Πάνω από το 60% των συνεργείων επιλέγουν λιπαντικά με βάση την τιμή.
Οι πωλήσεις πλήρως συνθετικών λιπαντικών αυξήθηκαν κατά 20% πέρσι.
Το 70% των συνεργείων προτιμούν προμηθευτές με ευέλικτους εμπορικούς όρους.
Η επιλογή λιπαντικών δεν είναι μόνο τεχνικό ζήτημα για το συνεργείο σας — είναι και θέμα εμπιστοσύνης για εσάς. Γνωρίζοντας τα κριτήρια με τα οποία το συνεργείο σας επιλέγει τα λιπαντικά που «μπαίνουν στο μαγαζί» (και κατόπιν στον κινητήρα σας), μπορείτε να κατανοήσετε καλύτερα τις προτάσεις του και να διασφαλίσετε ότι το όχημά σας λαμβάνει την κατάλληλη φροντίδα με βάση και τις οδηγίες του κατασκευαστή του.
Η ποιότητα πάνω απ΄ όλα – αλλά με όρια
Πολλοί επαγγελματίες - μηχανικοί του κλάδου δηλώνουν πως η ποιότητα παραμένει ο βασικός οδηγός των επιλογών τους. Η χρήση πιστοποιημένων, εγκεκριμένων από τους κατασκευαστές (OEM-approved) λιπαντικών θεωρείται επιβεβλημένη, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για σύγχρονους, απαιτητικούς κινητήρες. Ωστόσο, η επιλογή δεν εξαντλείται στο τεχνικό σκέλος.
Η τιμή και το περιθώριο κέρδους (παίζουν καταλυτικό ρόλο)
Σε μια ανταγωνιστική αγορά, η τιμή παίζει καθοριστικό ρόλο. Το συνεργείο καλείται να βρει ισορροπία ανάμεσα σε ένα αξιόπιστο προϊόν και ένα συμφέρον περιθώριο κέρδους. Τα λιπαντικά που προσφέρουν καλή σχέση ποιότητας/τιμής (value for money) έχουν σαφές πλεονέκτημα, ειδικά όταν συνοδεύονται από εμπορικά κίνητρα, όπως εκπτώσεις όγκου (minimum ποσότητες παραγγελίας) ή προγράμματα επιβράβευσης («μού κάνεις τόσα λίτρα-σού κάνω τόσο καλύτερη τιμή»).
Η φήμη της μάρκας μετρά (και κτίζεται σε βάθος χρόνου). Γνωστές, καθιερωμένες εταιρείες προσφέρουν «σιγουριά» τόσο στον επαγγελματία όσο και στον τελικό πελάτη. Ωστόσο, το brand name δεν είναι από μόνο του αρκετό. Η απόφαση του υπευθύνου του συνεργείου επηρεάζεται και από τη συνολική υποστήριξη του προμηθευτή (από την απαραίτητη τεχνική ενημέρωση, ενδεχομένως το «προωθητικό - marketing υλικό» και -σίγουρα- από την αξιοπιστία στις παραδόσεις).
Ελάχιστες ποσότητες και εμπορικοί όροι
Η υποχρέωση ελάχιστης παραγγελίας (minimum order) είναι ένας ακόμη παράγοντας. Ένα συνεργείο μικρού μεγέθους μπορεί να αποφύγει συνεργασία με εταιρείες που απαιτούν μεγάλες ποσότητες ανά παραγγελία, προτιμώντας πιο ευέλικτους προμηθευτές, ακόμη και αν το προϊόν τους είναι λιγότερο επώνυμο (μα μπορούν να επιχειρηματολογήσουν για την αξιοπιστία του).
Τι ζητούν, όμως, οι πελάτες του συνεργείου;
Αρκετοί πελάτες ρωτούν – ζητούν συγκεκριμένες μάρκες ή συγκεκριμένα συνθετικά λιπαντικά. Η τάση δείχνει αυξανόμενο ενδιαφέρον για premium προϊόντα, αλλά πάντα σε συνάρτηση με την τιμή.
Σημαντικό στοιχείο (σε κάθε έρευνα) το ότι οι περισσότεροι εμπιστεύονται την πρόταση του συνεργείου (ενώ οι κυρίες -συνήθως- δεν ασχολούνται καν), αρκεί να υπάρχει σαφής ενημέρωση και αιτιολόγηση. Κατά την επιλογή του λιπαντικού, οι περισσότεροι εμπιστεύονται την πρόταση του συνεργείου, αρκεί να υπάρχει σαφής ενημέρωση και αιτιολόγηση.
Premium ή value for money λιπαντικά;
Η αγορά δείχνει να διχάζεται: από τη μία, η αυξανόμενη απαίτηση για τεχνολογικά προηγμένα, πλήρως συνθετικά λιπαντικά· από την άλλη, η πίεση για χαμηλό κόστος συντήρησης. Η απάντηση βρίσκεται συνήθως κάπου στη μέση. Οι επαγγελματίες του κλάδου, επιλέγουν λιπαντικά που προσφέρουν τεχνική αξιοπιστία με ανταγωνιστική τιμή (όχι απαραίτητα από το πιο γνωστό «όνομα»).
Άρα βλέπουμε πως δεν υπάρχει αυτό που θα λέγαμε μία «σωστή» επιλογή. Η απόφαση για τα λιπαντικά εξαρτάται από το προφίλ του συνεργείου, το είδος των πελατών, τις εμπορικές συμφωνίες με τους προμηθευτές του και, φυσικά, την τεχνογνωσία του επαγγελματία. Αυτό που φαίνεται να ισχύει παντού, είναι η ανάγκη για σωστή ενημέρωση (τόσο των επαγγελματιών όσο και των κατόχων αυτοκινήτου) για επιλογή προϊόντων που ισορροπούν ανάμεσα σε απόδοση, τιμή και αξιοπιστία.