Παρακάτω ακολουθεί η μακροσκελής απάντηση της BMW για το θέμα που αναδείξαμε γύρω από το πόσο ρυπογόνος είναι στην πραγματικότητα η ηλεκτρική BMW i3.

Η απάντηση του BMW Group Hellas για την i3

3.411 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 15/4/2015

Στο θέμα που αναδείξαμε πως η BMW i3, αν και ηλεκτρική, ρυπαίνει το περιβάλλον, η γερμανική εταιρεία απάντησε. Δείτε παρακάτω πώς τοποθετούνται για το θέμα οι άνθρωποι της βαυαρικής φίρμας

Παρακάτω ακολουθεί η μακροσκελής απάντηση της BMW για το θέμα που αναδείξαμε γύρω από το πόσο ρυπογόνος είναι στην πραγματικότητα η ηλεκτρική BMW i3:

«Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής του BMW Group και του οράματος για την αυτοκίνηση μηδενικών ρύπων. Είναι δε κοινώς αποδεκτό, ότι η ηλεκτροκίνηση θα αποτελέσει τον κύριο παράγοντα στην εμβληματική αλλαγή των δεδομένων της αυτοκίνησης στα επόμενα χρόνια.

Με το λανσάρισμα της μάρκας BMW i, το BMW Group προσεγγίζει ολιστικά το θέμα της ηλεκτροκίνησης. Ηλεκτροκίνηση για το BMW Group δεν σημαίνει, άλλωστε, μόνο κατασκευή και διάθεση ηλεκτρικών μοντέλων. Η ηλεκτροκίνηση είναι ένας διαφορετικός τρόπος κίνησης, που «αγγίζει» πολύ περισσότερους τομείς πέραν της αυτοκίνησης. Και γιΆ αυτό το λόγο η σημασία της είναι πολύ μεγάλη. Δυστυχώς, όμως, αυτή δεν είναι πάντα αντιληπτή. Ιδιαίτερα σε αγορές-χώρες όπου η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης είναι ακόμα μικρή. Όπως η χώρα μας…

Η ολιστική προσέγγιση του BMW Group έχει να κάνει με ό, τι διέπει την ηλεκτροκίνηση. Με την παραγωγή και τη διάθεση ηλεκτρικών αυτοκινήτων (αυτοκινήτων που είναι σχεδιασμένα για να είναι ηλεκτρικά και όχι μετασκευασμένα σε ηλεκτρικά) με όλες τις υπηρεσίες που ικανοποιούν τις σύγχρονες ανάγκες βιώσιμης μετακίνησης (υπηρεσίες στάθμευσης και φόρτισης, κοινής χρήσης οχημάτων, συνδυασμένων μεταφορών - διασύνδεση αυτοκινήτου με ΜΜΜ κ.ά.) και φυσικά με την προστασία του περιβάλλοντος.

Το πόσο μεγάλη σημασία δίνεται από το BMW Group όσον αφορά στην προστασία του περιβάλλοντος αποδεικνύεται από το πρόσφατα δημοσιευμένο “Sustainable Value Report 2014”, στο οποίο μπορεί κανείς να διαπιστώσει, για παράδειγμα, πόσο μειώνονται χρόνο με το χρόνο οι εκπομπές CO2, οι απαιτήσεις σε ενέργεια και σε νερό και τα απόβλητα ανά αυτοκίνητο που κατασκευάζεται. Επίσης, πόσο μειώνονται κάθε χρόνο οι καταναλώσεις καυσίμου και συνεπώς εκπομπών CO2 στα μοντέλα του BMW Group.

Τέλος, όσον αφορά στην ενέργεια που χρησιμοποιεί το BMW Group , το 2014 ήταν μια χρονιά σταθμός, καθώς το ποσοστό χρήσης ΑΠΕ έφτασε στο 51%.

Το όραμα για την αυτοκίνηση με μηδενικούς ρύπους έχει ήδη αρχίζει να γίνεται πραγματικότητα. Με πρωτεργάτη το BMW i3. Η διαδικασία κατασκευής του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου της BMW, αποτελεί άλλωστε σημείο αναφοράς, σε σχέση με ό, τι έχει να κάνει με την προστασία του περιβάλλοντος.

Με αυστηρότατες προδιαγραφές που αφορούν στην προμήθεια υλικών και εξαρτημάτων, στην κατασκευή των ανθρακονημάτων αλλά και τη γενικότερη κατασκευή του μοντέλου, το BMW i3 ξεχωρίζει για το πόσο φιλικό είναι προς το περιβάλλον, πριν ακόμα οι τροχοί του πατήσουν σε δημόσιους δρόμους.

Η επιλογή προμηθευτών βάσει δεικτών βιωσιμότητας, η χρήση ανακυκλωμένων ή φυσικών υλικών, η παραγωγή των ανθρακονημάτων -που αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος του αμαξώματος- με 100% υδροηλεκτρική ενέργεια και η κατασκευή του αυτοκινήτου στο εργοστάσιο της Λειψίας, το οποίο τροφοδοτείται με ενέργεια που παράγεται αποκλειστικά από ανεμογεννήτριες, αποτελούν αδιάσειστα στοιχεία.

Η τρανή απόδειξη, όμως, ήρθε με την πιστοποίηση ISO 14040/14044 από το TUV SUD, σε σχέση με το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του BMW i3 (όσον αφορά στα αέρια που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου) σε όλο τον κύκλο ζωής του, από την παραγωγή μέχρι την ανακύκλωσή του. Με βάση τη συγκεκριμένη πιστοποίηση, το BMW i3 έχει κατά 30%-50% μικρότερο αποτύπωμα από ένα αντίστοιχου μεγέθους και επιδόσεων συμβατικό αυτοκίνητο, με το εύρος να εξαρτάται από την προέλευση της ενέργειας που χρησιμοποιείται για τη φόρτιση (το μεγαλύτερο ποσοστό αφορά στη χρήση ενέργειας που έχει παραχθεί από ΑΠΕ).

Ο συλλογισμός και το συμπέρασμα ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ρυπαίνουν περισσότερο από τα συμβατικά οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι απλουστευμένος και κατά συνέπεια άτοπος.

Ακόμα και σε «υπερτοπικό επίπεδο» όπως αναφέρετε, η σύγκριση που πραγματοποιείτε σε σχέση με τους εκπεμπόμενους ρύπους CO2, μεταξύ του BMW i3 και των δύο συμβατικών μοντέλων βενζίνης και diesel της BMW, είναι σε λάθος βάση. Και αυτό γιατί στην περίπτωση του ηλεκτρικού BMW i3, λαμβάνετε υπόψη σας τους ρύπους που εκπέμπονται κατά την παραγωγή της ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιείται για την φόρτιση και την κίνησή του, αλλά στην περίπτωση των μοντέλων βενζίνης και diesel δεν υπολογίζετε τους ρύπους CO2 που εκπέμπονται κατά την παραγωγή των καυσίμων. Η άνιση αυτή σύγκριση είναι λογικό, λοιπόν, να οδηγεί σε λάθος συμπεράσματα.

Το τελικό συμπέρασμα που καταθέσατε, το οποίο αναφέρει ότι «ότι στην Ελλάδα δεν έχει νόημα η επένδυση σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αφού επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα το ίδιο με όλα τα άλλα», είναι άστοχο για πολλούς λόγους. Επιτρέψτε μας να αναφέρουμε μερικούς από αυτούς:

1. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να διαδραματίσουν ένα πολύ σημαντικό ρόλο στην αλλαγή του ενεργειακού ισοζυγίου της Ελλάδας, βοηθώντας στη μεγαλύτερη διείσδυση των ΑΠΕ.
Το ποσοστό που οι ΑΠΕ μπορούν να συμμετέχουν σε αυτό το ισοζύγιο περιορίζεται από τεχνικούς λόγους, επειδή η παραγωγή όπως όλοι γνωρίζουμε, είναι ανεξάρτητη από την ανθρώπινη παρέμβαση και συνδέεται με κλιματολογικές κυρίως συνθήκες. Έτσι, όταν για παράδειγμα δεν υπάρχει ηλιοφάνεια, η συμβολή των φωτοβολταϊκών στην παραγωγή ενέργειας είναι περιορισμένη. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση των ανεμογεννητριών, όταν οι άνεμοι έχουν χαμηλή ισχύ. Σε τέτοιες περιπτώσεις, κάθε ηλεκτρικό σύστημα πρέπει να μπορεί να καλύψει τις ανάγκες των καταναλωτών, παρέχοντας ενέργεια από άλλες –μη ανανεώσιμες- πηγές ενέργειας. Για να αυξηθεί το ποσοστό παροχής ενέργειας από ΑΠΕ, θα πρέπει ιδανικά το ηλεκτρικό σύστημα να μπορεί να αποθηκεύει την «πράσινη» ενέργεια που έχει παραχθεί, ώστε αυτή να χρησιμοποιείται σε περιπτώσεις που η τρέχουσα παραγωγή είναι περιορισμένη. Η αποθήκευση ενέργειας (σε συσσωρευτές) όμως, είναι δαπανηρή. Και για αυτόν το λόγο δύσκολα εφαρμόσιμη ως λύση (με αποτέλεσμα η ενέργεια που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές, να «χάνεται»).

Στο πρόβλημα αυτό, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να προσφέρουν τη λύση. Αποτελώντας ουσιαστικά «αποθήκες ενέργειας», μπορούν να απορροφούν την παραγόμενη ενέργεια από ΑΠΕ αποτελώντας ευέλικτα φορτία. Φορτία που μπορούν να «κινηθούν» μέσα σε περιορισμένα χρονικά περιθώρια και με απλές εφαρμογές, απόλυτα αποδεκτές από τους χρήστες καθώς δεν δημιουργούν καμία όχληση στην καθημερινή τους ζωή και στο όχημά τους. Συνεπώς, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να πετύχουν με την χρήση τους μεγαλύτερη αξιοποίηση ανανεώσιμης ενέργειας στο ελληνικό ηλεκτρικό σύστημα και στο ενεργειακό ισοζύγιο της χώρας, δημιουργώντας συνθήκες μεγαλύτερης διείσδυσης ΑΠΕ.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν χρησιμοποιούν απλά την «πράσινη» ενέργεια που ένα ηλεκτρικό σύστημα -ανεξάρτητα από αυτά- έχει παραγάγει. Μπορούν να κάνουν ένα ηλεκτρικό σύστημα πιο πράσινο! Δεν είναι «παθητικοί» καταναλωτές της «πράσινης» ενέργειας, είναι ενεργητικοί υποστηρικτές της ανάπτυξης ενός «πράσινου» βιώσιμου ηλεκτρικού συστήματος.

Στην Ελλάδα, λοιπόν, που έχει μεγάλες δυνατότητες χρήσης ΑΠΕ, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν ιδανικά να εισαγάγουν στο σύστημα την ανανεώσιμη ενέργεια που θα καταναλώνουν, κάνοντας το όλο πιο «πράσινο»!

2. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να ωφελήσουν δημοσιονομικά την Ελλάδα, επηρεάζοντας θετικά το ισοζύγιο εισαγωγών – εξαγωγών.
Από τη στιγμή που η χώρα μας εισάγει ορυκτά καύσιμα, δαπανώντας πολύ μεγάλα ποσά, ενώ παράγει τοπικά ηλεκτρική ενέργεια, η διείσδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και η αύξηση των απαιτήσεων σε ηλεκτρική ενέργεια για την κίνησή τους (αντί της χρήσης ορυκτών καυσίμων) μπορεί να έχει πολύ μεγάλα δημοσιονομικά οφέλη. Σε συνδυασμό με τη μεγαλύτερη διείσδυση των ΑΠΕ, το όφελος είναι ακόμα μεγαλύτερο.

3. Η μεγαλύτερη διείσδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μπορεί να συμβάλει στην αύξηση της επιχειρηματικότητας και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
Η αύξηση της επιχειρηματικότητας που συνδέεται με την ηλεκτροκίνηση, σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες του Υπουργείου Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, θα δημιουργήσει περίπου 7.000 νέες θέσεις εργασίας στην Ελλάδα.

Η προσέγγισή σας και το συμπέρασμα ότι δεν έχει νόημα στην Ελλάδα η επένδυση σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, βάσει του ισχυρισμού ότι επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα το ίδιο με τα συμβατικά, κατά την άποψή μας δεν μπορεί να τεκμηριωθεί.

Η ηλεκτροκίνηση προσφέρει πολλαπλά οφέλη που αφορούν στον τελικό καταναλωτή, την προστασία του περιβάλλοντος, τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των πολιτών, την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, το ενεργειακό ισοζύγιο και το ισοζύγιο εισαγωγών-εξαγωγών της Ελλάδας.

Βλέποντας το δάσος και όχι μόνο το δέντρο, μπορεί κανείς εύκολα να συνειδητοποιήσει ότι η ρόλος της ηλεκτροκίνησης είναι πολύ σημαντικός για να αντιμετωπίζεται τόσο απλοϊκά.

Από τη δική μας πλευρά, ως BMW Group Hellas, δεν θα σταματήσουμε να επενδύουμε στην ηλεκτροκίνηση. Κάναμε, άλλωστε, την ηλεκτροκίνηση πραγματικότητα στην Ελλάδα τον Νοέμβριο του 2013, κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες, γνωρίζοντας ότι αποτελεί την «επόμενη μέρα» της αυτοκίνησης. Πιστεύουμε στα αποδεδειγμένα οφέλη της και ελπίζουμε να αποκτήσουμε περισσότερους συμπαραστάτες (από τον ιδιωτικό τομέα αλλά και τους δημόσιους φορείς) στην προσπάθεια αύξησης της διείσδυσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά μας.».

16 διαθέσιμα άρθρα για BMW  i3

Tags: BMW i3