Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  14/1/2003
Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/1/2003

ΔΟΚΙΜΗ
Ford Mondeo ST 220

 

To καλό και το καλύτερο
 

Η κορυφαία "εκδοχή" του Ford Mondeo είναι προϊόν έρευνας και εξέλιξης του τμήματος που ασχολείται με τις σπορ εκδόσεις των μοντέλων της εταιρείας. Συναντάται με τη βασική έκδοση του Mondeo, αυτή με τον κινητήρα των 1,8 λίτρων, και επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά έμπρακτα πως το εξαιρετικό βελτιώνεται και "αγγίζει" το άριστο. Αρκεί να πληρούνται κάποιες προϋποθέσεις...

Η Ford με τη νέα γενιά του Mondeo έδειχνε "εκτός στόχου" όταν ο βασικός κινητήρας του μοντέλου που εισήχθη είχε χωρητικότητα μεγάλη για τα δεδομένα της επιβαλλόμενης μετριοπάθειας ένεκα του φορολογικού συστήματος. Όταν τα 1.600άρια μεσαία ήταν ο μόνος εφικτός στόχος για τους έχοντες την ανάγκη ενός οικογενειακού αυτοκινήτου αλλά όχι και το απαιτούμενο τεκμήριο για κάτι παραπάνω, το Mondeo των 1,8 λίτρων έδειχνε "εκτός τόπου". Παρ’ όλα αυτά το πολύ καλό σύνολο κέρδισε την εμπιστοσύνη ενός μεγάλου κοινού που δε στάθηκε στο τεκμήριο. Επίσης η εξαγγελία για κατάργηση των τεκμηρίων για αυτοκίνητα με κυβισμό μέχρι 2,0 λίτρα ανεβάζει τις "μετοχές" του μοντέλου στην ελληνική αγορά. Η κορυφαία έκδοση του Mondeo έχει κινητήρα τριών λίτρων, 6κύλινδρο σε διάταξη V, και αποδίδει σύμφωνα με το εργοστάσιο 226 ίππους (και όχι 220 που υποδηλώνει η κωδική ονομασία του). 
Οι εμφανισιακές αλλαγές είναι περιορισμένες, με τη σπορτίφ αίσθηση να εκπέμπεται από τους ογκωδέστερους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω αλλά και τα πλευρικά μαρσπιέ, καθώς και την υπέρ του δέοντος διακριτική αεροτομή στην πόρτα των χώρου των αποσκευών. Η διπλή απόληξη της εξάτμισης και η ανάρτηση με τις μικρότερες διαδρομές συμπληρώνουν την εικόνα της κορυφαίας έκδοσης του μοντέλου, μαζί με τις πολύ όμορφες ζάντες 18 ιντσών που φέρουν χαμηλού προφίλ ελαστικά. Τα φωτιστικά σώματα εμπρός φέρουν διαφορετικά κάτοπτρα -ένεκα και των λαμπτήρων εκκενώσεως αερίου Xenon που έφερε το αυτοκίνητο της δοκιμής. Ο εμπρόσθιος προφυλακτήρας έχει μεγάλο αεραγωγό με διαφορετική σχεδίαση από τον αντίστοιχο των απλών εκδόσεων, ενώ ο πίσω κοσμείται από μαύρο πλαστικό το οποίο εκτείνεται σχεδόν σε όλο του το πλάτος. 
Οι διαφορές στο εσωτερικό δεν είναι μεγάλες, αν εξαιρεθεί το δερμάτινο σαλόνι με τα μπροστινά καθίσματα της Recaro (με ηλεκτρικές ρυθμίσεις σε αυτό του οδηγού) που μπορεί να εφοδιάσει οποιαδήποτε έκδοση του Mondeo αρκεί ο κάτοχος να το επιλέξει. Οι διαφορές στον πίνακα των οργάνων και τη σχεδίαση του ταμπλό γενικότερα είναι μικρές. Ένα διακριτικό λογότυπο ST 220 κοσμεί το ούτως η άλλως όμορφο τιμόνι με τη μικρή διάμετρο, ενώ και τα όργανα στον πίνακα έχουν ανοιχτόχρωμο φόντο. 
Με αυτές τις επεμβάσεις η καλαίσθητη "σιλουέτα" του μοντέλου απέκτησε ένα πιο επιθετικό προφίλ, το οποίο συνάδει με τις γενικότερες δυνατότητες του μοντέλου στο δρόμο, βάσει στησίματος αλλά και κινητήρα. Ιδιαίτερη μνεία αξίζει το τρίλιτρο μηχανικό σύνολο που βρίσκεται κάτω από το εμπρόσθιο καπό, το οποίο συμβάλλει καθοριστικά στην αίσθηση πληρότητας που απολαμβάνει ο οδηγός του κορυφαίου Mondeo. 



Στο πίσω μέρος, ο ογκωδέστερος προφυλακτήρας, η ιδιαίτερα διακριτική αεροτομή στην πόρτα του χώρου των αποσκευών και η διπλή απόληξη της εξάτμισης κάνουν τη διαφορά της δυνατότερης έκδοσης του Mondeo.


Οι "δρόμοι" της απλής έκδοσης και της ST 220 "συναντώνται" όταν το θέμα είναι η οδηγική απόλαυση. Η ποσότητα είναι το στοιχείο που διαφοροποιεί τις δύο εκδόσεις...


Στο χώρο αποσκευών που δεν έχει διαφορά από την απλή τετράθυρη έκδοση, οι αποσκευές των πέντε επιβατών θα χωρέσουν αρκετά εύκολα.

 ΔΟΚΙΜΗ Ford Mondeo ST 220
 
To καλό και το καλύτερο
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Τρίλιτρο διαμάντι 223 ονομαστικών ίππων
Πολύ καλή κοινή βάση - Εντυπωσιακό το ST
Κορυφαίοι χώροι για πέντε επιβάτες