• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Περιοδικό - Θέματα αγοράς mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  17/4/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 17/4/2001

Παρουσιαση
Opel εναντίον Τοyota6
 

Οφθαλμός αντί οφθαλμού...
 

Τόσο η Opel όσο και η Toyota διαθέτουν μια ευρεία γκάμα προϊόντων μέσω των οποίων εξυπηρετούν τις ανάγκες των καταναλωτών σε πολλά τμήματα της αγοράς. Κάθε μοντέλο της μιας έρχεται άμεσα αντιμέτωπο με ένα μοντέλο της άλλης, σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες. Μπορεί να υπάρξει νικητής σε μια τέτοια -ολομέτωπη- κόντρα;
 


Το να λανσάρει μια αυτοκινητοβιομηχανία ένα προϊόν σε ένα συγκεκριμένο τμήμα της αγοράς σίγουρα δεν είναι μια εύκολη υπόθεση. Κάτι τέτοιο γίνεται μετά από συγκεκριμένη διαδικασία που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει έρευνα αγοράς, προκειμένου να εντοπιστούν οι ανάγκες του εκάστοτε καταναλωτικού κοινού. Τα συμπεράσματα σχετικών ερευνών αποτελούν την αιτία της μεγάλης ομοιότητας που παρουσιάζουν πολλές φορές τα προϊόντα που "μάχονται" στην ίδια κατηγορία. Κάτι τέτοιο γίνεται καθώς τα προϊόντα αυτά καλούνται να ικανοποιήσουν ίδιες ανάγκες και κάτω από το ίδιο οικονομοτεχνικό πλαίσιο. Πώς αντιμετωπίζουν οι σύγχρονες αυτοκινητοβιομηχανίες τον κίνδυνο της παρουσίασης μοντέλων κατασκευασμένων "καθ' εικόνα και ομοίωση" των ανταγωνιστών τους; Η μόνη "διέξοδος" που έχουν είναι η διαφοροποίηση σε επίπεδο σχεδιαστικής φιλοσοφίας και αίσθησης που αφήνουν στον οδηγό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, προκειμένου να αντιληφθεί κανείς το τετ-α-τετ των αυτοκινήτων αλλά και την προσπάθεια των εταιρειών να διαφοροποιηθούν σε κάθε κατηγορία, είναι η "σύγκρουση" των μοντέλων της Opel με αυτά της Toyota. Η Γερμανική εταιρεία, που παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ευρωπαϊκή αγορά, νιώθει όλο και περισσότερο έντονα την πίεση του εξ Ανατολής "κινδύνου" που ακούει στο όνομα Toyota, η οποία στοχεύει στην ουσιαστική -μέσω αύξησης των ταξινομήσεών της- εδραίωσή της στη Γηραιά Ηπειρο. Ετσι, απέναντι στην πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, την εξαιρετική παθητική ασφάλεια και την πολύ καλή -με σπορτίφ χροιά- οδική συμπεριφορά των μοντέλων της Opel παρατάσσονται η κορυφαία αξιοπιστία, η υψηλή τεχνολογία μηχανικών μερών και η εξευρωπαϊσμένη σχεδίαση των αντίστοιχων προτάσεων της Toyota. Στις σελίδες που ακολουθούν πραγματοποιείται μια παράλληλη παρουσίαση των προτάσεων των δύο εταιρειών σε κάθε μια από τις κατηγορίες αυτοκινήτων. Επιπλέον, από την απεικόνιση των ταξινομήσεών τους σε Ευρώπη και Ελλάδα τα τελευταία δύο χρόνια μπορεί κανείς να δει την εικόνα των εταιρειών και την τάση που επικρατεί στη μεταξύ τους "κόντρα".
 


O εκπρόσωπος της Opel στη μεγάλη κατηγορία, το Omega, δεν έρχεται αντιμέτωπος με κάποιο μοντέλο της Toyota. H Ιαπωνική φίρμα έχει μείνει συνειδητά έξω από το συγκεκριμένο τμήμα της αγοράς καθώς δεν έχει σκοπό να "χτυπήσει" τα προϊόντα της θυγατρικής της και εξειδικευμένης στις πολυτελής προτάσεις Lexus.
 

H Toyota υπερέχει της Opel στις προτάσεις που αφορούν την κατηγορία των εκτός δρόμου μοντέλων. Εκτός από το RAV4 που έρχεται αντιμέτωπο με το Frontera, διαθέτει και τα Land Cruiser 90 (φωτό: το 3d) και Land Cruiser 100. 

 Παρουσιαση Opel εναντίον Τοyota6
 Οφθαλμός αντί οφθαλμού...
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ 
Μικρά 
Μικρά πολυμορφικά 
Μικρομεσαία 
Μεσαία 
Πολυμορφικά 

Κουπέ 

Εκτός δρόμου 
Σπορ