3 μύθοι & 1 αλήθεια!

Διαβάστηκε από 43446 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 18/2/2019

Ισχύουν στην πραγματικότητα;

 
Εν αναμονή της απόφασης της Κυβέρνησης για την απαγόρευση των ντίζελ αυτοκινήτων στα μεγάλα αστικά κέντραας αναλύσουμε μερικούς γνωστούς μύθους που ακούγονται όλα αυτά τα χρόνια για τους κινητήρες πετρελαίου και ας δούμε ποιοι από αυτούς ισχύουν.

1.Τούρμπο και ντίζελ δεν πάνε μαζί

Εντελώς λανθασμένος ισχυρισμός. Ακόμα και αν συναντήσεις κάποιον που όντως έπαθε κάτι τέτοιο, δεν είναι θέμα του τούρμπο. Ο μόνος ρόλος του είναι η παροχή επιπλέον αέρα. Σε αντίθεση με άλλους τύπους κινητήρων, η επιπλέον παροχή αέρα βοηθά στη μείωση της θερμοκρασίας του κινητήρα. Η άνοδός της προκαλείται από το καύσιμο.

Ο «ένοχος» στην περίπτωση τέτοιου προβλήματος θα είναι ή λάθος εγκατάσταση του συστήματος ψεκασμού καυσίμου ή κάποιο πρόβλημα στο σύστημα ψύξης.

2.Κάνουν πολύ θόρυβο τα diesel

Για να δοθεί σαφής απάντηση σε αυτό τον ισχυρισμό, θα πρέπει να προσδιοριστεί η χρονική περίοδος παραγωγής του κινητήρα στον οποίο αναφερόμαστε. Τα επίπεδα θορύβου σε παλαιότερους κινητήρες ντίζελ ήταν όντως υψηλά, όμως η συνεχής εξέλιξη της τεχνολογίας έχει εξαλείψει αυτό το πρόβλημα, την τελευταία 10ετία περίπου, το οποίο είχε προσδιοριστεί ως NVH από τα αρχικά Noise, Vibration, Harshness (θόρυβος – δόνηση – σκληρότητα).

3. To diesel είναι πιο αποδοτικό από την βενζίνη
Πρόκειται για μια άποψη που έχει επικρατήσει (λανθασμένα) καθώς πολλοί συσχετίζουν την τεχνολογία ντίζελ με οχήματα μεγάλου όγκου που όντως κινούνται αργά.

Τα δεδομένα όμως δείχνουν ότι αυτό δεν ισχύει. Μάλιστα, οι κινητήρες ντίζελ είναι σε μερικές περιπτώσεις πιο αποδοτικοί από τους αντίστοιχους που χρησιμοποιούν βενζίνη, καθώς παράγουν μεγαλύτερο μέγιστο φορτίο ροπής.

Επίσης, η ροπή αυτή παράγεται σε σχετικά χαμηλές στροφές κινητήρα και διατηρείται για ένα μεγάλο φάσμα αυτών.

Και μία αλήθεια: Προσφέρουν μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου

Η συγκεκριμένη πρόταση δε θα μπορούσε να απέχει περισσότερο από την αλήθεια! Ο κύκλος καύσης των κινητήρων ντίζελ έχει σημαντικά μεγαλύτερη θερμική απόδοση από τον κύκλο Ότο (οι αρχές του χρησιμοποιούνται από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με βενζίνη), γεγονός το οποίο προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.Τέλος τα αυτοκίνητα diesel σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Σύμφωνα με τις  εξαγγελίες του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Γιώργου Σταθάκη, στην εφημερίδα «Έθνος»  ένα σχέδιο  θα δώσει τη χαριστική βολή στα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες (ντίζελ και βενζίνης) και πρόκειται να ανακοινωθεί μέσα στις επόμενες ημέρες. Αυτό το νέο σχέδιο, όμως, κάνει την εμφάνισή του επτά χρόνια μετά την ελεύθερη κυκλοφορία των ντίζελ Euro5 και Euro6 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και βρίσκει χιλιάδες συμπολίτες μας να χρωστούν ακόμα δόσεις του καινούργιου τους ντίζελ αυτοκινήτου.


Αναλυτικότερα, ο υπουργός δήλωσε «Το ντίζελ είναι κάτι από το οποίο αποµακρυνόµαστε, όπως είναι το πετρέλαιο και η βενζίνη. Εµείς, ως Πολιτεία, θα δώσουµε έµφαση στα θέµατα των αυτοκινήτων και των µεταφορών, µε στόχο να φύγουµε σταδιακά από τη λογική των ντίζελ οχηµάτων».

 

ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Γράψε τι ψάχνεις
Κατάσταση
Ψάξε ανά κατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός