|
|
Non-Paper |
Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις | |||||||||||||||||||||||||||||
περισσότερα » | |||||||||||||||||||||||||||||
Γιατί τα ακριβά αυτοκίνητα είναι πισωκίνητα; Σημαίνει αυτό πως τα προσθιοκίνητα είναι χειρότερα; | |||||||||||||||||||||||||||||
Διαβάστηκε από 34917 αναγνώστες | |||||||||||||||||||||||||||||
Αν και υπάρχουν αυτοκίνητα με την κίνηση στους εμπρός τροχούς που η τιμή τους φτάνει τις 90.000 ευρώ (Audi A8), είναι πιο ενδεικτικό το ότι το φθηνότερο πισωκίνητο μοντέλο τις αγοράς μετά βίας κατεβαίνει κάτω από τις 24.000 ευρώ (BMW Σειρά 1). Σημαίνει όμως αυτό κάτι; Η διάκριση δηλαδή μεταξύ εμπρός και πίσω κίνησης κάνει το αυτοκίνητο ακριβότερο, το κάνει και καλύτερο;
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η αλλαγή που έγινε στις αρχές της δεκαετίας του 70 που καθιέρωσε την κίνηση στους εμπρός τροχούς, έγινε για λόγους κόστους. Το Fiat 127, το μοντέλο που επέβαλε αυτή τη λογική (αν και είχαν προηγηθεί και άλλα), δεν έκρυβε το ότι έχοντας όλα τα μηχανικά μέρη εμπρός τα πράγματα ήταν πιο απλά, πιο ελαφριά και πιο φθηνά. Ένα πισωκίνητο αυτοκίνητο χρειάζεται άξονα μετάδοσης και πίσω διαφορικό, αυξάνοντας το κόστος το βάρος και τη συντήρηση. Η αλλαγή όμως από πίσω προς τα εμπρός έφερε και κάποια άλλα σημαντικά οφέλη. Ο κινητήρας μπήκε στο πλάι, εγκάρσια δηλαδή, αφήνοντας χώρο στην καμπίνα, ενώ το επίπεδο πάτωμα δημιούργησε καλύτερη χωροταξία, και περισσότερο χώρο αποσκευών. Επιπλέον ο ελαφρύς πίσω άξονας χωρίς μετάδοση μπόρεσε να έχει μια φθηνή ανάρτηση (ημιάκαμπτο) με πολύ καλή συμπεριφορά και άνεση. Η εξέλιξη τα τελευταία 40 χρόνια έκανε τα αυτοκίνητα με την κίνηση εμπρός από «συμβιβασμό» πραγματικά θαύματα. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ένα σημερινό μικρομεσαίο παρέχει κορυφαία άνεση, οδική συμπεριφορά και χώρους, μειωμένο κόστος αγοράς, χρήσης και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Γιατί όμως τα ακριβά παραμένουν πισωκίνητα; Οι Mercedes και BMW χρησιμοποιούν την πισωκίνητη παράδοσή τους για να θέσουν εαυτούς ένα σκαλί πάνω από τον ανταγωνισμό. Ακόμη και άλλες premium μάρκες όπως η Audi σε αυτόν τον τομέα δε μπορούν να κάνουν κάτι. Είναι όμως καλύτερη η πίσω κίνηση; Η θεωρία λέει ότι ο τροχός που στρίβει (τιμόνι) και προσπαθεί να κρατηθεί και σε συνεχή επαφή με το δρόμο (ανάρτηση) δε μπορεί να περνάει αποτελεσματικά και την κίνηση (μετάδοση). Η πράξη βέβαια, με τα προσθιοκίνητα μοντέλα που όλοι ξέρουμε, αποδεικνύει ότι όλα γίνονται μια χαρά. Μια χαρά αλλά όχι τέλεια. Η πίσω κίνηση προσφέρει περισσότερο έλεγχο στον οδηγό, αφού του επιτρέπει να χειρίζεται το εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου με το τιμόνι και το πίσω με το γκάζι. Αυτός είναι ο λόγος που τα σπορ και σούπερσπορ αυτοκίνητα είναι πισωκίνητα. Όμως τι σχέση έχουν αυτά με τα κανονικά, δικά μας; Εξάλλου ο ακριβέστατος αυτός έλεγχος που υπόσχεται η πισωκίνητη διάταξη δεν απασχολεί γιατί τα κανονικά αυτοκίνητα δεν κινούνται στο όριο, ενώ υπάρχουν πλέον και πολλά ηλεκτρονικά που αναλαμβάνουν την συμπεριφορά. Άρα ποιος ο λόγος; Υπάρχει ουσία πίσω από την «πισωκίνητη» παράδοση των ακριβών αυτοκινήτων, ή απλά είναι θέμα «στάτους»; Υστερούν πραγματικά τα προσθιοκίνητα, ακόμη και των premium εταιρειών όπως η Audi; Είναι δηλαδή χειρότερα τα απλά αυτοκίνητα; |
|||||||||||||||||||||||||||||
Σχολιάστε την είδηση | |||||||||||||||||||||||||||||
|
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - autotriti.gr