Βελτίωση & φροντίδα εξάτμισης!
35135 Επισκέψεις στο άρθρο
Η καλή εξάτμιση προσφέρει:
Ελαχιστοποίηση του θορύβου που δημιουργείται από τη λειτουργία του κινητήρα.
Αποτροπή της εισόδου καυσαερίων στην καμπίνα των επιβατών.
Βελτίωση της οικονομίας καυσίμου.
Αναβάθμιση της συνολικής απόδοσης του κινητήρα.
auto.accessories Team
Εσύ τι ζητάς όταν αλλάζεις εξάτμιση; Καλύτερο ήχο ή επιδόσεις;
Και όμως. Η εξάτμιση δια της… αφαιρέσεως των αποτελεσμάτων της καύσης του μίγματος στους κυλίνδρους μπορεί να προσθέσει στην απόδοση του αυτοκινήτου σου. Ας δούμε τα επιμέρους τμήματα του συστήματος εξάτμισης, το σκοπό τους και πώς μπορείς να επωφεληθείς από aftermarket επιλογές για βελτίωση και αναβάθμιση.
Τα κύρια μέρη της εξάτμισης
H εξάτμιση δεν είναι απλά ένας "σωλήνας που βγάζει τα καυσαέρια" προς τα πίσω. Αποτελείται από διάφορα μέρη τα οποία καλό είναι γνωρίσεις, όπως και το σκοπό του καθενός.
Πολλαπλή εξαγωγής
Συλλέγει τα καυσαέρια από τον κάθε κύλινδρο ξεχωριστά και μέσω ενός μεγάλου σωλήνα, αν μιλάμε για κινητήρα με εν σειρά κυλίνδρους, τα διοχετεύει στο σύστημα εξάτμισης αυτοκινήτου. Αν έχεις κινητήρα V, τότε υπάρχει ένας σωλήνας σε κάθε πλευρά του κινητήρα.
Καταλυτικός μετατροπέας
Μετά από την πολλαπλή εξαγωγής τα καυσαέρια μεταφέρονται στον καταλυτικό μετατροπέα. Σε αυτόν τα αέρια διασπώνται σε λιγότερο τοξικά απόβλητα. Για παράδειγμα, το μονοξείδιο του άνθρακα μετατρέπεται σε υδρατμούς και λιγότερο επιβλαβή αέρια όπως το διοξείδιο του άνθρακα, ή αν μιλάμε για σύγχρονο diesel τα επικίνδυνα οξείδια του αζώτου με τη βοήθεια του Adblue γίνονται υδρατμοί και άζωτο. Ανάλογα με τη λειτουργία και το σκοπό τους, αυτοί οι καταλυτικοί μετατροπείς ενδέχεται να περιορίσουν την απόδοση του οχήματός σου. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να τους αφαιρέσεις. Υπάρχουν aftermarket λύσεις με πιο «ελεύθερους» καταλύτες για βελτιωμένη απόδοση, χωρίς να παρανομείς και να σκορπίζεις «καρκίνο».
Μεσαίο «καζανάκι»
Εδώ έρχονται τα «φιλτραρισμένα» καυσαέρια και υπάρχει ένα ή περισσότερα αντηχεία. Ο σκοπός τους είναι να μειώσουν τα ηχητικά κύματα που δημιουργεί το σύστημα εξάτμισης αυτοκινήτου. Το μεσαίο καζανάκι μπορεί να είναι, όπως και ο καταλυτικός μετατροπέας, πολύ περιοριστικό.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το » |
Τα κύρια μέρη της εξάτμισης
H εξάτμιση δεν είναι απλά ένας "σωλήνας που βγάζει τα καυσαέρια" προς τα πίσω. Αποτελείται από διάφορα μέρη τα οποία καλό είναι γνωρίσεις, όπως και το σκοπό του καθενός.
Πολλαπλή εξαγωγής
Συλλέγει τα καυσαέρια από τον κάθε κύλινδρο ξεχωριστά και μέσω ενός μεγάλου σωλήνα, αν μιλάμε για κινητήρα με εν σειρά κυλίνδρους, τα διοχετεύει στο σύστημα εξάτμισης αυτοκινήτου. Αν έχεις κινητήρα V, τότε υπάρχει ένας σωλήνας σε κάθε πλευρά του κινητήρα.
Καταλυτικός μετατροπέας
Μετά από την πολλαπλή εξαγωγής τα καυσαέρια μεταφέρονται στον καταλυτικό μετατροπέα. Σε αυτόν τα αέρια διασπώνται σε λιγότερο τοξικά απόβλητα. Για παράδειγμα, το μονοξείδιο του άνθρακα μετατρέπεται σε υδρατμούς και λιγότερο επιβλαβή αέρια όπως το διοξείδιο του άνθρακα, ή αν μιλάμε για σύγχρονο diesel τα επικίνδυνα οξείδια του αζώτου με τη βοήθεια του Adblue γίνονται υδρατμοί και άζωτο. Ανάλογα με τη λειτουργία και το σκοπό τους, αυτοί οι καταλυτικοί μετατροπείς ενδέχεται να περιορίσουν την απόδοση του οχήματός σου. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να τους αφαιρέσεις. Υπάρχουν aftermarket λύσεις με πιο «ελεύθερους» καταλύτες για βελτιωμένη απόδοση, χωρίς να παρανομείς και να σκορπίζεις «καρκίνο».
Μεσαίο «καζανάκι»
Εδώ έρχονται τα «φιλτραρισμένα» καυσαέρια και υπάρχει ένα ή περισσότερα αντηχεία. Ο σκοπός τους είναι να μειώσουν τα ηχητικά κύματα που δημιουργεί το σύστημα εξάτμισης αυτοκινήτου. Το μεσαίο καζανάκι μπορεί να είναι, όπως και ο καταλυτικός μετατροπέας, πολύ περιοριστικό.