Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  9/4/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 9/4/2002

ΔΟΚΙΜΗ
Alfa Romeo GTV & Spider 2,0

 

Συναρπάζουν τις αισθήσεις
 

Στο πέρασμά τους οι "Iταλίδες" GTV και Spider της Alfa Romeo συγκινούν χρόνια τώρα τους απανταχού λάτρεις της σπορ οδήγησης και των μοναδικά δυναμικών σχεδιαστικών γραμμών. Το μείγμα "πλαίσιο - κινητήρας - ανάρτηση" καθιστά και στις δύο περιπτώσεις τη "συνταγή" εκρηκτική. Δε μένει παρά να... δοκιμάσετε.
 

Η Alfa Romeo αναμφισβήτητα έχει βρει τον τρόπο να "μιλά" στην καρδιά αυτών που δε βλέπουν το αυτοκίνητο απλά ως ένα μεταφορικό μέσο, αλλά ως ένα αγαθό που θα τους χαρίσει πολλές συγκινήσεις, εξιτάροντας όλες εκείνες τις αισθήσεις που λειτουργούν κατά τη συμβίωση με αυτό. Ανέκαθεν η προσοχή της Ιταλικής φίρμας είναι στραμμένη σε αυτό το ειδικό τμήμα της αγοράς. Αυτό έχει αποτέλεσμα η Alfa Romeo να κατασκευάζει προϊόντα με γνώμονα την απόλυτη οδηγική απόλαυση και τις επιδόσεις. 
Η καλή παράδοση στους τομείς της σχεδίασης και των ισχυρών μηχανικών συνόλων με σπορτίφ χαρακτηριστικά λειτουργίας αποτέλεσε το στοιχείο πάνω στο οποίο βασίστηκε κατασκευαστικά η "ιδέα" δημιουργίας του κουπέ μοντέλου GTV και της κάμπριο εκδοχής του με την ονομασία Spider. Η "ιδέα" αυτή πήρε σάρκα και οστά το 1994, οπότε και η Μιλανέζικη φίρμα παρουσίασε στο Διεθνές Σαλόνι του Παρισιού τα δύο αυτά μοντέλα. Το 1998 τα μοντέλα GTV και Spider δέχτηκαν περιορισμένης έκτασης αισθητικές διαφοροποιήσεις τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό τους μέρος. Η μοναδικότητα του σχήματος του αμαξώματος επέτρεψε στις δύο εκδόσεις να διατηρήσουν την εμπορική ανταγωνιστικότητά τους μέχρι και σήμερα. 
Αλήθεια, μπορούν πολλά αυτοκίνητα μετά από 8 -ουσιαστικά- χρόνια πορείας να δείχνουν τόσο φρέσκα και επίκαιρα όσο τα GTV και Spider; Σίγουρα τα δύο μοντέλα μεταφέρουν ορισμένα από τα προβλήματα του παρελθόντος, όπως είναι 
το μέτριο επίπεδο του φινιρίσματος και της συναρμογής των επιμέρους τμημάτων. Είναι όμως δεδομένο ότι όποιος βρεθεί πίσω από το τιμόνι τους θα ξεχάσει πολύ γρήγορα τα στοιχεία αυτά, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον του στις πολύ καλές επιδόσεις και τον ήχο του κινητήρα, στο σπορτίφ "πάτημα" των μοντέλων και την εξαιρετική αίσθηση των συστημάτων διεύθυνσης και πέδησης. 
Τι να πει κανείς βέβαια για τη σχεδίαση... Η διασφάλιση της επιτυχίας στον καθοριστικό για τη φίρμα αυτόν τομέα, συνδέθηκε με το φημισμένο σχεδιαστικό οίκο Pininfarina. To αποτέλεσμα της συνεργασίας αυτής “ευθύνεται” για το ότι ακόμα και σήμερα στρέφουμε τα κεφάλια μας στο πέρασμα των GTV και Spider. Η σφηνοειδής σιλουέτα των δύο αμαξωμάτων εντυπωσιάζει με τις λιτές γραμμές στα πλαϊνά μέρη, τα νεύρα στο καπό, την τριγωνική μάσκα που φιλοξενεί το έμβλημα και τα "διπλά" φανάρια. Η GTV είναι ακόμα πιο εντυπωσιακή στο πίσω μέρος, χάρη στη μεγάλη κλίση του παρμπρίζ, ενώ η Spider κλέβει την παράσταση όταν είναι... topless. 
Κατά την ανανέωση των μοντέλων, οι τότε διαθέσιμες εκδόσεις της GTV εφοδιάζονταν με κινητήρες 1,8 και 2,0 λίτρων, με τον μεγαλύτερο να είναι 6κύλινδρος, υπετροφοδοτούμενος και να αποδίδει 200 ίππους. Ίδιας χωρητικότητας κινητήρες εφοδίαζαν και την Spider, ωστόσο ο 2λιτρος ήταν "κλασικός" 4κύλινδρος. Αυτή τη στιγμή οι σπορτίφ προτάσεις της Alfa Romeo εισάγονται μόνο με τον 4κύλινδρο κινητήρα 2,0 λίτρων με ονομαστική απόδοση ισχύος 155 ίππων. Οι δύο μοναδικές εκδόσεις φέρουν αρκετά ικανοποιητικό εξοπλισμό άνεσης και ασφαλείας. Τα στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι αναμφισβήτητα οι δύο εμπρόσθιοι αερόσακοι, ο αυτόματος κλιματισμός, οι δερμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα και το ABS. Τόσο η αεροτομή στο GTV όσο και ο ηλεκτρικός μηχανισμός της υφασμάτινης οροφής της Spider αποτελούν στοιχεία του προαιρετικού εξοπλισμού.


Ο δίλιτρος, τετρακύλινδρος κινητήρας των GTV - Spider αποδίδει 155 ονομααστικούς ίππους.




H αναδιπλούμενη υφασμάτινη οροφή της Alfa Romeo Spider προσφέρεται προαιρετικά με έναν πρακτικό ηλεκτρικό μηχανισμό ο οποίος απαλλάσσει τον οδηγό από την αρκετά επίπονη διαδικασία της... αποκάλυψης.

 ΔΟΚΙΜΗ Alfa Romeo GTV & Spider 2,0
 
Συναρπάζουν τις αισθήσεις
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Spider: Γοητεύει τους πάντες
GTV: Ένα διαφορετικό κουπέ