Θόρυβος: Ποιο είναι πιο φασαριόζικο;

Διαβάστηκε από 69735 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 7/3/2019
 

Ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες άνεσης σε ένα αυτοκίνητο είναι ο θόρυβος που περνάει μέσα στην καμπίνα. Ο έντονος και συνεχόμενος σε ένα ταξίδι στην εθνική πέρα από ενοχλητικός, μπορεί να προκαλέσει πονοκέφαλο και σίγουρα κακή διάθεση.

O θόρυβος που περνάει στην καμπίνα, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Θόρυβο παράγει κάθε αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το ρελαντί ενώ όσον αφορά στο θόρυβο στην ταχύτητα των 100 και 120 χλμ./ώρα που λογίζονται ως ταχύτητες ταξιδιού, εξαρτάται τόσο από τη διάσταση των ελαστικών και των ζαντών, αλλά πολύ περισσότερο από την κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων. Έτσι, ένα αυτοκίνητο με αραιή κλιμάκωση κιβωτίου είναι πιο ήσυχο από ένα αντίστοιχο με πιο σφιχτή κλιμάκωση, αφού το πρώτο για να κινηθεί με αυτή την ταχύτητα, λειτουργεί σε χαμηλότερο πεδίο στροφών. Καθοριστικό ρόλο βέβαια παίζει και η ηχομόνωση του εκάστοτε αυτοκινήτου, με δεδομένο ότι η μέτρηση γίνεται από την καμπίνα των επιβατών και όχι από το χώρο του κινητήρα. Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί, ότι ο θόρυβος που προκαλείται από την κύλιση του οχήματος διαμορφώνει κι εκείνος ανάλογα τα επίπεδα θορύβου.

Peugeot 3008 το πιο ήσυχο μοντέλο στα 100 χλμ./ώρα
Ανάμεσα στα μοντέλα της κατηγορίας που δοκιμάσαμε, με ταχύτητα 100 χλμ./ώρα, ξεχωρίζει το Peugeot 3008, τοu οποίου η ένταση ήχου μετρήθηκε στα 65,0 db, με το Nissan Qashqai να ακολουθεί με μόλις 0,1 δλ. παραπάνω. Αρκετά ήσυχα μοντέλα αποδείχθηκαν και τα BMW X1 και VW Tiguan, με το ντεσιμπελόμετρό μας να καταγράφει 65,4 και 65,5 db αντίστοιχα. Στον αντίποδα τα πιο θορυβώδη μοντέλα στα 100 χλμ./ώρα αποδείχθηκαν τα Mercedes GLA, Renault Kadjar και Mitsubishi Eclipse Cross, με θόρυβο 68,0 db, 68,4 db και 69,1 db. Ωστόσο τα δύο τελευταία μοντέλα, ήταν με τετρακίνηση, ενώ το Kadjar, επιπλέον ήταν και diesel, τα οποία είναι γενικότερα πιο θορυβώδη (στον πίνακα μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα των αντίστοιχων βενζινοκίνητων δικίνητων εκδόσεων σε παράνθεση).

Πιο ήσυχο με διαφορά στα 120 χλμ./ώρα το Nissan Qashqai
Ανεβάζοντας ταχύτητα –και μια σχέση στο κιβώτιο- στα 120 χλμ./ώρα, βλέπουμε πως η κατάταξη ως προς την κορυφή διαφοροποιείται αρκετά, με το Nissan Qashqai να είναι πλέον το πιο ήσυχο, με διαφορά μάλιστα, χωρίς να αυξηθούν ούτε στο ελάχιστο τα επίπεδο παραγόμενου θορύβου, συγκριτικά με τα 100 χλμ./ώρα (65,4 db). Αντίθετα το Peugeot 3008 υποχώρησε από την κορυφή στην τρίτη θέση με επίδοση 67,8 db, με το VW Tiguan να το προσπερνάει όντας 0,2 db πιο ήσυχο. Αξίζει να αναφέρουμε πάντως, την πολύ καλή δουλειά σε επίπεδο ηχομόνωσης που έχουν κάνει οι μηχανικοί του 3008, καθώς το Grandland X, που εφοδιάζεται με τον ίδιο 1,2 λτ. κινητήρα έχει αρκετά πιο θορυβώδη καμπίνα, με 66,9 και 68,5 db στα 100 και 120 (έναντι 65,0 και 67,8 db). Στην ουρά της βαθμολογίας τα πιο θορυβώδη εξακολουθούν να είναι τα Renault Kadjar και Mitsubishi Eclipse Cross με επίδοση 69,9 και 71,0 db, ενώ σε αυτή τη μέτρηση το τρίτο πιο θορυβώδες μοντέλο, ήταν το Audi Q3 με 69,1 db.

Πως κάνουμε τη μέτρηση θορύβου
 Η μέτρηση θορύβου σε κάθε αυτοκίνητο γίνεται με τη βοήθεια ειδικού οργάνου σε ήσυχο περιβάλλον και εφ` όσον όλα τα συστήματα (κλιματισμός, ηχοσύστημα κ.λπ.) είναι απενεργοποιημένα. Το όργανο τοποθετείται ανάμεσα στα κεφάλια των επιβατών, ενώ, σε σχέση με τη μέτρηση, αναγράφεται και η αντίστοιχη ένδειξη του οργάνου. Η μέτρηση θορύβου, σε μοντέλα με 5 σχέσεις κιβωτίου γίνονται με 4η ταχύτητα στα 100 χλμ./ώρα και με 5η στα 120 χλμ./ώρα. Σε αυτοκίνητα που διαθέτουν 6τάχυτο κιβώτιο, η μέτρηση των 100 χλμ./ώρα αντί με 4η ταχύτητα γίνεται με 5η, ενώ αυτή στα 120 Χλμ./ώρα με 6η (αντί για 5η στα 5τάχυτα). Η ένταση του ήχου μετριέται σε ντεσιμπέλ (dB), μια μονάδα μέτρησης που είναι λογαριθμική. Αυτό σημαίνει ότι άνοδος της κλίμακας κατά τρία dΒ σε κάποιο ύψος θορύβου συνεπάγεται διπλασιασμό της έντασης του θορύβου. Το διπλάσιο, για παράδειγμα, των 85 dB δεν είναι τα 170 dB, αλλά τα 88 dB. Σύμφωνα με το Decibel, το τελευταίο όριο της ανθρώπινης αντοχής είναι 140 dB, ενώ οι συνεχείς θόρυβοι των 120 dB προκαλούν μόνιμη ζημιά στην ανθρώπινη υγεία.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Δοκιμή: DS 7 Crossback

Δοκιμή: Το κορυφαίο Peugeot 508

Το νέο Nissan GT-R;

Έρχεται BMW i1

Τα πλάνα της Volvo για το μέλλον

Τέλος ο V8 από τη νέα Mercedes-AMG C 63

Mπήκε σε παραγωγή η Bentley Flying Spur

Νέα BMW M3 προ των πυλών

Νέο Volvo XC40 Recharge

Με 4κίνηση & drift mode η νέα Mercedes-AMG C 63

Στο Top 20 των εταιρειών η Mercedes-Benz Ελλάς

Παραμένει στην γκάμα της BMW η i3

Με 700 ίππους η ηλεκτρική Porsche Macan

Δοκιμή: Νέα Mercedes B 200

Nissan Charge: Εφαρμογή για να φορτίζεις πιο εύκολα

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Διαβάστε live 30 δοκιμές

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

HONDA: Τιμές… «όνειρο ζω, μη με ξυπνάτε»

SEAT: Μοντέλα φυσικού αερίου που καίνε 3,5€/100 χλμ.

RENAULT: Ανακάλυψε το CAPTUR με το νέο turbo κινητήρα βενζίνης 1.3 TCe

FORDAdvertisement: Ford: No 1 σε πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων για 3η συνεχόμενη χρονιά.

PEUGEOT: Θέλεις SUV Peugeot από 14.700 ευρώ;

FORD: Πλήρης έλεγχος για το μεταχειρισμένο που θέλεις

περισσότερα »