Τελικά τι ισχύει για τους ντιζελοκινητήρες;

Διαβάστηκε από 29563 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/11/2018

Έχουν όντως μεγαλύτερη κατανάλωση και προκαλούν περισσότερο θόρυβο; Δες όλους τους μύθους γύρω από τα diesel και ποιοι από αυτούς είναι αληθινοί!

 
Εν αναμονή της απόφασης της Κυβέρνησης για την απαγόρευση των ντίζελ αυτοκινήτων στα μεγάλα αστικά κέντραας αναλύσουμε μερικούς γνωστούς μύθους που ακούγονται όλα αυτά τα χρόνια για τους κινητήρες πετρελαίου και ας δούμε ποιοι από αυτούς ισχύουν.

Τούρμπο και ντίζελ δεν είναι αξιόπιστοι σύμμαχοι

Εντελώς λανθασμένος ισχυρισμός. Ακόμα και αν συναντήσεις κάποιον που όντως έπαθε κάτι τέτοιο, δεν είναι θέμα του τούρμπο. Ο μόνος ρόλος του είναι η παροχή επιπλέον αέρα. Σε αντίθεση με άλλους τύπους κινητήρων, η επιπλέον παροχή αέρα βοηθά στη μείωση της θερμοκρασίας του κινητήρα. Η άνοδός της προκαλείται από το καύσιμο.

Ο «ένοχος» στην περίπτωση τέτοιου προβλήματος θα είναι ή λάθος εγκατάσταση του συστήματος ψεκασμού καυσίμου ή κάποιο πρόβλημα στο σύστημα ψύξης.

Τα diesel κάνουν περισσότερο θόρυβο

Για να δοθεί σαφής απάντηση σε αυτό τον ισχυρισμό, θα πρέπει να προσδιοριστεί η χρονική περίοδος παραγωγής του κινητήρα στον οποίο αναφερόμαστε. Τα επίπεδα θορύβου σε παλαιότερους κινητήρες ντίζελ ήταν όντως υψηλά, όμως η συνεχής εξέλιξη της τεχνολογίας έχει εξαλείψει αυτό το πρόβλημα, την τελευταία 10ετία περίπου, το οποίο είχε προσδιοριστεί ως NVH από τα αρχικά Noise, Vibration, Harshness (θόρυβος – δόνηση – σκληρότητα).

Προσφέρουν μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου

Η συγκεκριμένη πρόταση δε θα μπορούσε να απέχει περισσότερο από την αλήθεια! Ο κύκλος καύσης των κινητήρων ντίζελ έχει σημαντικά μεγαλύτερη θερμική απόδοση από τον κύκλο Ότο (οι αρχές του χρησιμοποιούνται από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με βενζίνη), γεγονός το οποίο προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.

Οι κινητήρες diesel δεν είναι πιο αποδοτικοί από τους βενζινοκινητήρες 

Πρόκειται για μια άποψη που έχει επικρατήσει (λανθασμένα) καθώς πολλοί συσχετίζουν την τεχνολογία ντίζελ με οχήματα μεγάλου όγκου που όντως κινούνται αργά.

Τα δεδομένα όμως δείχνουν ότι αυτό δεν ισχύει. Μάλιστα, οι κινητήρες ντίζελ είναι σε μερικές περιπτώσεις πιο αποδοτικοί από τους αντίστοιχους που χρησιμοποιούν βενζίνη, καθώς παράγουν μεγαλύτερο μέγιστο φορτίο ροπής.

Επίσης, η ροπή αυτή παράγεται σε σχετικά χαμηλές στροφές κινητήρα και διατηρείται για ένα μεγάλο φάσμα αυτών.

 

ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Ελεύθερο Κείμενο
Κατηγορία/Υποκατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός