λάστιχα χωρίς απαραίτητα να έχεις βαρύ πόδι (τρώει το λάστιχο εσωτερικά γρηγορότερα λόγω σπαστού διαφορικού), αλλά είναι εξαιρετικά fun to drive. Το μπροσθιοκίνητο είναι για μένα το καλύτερο σε γενικές γραμμές, σίγουρα μπαίνεις σε στροφή και τα μούτρα λόγω της διαχέιρισης της αυξημένης ροπής και της κατευθυντικότητας να είναι στον ίδιο άξονα, και να είναι κάπως "ενοχλητικό" και ίσως επικίνδυνο για τους μη έμπειρους αλλά στο τέλος της ημέρας η μπροστά κίνηση είναι αυτό που εκτιμάς περισσότερο τόσο σε στεγνό, όσο και βρεγμένο ή χιονισμένο δρόμο. Η πίσω κίνηση είναι μόνο για χαρούμενες βόλτες και πάλι υπό προυποθέσεις!
P.SAK... (15/10/2009, 10:55) LADA FOR EVER
gkout... (14/10/2009, 17:39) Σίγουρα, τα πλεονεκτήματα ενός πισωκίνητου συνόλου είναι πολλά. Καλύτερη κατανομή βάρους, καλύτερη κατευθυντικότητα (λίγο σχετικό αυτό), καλύτερη συμπεριφορά στο "άσε" του γκαζιού πριν τη στροφή. Το θέμα είναι: 1. Ποιός θα φτάσει το αυτοκίνητο στα όρια του; 2. Κι αν το φτάσει, θα καταλάβει τη διαφορά; 3. Α ναι. Και σε ποιούς δρόμους θα γίνει αυτό, είπαμε;;; --- Πιστεύω ότι ένα πισωκίνητο το ευχαριστιέσαι σε πίστα.
makis... (14/10/2009, 11:10) Είχα 2 μπροστοκίνητα πριν πάω σε πισωκίνητο Toyota. Ε απλά, ούτε με σφαίρες δεν πάω πάλι σε πισοκίνητο. Καλύτερα 10 χρόνια το πισωκίνητο, παρά ολοκαίνουργιο μπροστό. Η χαρά και το παιχνίδι που σου προσφέρει, δυστυχώς δεν μπορεί να συγκριθεί με κανένα μπροστοκίνητο. Ούτε καν να πλησιάσει την αίσθηση.
lakis... (14/10/2009, 02:57) Μόλις μάθαμε ότι το Vectra OPC δεν ξεκίναγε. Ήταν ... στατικό μοντέλο ........
ibard... (13/10/2009, 16:41) Οδηγούσα ένα προσθιοκίνητο Volvo S40, 1800cc, μοντέλο 2004. Θεωρούσα ότι είχε καλή οδική συμπεριφορά. Το Μάη του 2009 το αντικατέστησα με μια BMW 320. Τότε κατάλαβα τη διαφορά μεταξύ της καλής οδικής συμπεριφοράς και της καλλίτερης. Η BMW κυριολεκτικά υπακούει τον οδηγό της. Μόνο αν έχεις οδηγήσει και προσθιοκίνητο και οπισθοκίνητο ο ίδιος μπορείς να καταλάβεις τη διαφορά. Γιάννης
drikf... (13/10/2009, 16:10) πισω κινηση σε χιονι... πολυ γελιο. και ξερετε δεν μενουμε ολοι Αθηνα , οποτε μας ενδιαφεριε το χιονι. εγω μενω χορτιατη Θεσσαλονικης και βγαζω πολυ γελιο οταν διχως αλυσιδες οδηγω ανετα εκει που τα πισοκινητα κολανε....
chvez... (12/10/2009, 22:07) ΣΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΧΡΗΣΗΣ Η ΠΡΟΣΘΙΟΚΙΝΗΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟ, ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ "ΤΕΤΡΑΤΡΟΧΩΝ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ" ΤΥΠΟΥ SMART Ή TOYOTA IQ. ΓΙ ΑΥΤΟ ΟΙ MERCEDES Α ΚΑΙ Β ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΘΙΟΚΙΝΗΤΕΣ, ΕΝΩ ΚΑΙ Η BMW ΠΑΡΑΔΕΧΕΤΑΙ ΟΤΙ Η ΣΕΙΡΑ 1 ΘΑ ΗΤΑΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΠΡΟΣΘΙΟΚΙΝΗΤΗ. ΣΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΟΙ ΑΠΩΛΕΙΕΣ ΣΕ ΧΩΡΟΥΣ, ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ, ΚΟΣΤΟΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΙ ΒΑΡΟΣ ΛΟΓΩ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΣΤΟΝ ΠΙΣΩ ΑΞΟΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ ΜΙΚΡΟΤΕΡΕΣ, ΕΝΩ ΚΑΙ Η ΚΙΝΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΕΧΕΙ ΕΝΑ ΟΡΙΟ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗΣ ΚΑΙ ΡΟΠΗΣ, ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ. ΘΕΩΡΩ ΠΙΟ ΛΟΓΙΚΗ ΤΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ AUDI ΜΕ ΚΙΝΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΙΚΡΟΤΕΡΕΣ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΕΙΣ, ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ. ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΤΙΣ ΣΤΡΟΦΕΣ ΚΑΙ ΔΕΙΛΑ- ΔΕΙΛΑ ΚΑΙ ΛΙΓΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ (ΜΕ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΥΠΟΥ 40:60 κλπ.). ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
panag... (12/10/2009, 21:14) Με την πίσω κινηση υπαρχει καλυτερη κατανομη βαρους, αφου καποια μηχανικα μερη βρισκονται πισω από τον μπροστινο αξονα. Ετσι μειωνεται κατα πολυ και η υποστροφη. Αρα η πισω κινηση ειναι καλυτερη. Ομως αν συνυπολογισεις την χειροτερη εργονομια, αυξημενο κοστος, βαρυτερο κ.λ.π. τοτε τα πραγματα ισορροπουν και ειναι καθαρα θεμα επιλογης.
kiria... (12/10/2009, 16:45) Πιστεύω ότι σε μεγάλες ιπποδυνάμεις (200+ps) η πίσω κίνηση έιναι πολύ σημαντική αν και τα σημερινά προσθιοκίνητα με το μεγάλο βάρος και ίσως ένα πραγματικό μπλοκέ διαφορικό δεν υστερούν ιδιάιτερα.Σε ακόμα μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις η πίσω κίνηση ή και η τετρακίνηση θεωρώ ότι είναι απαραίτητες καθώς οι μπροστινοί τροχοί δεν μπορούν να διαχειριστούν αυτή τη δύναμη.Ενα καλό παράδειγμα είναι το vectra opc το οποίο αν και αξιόλογο και φθηνό αμάξι για αυτά που παρείχε με 255ps και 40Kg ροπής, αν δεν κάνω λάθος, απλά σπίνιαρε και έμενε στο ίδιο σημείο.Για αυτοκίνητα με 1,6lt και 120ps η πίσω κίνηση για μένα είναι τουλάχιστον ανούσια.
panos... (12/10/2009, 14:36) ΤΟ Α8 ΟΠΩΣ ΓΡΑΦΕΤΕ ΔΕΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΤΑΙ ΠΡΟΣΘΙΟΚΙΝΗΤΟ.ΜΟΝΟ QUATTRO.ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΗΣ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗΣ Η ΠΙΣΩΚΙΝΗΣΗ ΔΕΝ ΤΗΝ ΕΧΕΙ.ΓΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ Η ΠΙΣΩΚΙΝΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ.ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΙΞΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΗ.ΑΡΑ ΤΙ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΝΕΙΣ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΠΙΣΩ ΑΜΑ ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΕΙΝΑΙ ΨΟΦΙΟ(ΠΧ 116,316 ΚΛΠ)

Απάντηση:
Οι εκδόσεις 2,8 και 3,2 του Audi A8 προσφέρονται και με κίνηση στους εμπρός τροχούς.
panos... (12/10/2009, 14:28) ΤΑ ΑΚΡΙΒΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΤΑ...ΚΑΛΗ Η ΜΠΡΟΣΤΑ ΚΙΝΗΣΗ,ΚΑΛΗ ΚΑΙ Η ΠΙΣΩ ΚΙΝΗΣΗ ΑΛΛΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΟΛΩΝ Η ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ.
a.kou... (12/10/2009, 14:26) Ας δούμε το θέμα υπεραπλουστευμένα. Τι είναι πιο εύκολο να σπρώχνω ένα καρότσι από πίσω ή να το έλκω από μπροστά; Απλή απάντηση, να το σπρώχνω. Ε το ίδιο ισχύει και με πισωκίνητα αυτοκίνητα όταν έχουμε να κάνουμε με μεγάλο βάρος ή ζητάμε το απόλυτο στις επιδόσεις. Φυσικά δε σημαίνει αυτό ότι τα προσθιοκίνητα υπολείπονται των πισωκίνητων. Τα αυτοκίνητα καθημερινής χρήσης (ακόμα και κάποιες ειδικές εκδόσεις τούτων) καλώς είναι προσθιοκίνητα. Όταν όμως πάμε σε κάποιες ειδικές κατηγορίες η πίσω κίνηση είναι ιδανική
ggavr... (12/10/2009, 13:45) Τα πισωκίνητα είναι πιο ισορροπημένα (με την κυριολεκτική έννοια), γιατί σε αυτά ένα μέρος από τα βαριά μηχανικά μέρη (διαφορικό, άξονας μετάδοσης) βρίσκεται πίσω από το κέντρο βάρους του οχήματος και επιτρέπει πιο ομοιόμορφη κατανομή του στους δύο άξονες. Αυτό υποβοηθείται από τις εταιρείες και με άλλες τεχνικές, όπως η τοποθέτηση του κινητήρα πίσω από τον νοητό άξονα των εμπρός τροχών, η τοποθέτηση του κιβωτίου κοντά στο διαφορικό ή ακόμα και της μπαταρίας στο πορτ-μπαγκάζ κλπ., ώστε η κατανομή βάρους στα "ακριβά" πισωκίνητα πόλλές φορές να πλησιάζει το θεωρούμενο ως ιδανικό 50-50. Από την άλλη, τα παραπάνω κοστίζουν πολύ τόσο σε χρήμα, όσο και σε χώρους, με αποτέλεσμα να εφαρμόζονται μόνο από κατασκευαστές και να απευθύνονται σε αγοραστές που δεν ενδιαφέρονται για τέτοιες ...λεπτομέρειες. Πρακτικά, η εξέλιξη των ηλεκτρονικών επιτρέπει στα σύγχρονα προσθιοκίνητα να είναι τόσο ανταγωνιστικά, ώστε η διαπίστωση της υπεροχής των πισωκίνητων στο δημόσιο δρόμο να είναι δυνατή μόνο από ελάχιστους "μερακλήδες" ή "ειδικούς". Και οι τελευταίοι όμως, στα χρήματα που κοστίζουν τα πολυτελή πισωκίνητα, ίσως να επέλεγαν κάποιο - σίγουρα πιο αποτελεσματικό και μάλλον πιο δυνατό - τετρακίνητο...
prots... (12/10/2009, 11:54) Οδηγώντας την BMW 318i του θειου μου και το Pro_Cee'd μου, αντιλαμβάνομαι μία αξιοσημείωτη διαφορά, η οποία γίνεται εμφανέστερη όσο πιο πολύ οδηγείς ένα αυτοκίνητο στο όριο. Είναι η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός κατά την κίνηση (και κυρίως στο στρίψιμο) του οχήματος. Το τιμόνι είναι ακριβέστερο και καλύτερη αίσθηση και επαναφορά, καθώς δεν επηρρεάζεται από τη μετάδοση ισχύος και δεν έχει "τραβήγματα" σε στροφές, επιτρέποντας έτσι καλύτερο έλεγχο. Σε καθημερινή όμως μετακίνηση εντός πόλεως, αλλά και σε αυτοκινητόδρομο η διαφορά στην αίσθηση μετριάζεται κατά πολύ. Το αν αξίζει να πάρεις αυτοκίνητο με πίσω κίνηση είναι νομίζω θέμα προτεραιοτήτων που έχει ο καθένας και του στυλ οδήγησής του. Εγώ νιώθω καλυμμένος, πάντως, με το αυτοκίνητό μου.
grizo... (11/10/2009, 23:49) χμμ...Είναι αληθές οτί στο σύνολο μας ως οδηγοί όχι απλά δε πλησιάζουμε τα όρια του αυτοκινήτου αλλά ούτε καν τα εξερευνούμε!Συνεπώς οι διαφορές των δύο στις καθημερινές συνθήκες είναι αδιόρατες!Επουδενί η πίσω κίνηση δεν καθιστά ενα αμάξι καλύτερο η χειρότερο!Το θέμα τιμής φυσιολογικά επηρεάζεται απο πολυπλοκότητα μηχανικών μερών!Ας μην δαιμονοποιούμε τα μεν η εκθεσιάζουμε τα δε και ας σκεφτούμε τι θέλουμε από το όποιο τετρατροχο ο καθένας!Τότε θα αποφανθούμε αν είναι κάτι ''ακριβό'' η ''καλό''έννοιες σχετικές άλλωστε!(Υ.Γ =απορρέουσα άποψη απο τα δύο οχήματα μου ενα corolla sedan 1.3 '1998 και ενα mazda mx 5 1.8 '2008
thana... (10/10/2009, 10:51) osa.den.ftani i alepou ta lei kremastaria
Kosma... (9/10/2009, 23:04) Όπως αναφέρεται και πιο πάνω, έχει καθιερωθεί η μπροστινή κίνηση ακόμα και σε δυνατά αυτοκίνητα για παράδειγμα το focus RS με τα 305 άλογα ή τα σπορ αυτοκίνητα της audi. Κατά τη γνώμη μου δεν είναι και τόσο ιδιαίτερα τα πισωκίνητα αφού είναι ακριβότερα από τα μπροστινοκίνητα και χρειάζονται περισσότερη συντήρηση.