To υγροποιημένο αέριο πετρελαίου, γνωστό και με τον αντίστοιχο διεθνή όρο LPG, σύντμηση του liquefied petroleum gas, αποτελείται από ελαφρά κλάσματα αργού πετρελαίου.

Το Φυσικό Αέριο (CNG) είναι ένα αέριο μίγμα υδρογονανθράκων. Εξάγεται από υπόγειες κοιλότητες και εξαιτίας των ιδιοτήτων του θεωρείται οικολογικό καύσιμο.

Η τοποθέτηση ενός κιτ LPG σε ένα όχημα κοστίζει ανάλογα με τον κινητήρα του οχήματος και τον αριθμό των βαλβίδων από 700 ευρώ περίπου έως και πάνω από 2.000 ευρώ ανάλογα με την επιλογή του συστήματος υγραερίου.

Το στόμιο πλήρωσης του υγραερίου αλλάζει από χώρα σε χώρα.

Ανάλογα με την θερμοκρασία η πίεση στις δεξαμενές φυσικού αερίου αλλάζει.

Προηγμένες τεχνικές πληροφορίες για το LPG και CNG

21672 Επισκέψεις στο άρθρο

CNG vs LPG. Που διαφέρουν;
To υγροποιημένο αέριο πετρελαίου, γνωστό και με τον αντίστοιχο διεθνή όρο
LPG, σύντμηση του liquefied petroleum gas, αποτελείται από ελαφρά κλάσματα αργού πετρελαίου, τα οποία είναι αέρια όταν βρίσκονται σε συνήθεις ατμοσφαιρικές συνθήκες πίεσης και θερμοκρασίας. Αντίθετα, το Φυσικό Αέριο (CNG) είναι ένα αέριο μίγμα υδρογονανθράκων. Εξάγεται από υπόγειες κοιλότητες και εξαιτίας των ιδιοτήτων του θεωρείται οικολογικό καύσιμο.


Πόσο κοστίζει η μετατροπή;
Η τοποθέτηση ενός κιτ LPG σε ένα όχημα κοστίζει ανάλογα με τον κινητήρα του οχήματος και τον αριθμό των βαλβίδων από 700 ευρώ περίπου έως και πάνω από 2.000 ευρώ ανάλογα με την επιλογή του συστήματος υγραερίου. Η τοποθέτηση ενός after market κιτ φυσικού αερίου από την άλλη, είναι πιο ακριβή και ξεκινά από τα 1.800 ευρώ και πάνω.

Τι σημαίνει αέριος ψεκασμός υγραερίου και τι υγρός ψεκασμός;
Όταν ο ψεκασμός του υγραερίου γίνεται σε αέρια μορφή στην πολλαπλή εισαγωγή, όπως τα περισσότερα συστήματα σήμερα, έχουμε σύστημα αερίου ψεκασμού, ενώ όταν ψεκάζεται σε μορφή Υγρού LPG, έμμεσα στην πολλαπλή εισαγωγή ή άμεσα μέσα στον θάλαμο καύσης έχουμε σύστημα υγρού ψεκασμού με σημαντικά πλεονεκτήματα όπως:
- Καλύτερη απόδοση από τα συστήματα ψεκασμού αερίου LPG.
- Όταν το υγρό εισέρχεται στην πολλαπλή εισαγωγή εξατμίζεται. Το φαινόμενο της εξάτμισης ψύχει «δραματικά» το εισερχόμενο ρεύμα αέρα για να προσφέρει μια πιο πυκνή πλήρωση αέρα και καυσίμου που εισέρχεται στο θάλαμο καύσης (παρόμοια με τα αυτοκίνητα με intercooler ή τα υπερτροφοδοτούμενα turbo αυτοκίνητα). Εξαιτίας λοιπόν του “ογκομετρικού φαινομένου” αλλάζει η φυσική του κατάσταση και το υγρό μετατρέπεται σε αέριο στην πολλαπλή εισαγωγής, “ψύχοντας” έτσι τον εισερχόμενο αέρα και αυξάνοντας την πυκνότητα της πλήρωσης καυσίμου.
- Το σύστημα αυτό έχει μια απόδοση που είναι καλύτερη και χρησιμοποιείται ακόμη και σε αγωνιστικά αυτοκίνητα με LPG που υπερτερούν των ανταγωνιστών τους με βενζίνη στις πίστες. Το ογκομετρικό φαινόμενο παρέχει μια σημαντική αύξηση στην ισχύ, τη ροπή και την απόσταση που διανύεται ανά λίτρο κατανάλωσης LPG.
- Υπάρχει επίσης μια σημαντική μείωση στις εκπομπές καυσαερίων σε σύγκριση με άλλα συστήματα LPG, βενζίνης ή πετρελαίου.
Τα παραπάνω αντιπροσωπεύουν μια σημαντική αύξηση στην αίσθηση της ικανοποίησης του οδηγού, παρέχοντας πρόσθετη οικονομία στο κόστος των καυσίμων σε σχέση με τα συστήματα ψεκασμού αερίου LPG και βενζίνης.

Αν χαλάσει η αντλία βενζίνης σε ένα αυτοκίνητο διπλού καυσίμου βενζίνη – υγραέριο, μπορώ να ξεκινήσω το αυτοκίνητό μου το πρωί αφού δεν θα παίρνει μπροστά με βενζίνη;
Ναι μπορείτε να το ξεκινήσετε. Τα περισσότερα συστήματα υγραερίου έχουν μια λειτουργία έκτακτης ανάγκης ώστε όταν το αυτοκίνητο δεν ξεκινά με βενζίνη να είναι δυνατή η εκκίνηση του με υγραέριο, πως γίνεται αυτό όμως;
Μιζάρετε παρατεταμένα τον κινητήρα ενώ ταυτόχρονα πατάτε και το μπουτόν λειτουργίας του κινητήρα με υγραέριο και ο κινητήρας θα ξεκινήσει χρησιμοποιώντας σαν καύσιμο το υγραέριο. Αυτή όμως η λειτουργία έκτακτης ανάγκης δεν μπορεί να επαναληφθεί πολλές φορές γιατί υπάρχει όριο χρήσης από τους κατασκευαστές (συνήθως μέχρι 10 φορές) των συστημάτων υγραερίου. Όταν ξεπεραστεί το όριο χρήσης το αυτοκίνητο δεν μπορεί πλέον να ξεκινήσει ούτε και με υγραέριο.

Το στόμιο πλήρωσης του υγραερίου είναι το ίδιο ή αλλάζει από χώρα σε χώρα;
Ναι το στόμιο πλήρωσης δεν είναι το ίδιο για κάθε χώρα. Υπάρχουν διαφορετικά στόμια πλήρωσης ανάλογα με τις απαιτήσεις των κατασκευαστών και της εθνικής νομοθεσίας κάθε χώρας. Αν λοιπόν βγείτε με το αυτοκίνητό σας στο εξωτερικό θα πρέπει να προμηθευτείτε και τον ανάλογο αντάπτορα για το στόμιο πλήρωσης του αυτοκινήτου σας, ώστε να μην έχετε προβλήματα ανεφοδιασμού καυσίμου. 

Γνωρίζετε ότι όταν συμπληρώνετε φυσικό αέριο με χαμηλή θερμοκρασία θα βάλετε μεγαλύτερη ποσότητα;
Ανάλογα με την θερμοκρασία η πίεση στις δεξαμενές φυσικού αερίου αλλάζει.
Έτσι στους 20o C βαθμούς κελσίου η πίεση στην δεξαμενή για δεδομένη μάζα φτάνει τα 207 bar, στους 38ο C φτάνει τα 235 bar, οπότε όσο μεγαλύτερη είναι η εξωτερική θερμοκρασία τόσο μικρότερη είναι ποσότητα του φυσικού αερίου που θα ανεφοδιαστείτε. 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ (CNG)