- Σε BMW, Volvo & Tesla τα περισσότερα παραδείγματα φωτιάς
- 40 φορές περισσότερο νερό για να σβήσουν - Κίνδυνος αναζωπύρωσης στις μπαταρίες
- Χρειάζονται έως και 24 ώρες για να σβήσουν
- «Αρπάζουν» στην φόρτιση. Κρούσματα και εν κινήσει
Σε BMW, Volvo & Tesla τα περισσότερα παραδείγματα φωτιάς
Τα τελευταία χρόνια έχουμε πολλά περιστατικά φωτιάς σε αυτοκίνητα με ηλεκτροκινητήρα που διαθέτουν μεγάλες μπαταρίες, δηλαδή αμιγώς ηλεκτρικά και Plug-in υβριδικά. Τελευταίο παράδειγμα ένα Tesla Model X που έπεσε στο νερό και πήρε φωτιά καίγοντας για ώρα μες τη θάλασσα. Τέτοια παραδείγματα έχουμε πολλά τα τελευταία χρόνια, όπως τα δύο Plug-in υβριδικά Volvo V60 σε Ευρωπαϊκό έδαφος, ή στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, παλιότερες φωτιές με Tesla Model X και Model S Plaid 1.100 ίππων, τρεις μέρες μετά την παραλαβή από την αντιπροσωπεία.
Το πιο πρόσφατο περιστατικό πυρκαγιάς σε Volvo V60 Plug-in Hybrid σημειώθηκε στο Βέλγιο, και χρειάστηκε να βυθίσουν το αυτοκίνητο σε δεξαμενή νερού για να το μεταφέρουν ασφαλώς.
Επιπλέον, λίγα χρόνια πριν είχε έρθει στο φως της δημοσιότητας μια μεγάλη παγκόσμια ανάκληση του BMW Group που αφορούσε 26.700 Plug-in υβριδικά αυτοκίνητα BMW και MINI καθώς λόγω κάποιου λάθους στις κυψέλες των μπαταριών κατά τη διαδικασία της παραγωγής (ακαθαρσίες οι οποίες δεν έχουν απομακρυνθεί), υπήρχε περίπτωση να προκληθεί βραχυκύκλώμα και να οδηγήσει σε πυρκαγιά. Τότε, είχαν παρουσιαστεί περιπτώσεις φωτιάς BMW στη Γερμανία και είχε αναβληθεί η παράδοση 3.500 αυτοκινήτων έως ότου βρεθεί λύση στο πρόβλημα. Αυτό το θέμα ήρθε να προστεθεί στα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι Βαυαροί με φωτιές σε diesel μοντέλα τους, το οποίο φαίνεται πως επηρέασε και αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην χώρα μας, αφού εκδηλώθηκαν συνολικά 7 φωτιές εντός συνόρων, κάποιες εκ των οποίων και σε βενζινοκίνητες εκδόσεις.
40 φορές περισσότερο νερό για να σβήσουν - Κίνδυνος αναζωπύρωσης στις μπαταρίες
Τα ηλεκτρικά και Plug-in υβριδικά μπήκαν την τελευταία δεκαετία στη ζωή μας και τα πυροσβεστικά σώματα σε όλο τον κόσμο δεν έχουν αποκτήσει μεγάλη εμπειρία στην κατάσβεση πυρκαγιών σε αυτοκίνητα αυτού του τύπου. Αυτό που ξέρουμε στα σίγουρα είναι πως ένα αυτοκίνητο με μεγάλες μπαταρίες (ηλεκτρικό ή Plug-in Hybrid) χρειάζεται περίπου 40 φορές περισσότερο νερό για να σβήσει η φωτιά, σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής της Πυροσβεστικής στο Ώστιν του Τέξας στον «Independent». Τα στοιχεία που ανέφερε μιλούν από μόνα τους: για την κατάσβεση σε αυτοκίνητα με συμβατικό κινητήρα βενζίνης ή diesel χρειάζονται 2 με 4 τόνους νερού, ενώ για τα ηλεκτρικά και Plug-in το νούμερο εκτοξεύεται στους 110 έως και 150 τόνους, ενώ η πλήρης κατάσβεση μπορεί να πάρει έως και 24 ώρες, καθώς υπάρχει κίνδυνος αναζοπύρωσης μέσα σε αυτό το διάστημα. Γι΄ αυτό οι πυροσβεστικές δυνάμεις βυθίζουν τα καμένα αυτοκίνητα σε δεξαμενή νερού αμέσως μετά την κατάσβεση ώστε να περιοριστεί ο κίνδυνος και να μεταφερθεί με ασφάλεια το όχημα όπου χρειάζεται.
Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν αρκιβείς πληροφορίες για τα αίτια της φωτιάς κάθε περίπτωσης. Μερικά από τα αυτοκίνητα που κάηκαν φόρτιζαν ή τουλάχιστον το καλώδιο φόρτισης ήταν συνδεδεμένο στην πρίζα του οχήματος, ενώ σε άλλες περιπτώσεις η φωτιά εκδηλώθηκε όσο το αυτοκίνητο κινούταν. Το V60 T8 Plug-in Hybrid, που κάηκε το καλοκαίρι, άρπαξε φωτιά στον χώρο του μηχανοστασίου την ώρα που φόρτιζε, όπως φαίνεται και στις εικόνες όπου το καλώδιο φόρτισης είναι συνδεδεμένο στην πρίζα του αυτοκινήτου, ενώ κάτι αντίστοιχο θεωρείται ότι συνέβη και στο πιο πρόσφατο περιστατικό, αν και δεν επιβεβαιώνεται με κάποιο τρόπο από την σχετική ανάρτηση των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης του Βελγίου.
Από την άλλη, μια ηλεκτρική BMW i3 ξεκίνησε να βγάζει καπνούς όσο πήγαινε στο δρόμο, στη Νέα Ζηλανδία, τον περασμένο Μάιο με τον οδηγό και τα δύο παιδιά του να προλαβαίνουν στο τσακ να αποβιβαστούν, πριν τυλιχθεί στις φλόγες και καταστραφεί ολοσχερώς, σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα του autocar Νέας Ζηλανδίας.
Τα πρώτα περιστατικά φωτιάς για τις BMW i3 στην Ευρώπη ξεκίνησαν το 2016, όταν μία i3 με Range Extender της ιταλικής αστυνομίας τυλίχθηκε στις φλόγες στους δρόμους της Ρώμης εν κινήσει. Μετέπειτα, το 2018 υπήρξε ένα παρόμοιο κρούσμα στην Ισπανία, πολύ κοντά στη Βαρκελώνη, με μια σταθμευμένη i3 REx να καταστρέφεται ολοσχερώς από πυρκαγιά.