Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  27/5/2003
Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/5/2003

ΔΟΚΙΜΗ
Mazda 2 1,6
 

Καιρός για 2;
 

Μία νέα "απειλή" για τους πρωταγωνιστές της μικρής κατηγορίας έκανε πρόσφατα την εμφάνισή της. Πρόκειται για το Mazda 2, το δεύτερο νέο μοντέλο που παρουσιάζει η εταιρεία σε διάστημα ενός έτους.
 
Με αρκετά γρήγορους ρυθμούς η Mazda προχωρεί τα δύο τελευταία χρόνια στη ριζική ανανέωση της γκάμας της και είναι σαφές ότι η κλιμάκωση της έντασης με την οποία η Ιαπωνική εταιρεία επιτίθεται σε συνεχώς περισσότερες κατηγορίες οχημάτων έχει ένα μόνο στόχο: την άμεση διεκδίκηση μεγαλύτερων μερίδιων στην αγορά. Προφανώς, η απόφαση που έχει ληφθεί από τους ιθύνοντες της Mazda είναι η προβολή του δυναμικού χαρακτήρα της εταιρείας και η ενσωμάτωση σπορτίφ σχεδιαστικών στοιχείων σε όλες τις προτάσεις της. Αυτό ακριβώς συμβαίνει και με το 2, το νέο εκπρόσωπο της Mazda στη μικρή κατηγορία, ένα όχημα το οποίο θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό αν η τακτική που ακολουθείται είναι η σωστή. 
Από πλευράς σχεδίασης η λύση που υιοθετήθηκε ήταν απλή σαν σύλληψη όχι όμως απαραίτητα και εύκολη στην εφαρμογή. Οι σχεδιαστές λοιπόν "δανείστηκαν" στοιχεία από το 6, το μεσαίο μοντέλο της εταιρείας, και τα προσάρμοσαν στον όγκο ενός μικρού μοντέλου. Το αποτέλεσμα είναι μια δυναμική και με επιθετικό ύφος αισθητική που δε συναντάται συχνά στην εν λόγω κατηγορία. Η μάσκα με τις πέντε γωνίες που εισέρχεται και στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα, τα φωτιστικά σώματα με τις έντονες ακμές και τους στρογγυλούς δείκτες πορείας καθώς και οι δύο έντονες αυλακώσεις στο καπό του κινητήρα (ως προέκταση των άνω άκρων της μάσκας) είναι εμπνευσμένα από το 6, ταιριάζουν όμως απόλυτα με το νεανικό κοινό στο οποίο στοχεύει το 2 και δημιουργούν ένα πολύ ενδιαφέρον σύνολο. 
Στο πλαϊνό αλλά και στο πίσω μέρος του αμαξώματος η σχεδίαση είναι πιο συγκρατημένη αν και δεν απουσιάζουν ορισμένες λύσεις οι οποίες εκφράζουν κομψότητα. Η κυριότερη από αυτές είναι τα πίσω φωτιστικά σώματα τα οποία έχουν ενιαίο κόκκινο κάλυμμα και σχετικά αυστηρό "look". To ανυψωμένο πίσω μέρος και το σχεδόν κάθετο κόψιμο της οροφής στο σημείο αυτό περιορίζουν σημαντικά το σπορτίφ ύφος που χαρακτηρίζει το όχημα στο εμπρός μέρος και υποδηλώνουν ότι η δυναμική εμφάνιση... ακολουθεί τη χρηστικότητα και την ευρυχωρία των επιβατών στο πίσω κάθισμα και δεν προηγείται αυτών.
Το 2 βασίζεται στην πλατφόρμα του Ford Fiesta από το οποίο προέρχονται και τα βασικά μηχανικά μέρη και κυρίως οι κινητήρες. Η δε παραγωγή του 2 γίνεται στο εργοστάσιο της Ford στη Βαλένθια της Ισπανίας υπό την εποπτεία μιας ειδικής ομάδας 200 Ιαπώνων τεχνικών της Mazda οι οποίοι φροντίζουν για την τήρηση των επιπέδων ποιότητας που έχει θέσει η ίδια. Από πλευράς διαστάσεων το 2 έχει μήκος, πλάτος και ύψος τα οποία ανέρχονται αντίστοιχα σε 3.925, 1.680 και 1.545, τιμές οι οποίες εξασφαλίζουν ένα άνετο και ευρύχωρο θάλαμο επιβατών. Το μεταξόνιο έχει μήκος 2.490 χιλ.
Η κορυφαία έκδοση του μοντέλου διαθέτει κινητήρα 1,6 λίτρων και 100 ονομαστικών ίππων προσφέροντας στον οδηγό πολύ καλές επιδόσεις όπως διαπιστώσαμε στο πλαίσιο της δοκιμής.

Τρόποι απόκτησης Εγγυήσεις
20% προκ., 60 δόσεις, επιτ. 7,5%
0% προκ., 72 δόσεις, επιτ. 8% 
0% προκ., 60 δόσεις, επιτ. 8% 
Μετρητοίς 15.500 ευρώ

Μηχανικά μέρη 3 έτη
Αντισκωριακή 12 έτη
Χρώμα 3 έτη
Τι μας άρεσε:
Η μοντέρνα εμφάνιση της κεντρικής κονσόλας.
Η σπορτίφ αισθητική του εμπρός μέρους.
Τι δε μας άρεσε:
Το σχεδόν κάθετο κόψιμο του πίσω μέρους.


 ΔΟΚΙΜΗ Mazda 2 1,6
 
Καιρός για 2;
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Ισχυρός και ελαστικός ο κινητήρας
Εντυπωσιακή σχεδίαση, καλή ποιότητα
Ουδέτερο, ασφαλές και αρκετά ευχάριστο