Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  9/4/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 9/4/2002

GTV: Ένα διαφορετικό κουπέ

Η Alfa Romeo Spider αποτελεί μια καθαρά σπορτίφ κατασκευή που δεν κρύβει το χαρακτήρα της. Μερικά μόνο χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι της αρκούν για να αντιληφθεί κανείς το εξαιρετικό "στήσιμο" του αυτοκινήτου. Πράγματι, η αποτελεσματικότητα της ανάρτησης εντυπωσιάζει, εξασφαλίζοντας -χάρη στη σφικτή ρύθμιση- ουδέτερη οδική συμπεριφορά και περιορισμένες κλίσεις στο αμάξωμα σε δρόμους με στροφές. Την πολύ καλή εικόνα ενισχύουν τα ικανοποιητικά περιθώρια πρόσφυσης τωνελαστικών. 
Η Spider μεταφέρει λοιπόν με ασφάλεια τους δύο επιβάτες που μπορεί να φιλοξενήσει στο εσωτερικό της. 
Είναι βέβαιο όμως πως όποιος αναζητήσει υψηλή άνεση -από την ανάρτηση και από την εργονομία του εσωτερικού- θα απογοητευτεί. 
Επιπλέον δε λείπουν και ορισμένοι αεροδυναμικοί θόρυβοι, κυρίως στις υψηλές ταχύτητες, οι οποίοι προέρχονται από την υφασμάτινη οροφή. Ο μηχανισμός λειτουργίας της είναι απλός.



H υποστροφή έχει τον πρώτο λόγο κατά την κίνηση της GTV σε "κλειστά" κομμάτια δρόμου. Βέβαια αυτή θα έρθει προοδευτικά και μόνο αν ο οδηγός το παρακάνει με το πεντάλ του γκαζιού. Υπό άλλες συνθήκες η "Ιταλίδα" στρίβει ουδέτερα.
Κινητήρας με... τσαγανό 
Ο τεχνολογικά προηγμένος κινητήρας των 1.970 κ.εκ. που εφοδιάζει τα δύο μοντέλα ενισχύει τον σπορτίφ προσανατολισμό τους. Φέρει το χαρακτηρισμό "Twin Spark" καθώς διαθέτει δύο μπουζί σε κάθε κύλινδρο, ενώ την τεχνολογία αιχμής συμπληρώνουν το σύστημα εισαγωγής μεταβαλλόμενης γεωμετρίας και ο μεταβλητός χρονισμός των βαλβίδων. Χωρίς να είναι ιδιαίτερα ελαστικός, ο κινητήρας δε "δυσανασχετεί" όταν βρίσκεται στα χαμηλά πεδία του στροφόμετρου. Ωστόσο ο πραγματικά καλός εαυτός του φανερώνεται στις μεσαίες και -ιδιαίτερα- υψηλές στροφές με την παραγόμενη ισχύ να καλύπτει τις όποιες οδηγικές ανησυχίες τόσο στην περίπτωση της GTV όσο και της Spider. H λειτουργία του μηχανικού συνόλου χαρακτηρίζεται πολιτισμένη. Ο ήχος που παράγει διέρχεται ευχάριστα από τα αυτιά των επιβατών διαθέτοντας σπορτίφ χροιά που μόνο σε κατασκευές της Ιταλικής φίρμας συναντάμε.

O κινητήρας των 2,0 λίτρων που κινεί τα δύο μοντέλα διακρίνεται για τα μεγάλα αποθέματα ισχύος στις υψηλές στροφές.

 ΔΟΚΙΜΗ Alfa Romeo GTV & Spider 2,0
 
Συναρπάζουν τις αισθήσεις
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Spider: Γοητεύει τους πάντες
GTV: Ένα διαφορετικό κουπέ