Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  15/1/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 15/1/2002

Ασφαλές το Astra, με σοβαρό όμως ανταγωνισμό

Η ανάρτηση είναι αρκούντως σφιχτή για τον περιορισμό των κλίσεων στις στροφές, ενώ εμφανίζει καλή απορροφητικότητα στις ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Σε καλή άσφαλτο, το Opel Astra εμφανίζει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, που όταν ο οδηγός τα προσεγγίζει, εμφανίζεται προοδευτικά υποστροφή. 
Το Ιταλικό στήσιμο σε άλλη μια καλή εκδοχή του. Ο οδηγός που θα εξοικειωθεί με το ιδιαίτερα ελαφρύ τιμόνι θα μπορεί να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες του πλαισίου και της γεωμετρίας της ανάρτησης και να κινηθεί αρκετά γρήγορα σε ευθείες αλλά και στροφές.
Η συμπεριφορά του Ford Focus είναι υποδειγματική για τα δεδομένα της κατηγορίας. Οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι αυξημένες λόγω της ρύθμισης της ανάρτησης. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αρκετά υψηλά, ενώ το τιμόνι και τα φρένα έχουν κορυφαία αίσθηση.
Χωρίς ιδιαίτερη αίσθηση στο τιμόνι και τα φρένα, το Nissan Almera απαιτεί εξοικείωση από τον οδηγό που θα εκδηλώσει "ανησυχίες". Τα περιθώρια πλευρικής πρόσφυσης είναι σχετικά περιορισμένα και η υποστροφή στις στροφές εμφανίζεται γρήγορα. Στις ευθείες, η ανάρτηση προσφέρει σταθερότητα και άνεση.
Το μοντέλο που διακρίνεται στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς μεταξύ των αυτοκινήτων του συγκριτικού, είναι χωρίς αμφιβολία το Peugeot 307. Ιδιαίτερα σταθερό ακόμα και κάτω από έντονη πίεση και με πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, το 307 κινείται στην προαποφασισμένη από τον οδηγό πορεία.
Ο έτερος Γάλλος της συγκριτικής δοκιμής συνδυάζει μοναδικά την άνεση με την κορυφαίου επιπέδου οδική συμπεριφορά. Παρά τα χρόνια του στην αγορά, συναγωνίζεται τον ομοεθνή αντίπαλο (Peugeot 307) σε σταθερότητα στις ευθείες, ενώ στις στροφές ο πίσω άξονας μπορεί να εκδηλώσει τάσεις ανεξαρτησίας (υπερστροφή) με τους κατάλληλους χειρισμούς από τον οδηγό.
Σταθερό και αρκούντως σφιχτό, το Ισπανικό μοντέλο δείχνει να έχει δυνατότητες μεγαλύτερες σαν πλαίσιο για τα δεδομένα του κινητήρα των 1,4 λίτρων. Ετσι οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες στις στροφές, γεγονός που έχει θετικό αντίκτυπο και στον περιορισμό της υποστροφής. Στις ευθείες, η σταθερότητα που εμφανίζει το Leon είναι ανάλογη του Οpel Astra.
Η 9η γενιά του Toyota Corolla τοποθετείται με βάση τις δυνατότητές του στο δρόμο, μεταξύ των κορυφαίων προτάσεων της κατηγορίας. Με ένα πίσω μέρος ακλόνητο σχεδόν όσο και του κορυφαίου Γάλλου (Peugeot 307) στις στροφές, το Corolla αποδεικνύεται πολύ κοντά στην κορυφή, όσον αφορά την ενεργητική ασφάλεια.
Με αίσθηση αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας, το VW Golf γοητεύει όντας πολύ θετικό σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς. Η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός από τα χειριστήρια είναι απόλυτα θετική και συμβάλλει στον καλύτερο δυνατό έλεγχο σε ευθείες και στροφές και με ταχύτητα αρκετά αυξημένη.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Το Opel Astra και ο ανταγωνισμός
 
To Astra και οι άλλοι...
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Παθητική ασφάλεια
Σκληρός ο ανταγωνισμός για εσωτερικούς χώρους
Ασφαλές το Astra, με σοβαρό όμως ανταγωνισμό
Ποιότητα και σχεδίαση κοντά στην κορυφή