16άρα ή 18άρα ζάντα;

Διαβάστηκε από 12338 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 15/3/2019

Εσύ ποια προτιμάς;

 
Η κατάλληλη ζάντα σε κάνει να ξεχωρίζεις

Τα μικρά ή τα φθηνά μοντέλα βολεύονται και με μικρότερες ζάντες, αν όμως θες να δείχνεις «κορυφή» πρέπει η ζάντα να γεμίζει το θόλο. Εντάξει, από αισθητικής πλευράς μία μεγάλη ζάντα κολακεύει, αφού έχει όμορφη σχεδίαση και κάνει το αυτοκίνητο σου να ξεχωρίζει. Όπως και να το κάνεις δεν μπορείς να συγκρίνεις απλά ένα λάστιχο με υψηλό προφίλ με μία ζάντα και λάστιχο χαμηλού προφίλ. Και οι ζάντες μεγαλώνουν σε μέγεθος.

Ψάχνεις να βρεις ζάντες;
Εύκολα στη μηχανή αναζήτησης του autotriti.gr με 1 κλικ εδώ. 


Η μεγάλη ζάντα βοηθά τον τροχό να περνάει πιο εύκολα από τις ανωμαλίες

Σήμερα 16άρες φοράνε τα μικρά μοντέλα κι ας είναι και σιδερένιες. 17άρες είναι οι βασικές στα μικρομεσαία και 18άρες πλέον στάνταρ στις πιο ακριβές εκδόσεις. Οι S-Class έχουν φτάσει μέχρι και τις 20 ίντσες, και έτσι πολλοί κοιτούν τις 20άρες ακόμη και για πιο προσιτά και μικρά αυτοκίνητα. Η λογική της μεγάλης ζάντας, πέραν της αισθητικής, είναι απλή. Όσο μεγαλύτερος ο τροχός, τόσο πιο εύκολα περνάει πάνω από τις ανωμαλίες χωρίς να τις διαβάζει. Ένας μεγάλος τροχός είναι πιο όμορφος αν η αναλογία μέταλλο-λάστιχο είναι υψηλή, αν δηλαδή το λάστιχο έχει χαμηλό προφίλ.

Η βαριά ζάντα δημιουργεί εντονότερες ταλαντώσεις

Κάποιοι θα μιλήσουν και για το βάρος, αφού ο τροχός αποτελεί μέρος της μη αναρτημένης μάζας, είναι δηλαδή κυρίως ότι ταλαντώνεται στις ανωμαλίες, και το μεγαλύτερο βάρος δημιουργεί πιο έντονες ταλαντώσεις. Μία (κυρίως κενή) ζάντα είναι πιο ελαφριά από ένα λάστιχο υψηλού προφίλ, όμως αυτή η λογική έχει ξεχαστεί λιγάκι, ειδικά στις φθηνότερες ζάντες που τοποθετούνται από τους κατασκευαστές στα μοντέλα. Ανεξάρτητες έρευνες έχουν δείξει πως σε τροχούς ίδιας διαμέτρου, οι 16 ίντσες είναι ελαφρύτερες από τις 17 και 18. Σε ακριβές μάρκες ζάντας, με κράματα μαγνησίου και άλλα εξωτικά, οι μεγαλύτερες ζάντες παραμένουν ελαφρύτερες και έτσι προτιμώνται.

Μεγαλύτερη άνεση, όσο μεγαλώνει το προφίλ του ελαστικού

Και μετά είναι η άνεση. Όσο χαμηλότερο το προφίλ του ελαστικού, τόσο χειρότερη η άνεση. Βλέπεις μία Rolls Royce μπορεί να φορά 21 ίντσες ζάντα, έχει όμως και 65 προφίλ, όχι 35 που φοράει το δικό σου. Η άνεση με το χαμηλό προφίλ χάνεται πολύ γρήγορα, και το τίμημα της μεγάλης ζάντας, εκτός από χρήμα, μετριέται και σε πόνο.


 

 

TUNING - ΒΕΛΤΙΩΣΗ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

  • ΜΙΧΑΗΛ

    "ΞΕΧΑΣΑΤΕ" ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΕΛΑΣΤΙΚΟ ΜΕ ΧΑΜΗΛΟ ΠΡΟΦΙΛ ΕΧΕΙ ΤΕΛΕΙΑ ΚΡΑΤΗΜΑΤΑ,(ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΜΙΑ ΣΚΛΗΡΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ) ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ (ΜΑΓΟΥΛΙΑΖΕΙ) ΔΗΛΑΔΗ ΣΤΙΣ ΓΡΗΓΟΡΕΣ ΣΤΡΟΦΕΣ ΔΕΝ ΤΕΙΝΕΙ ΝΑ ΞΕΖΑΝΤΑΡΙΣΤΕΙ, ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΟΤΙ Ο ΟΔΗΓΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΟΥΛΑΔΙ.

      7

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - TUNING - ΒΕΛΤΙΩΣΗ

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΖΑΝΤΕΣ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Γράψε τι ψάχνεις
Κατάσταση
Ψάξε ανά κατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός