• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  30/1/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 30/1/2001
ΔΟΚΙΜΗ 
Suzuki Jimny 1,3 Sport

 
Ομάδα που κερδίζει...
 
...δεν αλλάζει, λέει μια λαϊκή ρήση. Κάπου εκεί πρέπει να αναζητηθούν οι αιτίες για τις επιδερμικές και μόνο αλλαγές που συντελέστηκαν στο Suzuki Jimny, οι οποίες καθόλου δεν επηρέασαν το χαρακτήρα και τις δυνατότητές του για κίνηση εκτός δρόμου. 

Η τοποθέτηση νέου μηχανικού συνόλου που με την ίδια χωρητικότητα εμφανίζει βελτιωμένη απόδοση σε επίπεδο ισχύος και εκπομπής καυσαερίων (καλύπτει τις προδιαγραφές της Euro 3) ήταν η αφορμή για την ελαφρά ανανέωση σε σημεία του μικρού εκτός δρόμου μοντέλου. Το μηχανικό σύνολο το γνωρίσαμε από το πρόσφατα αφιχθέν στην ελληνική αγορά Ignis και εκεί εκτιμήσαμε τις αρετές του σε επίπεδο ευστροφίας και άμεσης απόκρισης. Η "μεταμόσχευση" στο Jimny είχε ως αποτέλεσμα το μικρό 4x4 να γίνει ακόμα πιο φιλικό κατά τη χρήση του σε αστικό περιβάλλον, αφού η ελαστικότητα του μηχανικού συνόλου του εμφανίζεται βελτιωμένη, απαιτώντας λιγότερες αλλαγές ταχυτήτων. Μια ακόμα αλλαγή που έχει υποστεί το μικρό εκτός δρόμου μοντέλο της Suzuki έχει να κάνει με την ανάρτηση, η οποία χωρίς να φέρει αλλαγές στη διάταξη, διαθέτει πιο "ήπια΄΄ ρύθμιση (πιο μαλακά ελατήρια εμπρός, λόγω αυξημένου βάρους του νέου κινητήρα σε σχέση με αυτόν των προηγούμενων εκδόσεων), η οποία έχει θετικό αντίκτυπο στον τομέα της άνεσης των επιβατών. Η βελτίωση βέβαια δεν είναι θεαματική, καθώς οι μικρές διαστάσεις του μοντέλου καθιστούν άμεση τη μεταφορά των κραδασμών και των ταλαντώσεων, σε όλο το αμάξωμα. Αυτό βέβαια συνέβαινε πιο έντονα στις προηγούμενες εκδόσεις του μοντέλου. Από εκεί και μετά οι αλλαγές είναι εμφανισιακές. Εχουν να κάνουν με τα σχέδια στις υφασμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων και τη... μετακόμιση του διακόπτη για το "φωτεινό συναγερμό" (alarm στην καθομιλουμένη) από την κολόνα του τιμονιού στο επάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας. Επίσης, οι διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα πλέον φωτίζονται. Εξωτερικά, το μόνο στοιχείο που προδίδει ότι πρόκειται για το νέο μοντέλο είναι η πλαστική θήκη της ρεζέρβας, που καλύπτει μόνο τη ζάντα. Η "ουσία" του μοντέλου, που δεν είναι άλλη από τις δυσανάλογα μεγάλες σε σχέση με το μέγεθός του δυνατότητες για κίνηση μετά το τέλος του δρόμου, έχει παραμείνει απαράλλαχτη. Το Jimny χάρη στις διαστάσεις και το βάρος του συγκεντρώνει τις προϋποθέσεις για κίνηση σε δύσβατα εδάφη, ενώ ο κινητήρας και η τετρακίνηση σε συνδυασμό με τη δυνατότητα υποδιπλασιασμού των σχέσεων αποτελούν τα εφόδια του μοντέλου για την πραγματοποίηση ακόμα και των πιο extreme εξορμήσεων. Ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης του μοντέλου περιλαμβάνει ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα και υδραυλικό τιμόνι, ενώ τόσο οι ζάντες αλουμινίου όσο και ο κλιματισμός είναι μεταξύ των στοιχείων που προσφέρονται από την ελληνική αντιπροσωπεία στην τιμή των 4.998.000 δρχ. Επιπλέον (350.000 δρχ.) χρεώνεται το ABS με EBD.
 



Στο ταμπλό οι διαφορές εστιάζονται στους φωτιζόμενους διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα και στη μεταφορά του διακόπτη των alarm στο επάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας. 



Η κίνηση του Jimny στην άσφαλτο είναι λίγο πιο άνετη σε σχέση με το παρελθόν, χάρη στα πιο μαλακά ελατήρια της ανάρτησης εμπρός. 


 ΔΟΚΙΜΗ Suzuki Jimny 1,3 Sport
 Ομάδα που κερδίζει...
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ 
Χωρίς εμφανείς διαφορές ο κινητήρας