Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  27/5/2003
Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/5/2003

ΔΟΚΙΜΗ
Ford Streetka
 

Ξεσηκώνει τις αισθήσεις
 

Το Streetka δεν αποτελεί απλά τη ρόουντστερ έκδοση του Ka. Πρόκειται για ένα σχεδόν καινούργιο αυτοκίνητο, που το απολαμβάνει κανείς στο δρόμο, ενώ όπου και να βρεθεί το μικρό "ανοιχτό" Ford τα βλέμματα "καρφώνονται" πάνω του. 

Για πολλούς τα αυτοκίνητα είναι καταναλωτικά αγαθά που απλά τα χρησιμοποιούν για να εξυπηρετήσουν τις μεταφορικές τους ανάγκες, χωρίς να τους προσφέρουν κάτι περισσότερο. Ακόμα και αυτοί που πιστεύουν κάτι τέτοιο θα δουν με διαφορετικό μάτι το Streetka. Ένα νέο προϊόν από τη Ford που δημιουργήθηκε για να "ξυπνάει" τις αισθήσεις, κάτι που τελικά η ομάδα ανάπτυξης του Streetka το κατάφερε με πολύ καλό τρόπο. 
Πρώτα απ' όλα η εξωτερική του σχεδίαση είναι ικανή να μαγνητίσει τα βλέμματα και να συγκεντρώσει το θαυμασμό εκείνων που το αντικρίζουν. Κοιτώντας το από μπροστά θυμίζει εν μέρει το Ka. Η κύρια διαφορά παρατηρείται στον πιο ογκώδη και σπορτίφ σχεδιαστικά προφυλακτήρα, που το σχήμα του διαφοροποιεί τα τριγωνικά φωτιστικά σώματα του Ka σε κάθετα σχεδόν παραλληλόγραμμα. 
Το πίσω τμήμα του αμαξώματος του μικρού ρόουντστερ Ford είναι εντελώς διαφορετικό από το αντίστοιχο του Ka. Βασικά στοιχεία αποτελούν τα κάθετα φωτιστικά σώματα με το κόκκινο κάλυμμα, η έντονη ακμή στο τελείωμα του καπό και τα "φουσκωμένα" φτερά (όπως και τα εμπρός). Στο εσωτερικό η εικόνα δεν είναι ανάλογα εντυπωσιακή, καθώς το ταμπλό είναι ίδιο με το αντίστοιχο του Ka, ενώ οι όποιες διαφορές αφορούν το διάκοσμο. Αρκετές τροποποιήσεις υπάρχουν στο "στήσιμο" της ανάρτησης του Streetka, στα συστήματα διεύθυνσης και πέδησης, αλλά και στο κιβώτιο ταχυτήτων. Το πλαίσιο έχει δεχτεί ενισχύσεις λόγω της απουσίας οροφής, ενώ η στρεπτική του ακαμψία είναι ικανοποιητική για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Παράλληλα το ρόουντστερ Streetka κινείται από ένα νέο 8βάλβιδο κινητήρα 1,6 λίτρων της σειράς Duratec, που αποδίδει 94 πραγματικούς ίππους. 
Το Streetka διατίθεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, τα Base και Lux, που κοστίζουν 19.999 και 21.999 ευρώ αντίστοιχα. Η βασική έκδοση διαθέτει ABS, 4 αερόσακους, όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις, air condition, ζάντες αλουμινίου και ράδιο CD. Η Lux περιλαμβάνει επιπλέον δερμάτινα και θερμαινόμενα καθίσματα, καθώς και πιο ακριβό ηχοσύστημα. 




Τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα ακολουθούν τις φόρμες του αμαξώματος. 


Το στρογγυλό φανάρι της οπισθοπορείας είναι τοποθετημένο στο κέντρο του προφυλακτήρα, θυμίζοντας απόληξη εξάτμισης. 


Οι ζάντες 
αλουμινίου των 16 ιντσών ανήκουν 
στο βασικό εξοπλισμό.

Τρόποι απόκτησης
50% προκαταβολή, εξόφληση σε 100 μήνες με 5,9% επιτόκιο 
35% προκαταβολή, εξόφληση έως 36 μήνες με 3,9% επιτόκιο 
Εγγυήσεις
Μηχανικά μέρη 5 έτη (ολική) 
Αντισκωριακή 6 έτη
Χρώμα 2 έτη 

Μας άρεσε
Η οδική συμπεριφορά και η αίσθηση που προσφέρουν το τιμόνι και ο επιλογέας των ταχυτήτων καθώς και η σχεδίαση του αμαξώματος. 
Δε μας άρεσε
Η έλλειψη ρύθμισης του τιμονιού και η σχεδίαση του εσωτερικού, που είναι ίδια, με του Ka. 

 ΔΟΚΙΜΗ Ford Streetka
 
Ξεσηκώνει τις αισθήσεις
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Με κύριο χαρακτηριστικό την πολύ καλή ροπή 
Σπορτίφ αίσθηση με ρυθμίσιμη συμπεριφορά
2θέσιο με ικανοποιητική ποιότητα 
Χειροποίητη παραγωγή από τον Pininfarina