Εισάγοντας τον όρο «διαχείριση καυσαερίων» βλέπουμε πως το σύστημα εξαγωγής έχει να επιτελέσει κάμποσες βασικές λειτουργίες, οι οποίες είναι:
1. Να απομακρύνει τα καυσαέρια από το μηχανοστάσιο και από το όχημα.
2. Να περιορίζει το θόρυβο εξαγωγής του κινητήρα.
3. Να συνεισφέρει στη βελτίωση της απόδοσης του κινητήρα, είτε από μόνο του, είτε ενσωματώνοντας διατάξεις, όπως λ.χ. ένα turbo.
4. Να φιλοξενεί τους αισθητήρες του συστήματος διαχείρισης κινητήρα που άπτονται των λειτουργιών προετοιμασίας καυσίμου μίγματος (δηλαδή τους αισθητήρες λάμδα).
5. Να ενσωματώνει τις διατάξεις καθαρισμού των καυσαερίων (καταλύτες, φίλτρα κατακράτησης σωματιδίων κ.λπ.).
Που οφέιλεται η βλάβη;
• Φυσική φθορά (οξείδωση) του σιλανσιέ ή ελληνιστί σιγαστήρας και καζανάκι. • Φθορά της φλάντζας στο σημείο της ένωσης της πολλαπλής εξαγωγής με την κεφαλή του κινητήρα.
• Να έχουν λασκάρει οι βίδες που συγκρατούν την πολλαπλή εισαγωγής πάνω στην κεφαλή του κινητήρα.
• Σπάνια περίπτωση αλλά πιθανή να έχει ραγίσει η πολλαπλή εξαγωγής (λόγω θερμοκρασίας).
• Όσον αφορά στην πολλαπλή εισαγωγής και σε αυτή την περίπτωση οι φθαρμένες φλάντζες αποτελούν πρόβλημα.
• Η πολλαπλή εισαγωγής στα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα είναι από πλαστικό, έτσι υπάρχει η πιθανότητα να σπάσει.
• Ο σωλήνας της εξάτμισης μπορεί να έχει χτυπηθεί με αποτέλεσμα ή να τρυπήσει ή να κάνει βαθούλωμα.
Προσέχεις για να έχεις
- Φρόντισε επαρκώς το σύστημα εξαγωγής του αυτοκινήτου σου, ώστε να μην εκπέμπει επιβλαβή καυσαέρια, το αυτοκίνητο σου να δουλεύει σωστά, αλλά και για να περνάς ΚΤΕΟ χωρίς φόβο.
- Μην πατάς το πεντάλ του γκαζιού όταν βάζεις μπροστά το αυτοκίνητο, επιβαρύνεις τον καταλύτη.
- Μην προσπαθείς να βάλεις μπροστά έναν καταλυτικό κινητήρα που είναι χαλασμένος, πάνω από 3 - 4 φορές. Προσπάθησε να εντοπίσεις την βλάβη και έπειτα ξαναπροσπάθησε.