Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  4/6/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 4/6/2002

Παντός εδάφους με αρκετά μεγάλη άνεση

Οι Κορεάτες αντί να εφοδιάσουν το Rexton με αυτοφερόμενο αμάξωμα (λύση που κυριαρχεί -πλέον- στα εκτός δρόμου αυτοκίνητα) επέλεξαν το σασί τύπου σκάλας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αυξημένη ακαμψία και τις καλές εκτός δρόμου δυνατότητες του μοντέλου. Σε αυτές συνδράμουν οι μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης (αποτελείται από διπλά ψαλίδια με ελικοειδή ελατήρια εμπρός και πέντε συνδέσμους πίσω με επίσης ελικοειδή ελατήρια) αλλά και το σύστημα διεύθυνσης με τη μεταβλητή υποβοήθηση που μπορεί στην κίνηση σε άσφαλτο να μην έχει την απαιτούμενη αίσθηση, όμως στις εκτός δρόμου διαδρομές δε μεταφέρει όλους τους κραδασμούς στα χέρια του οδηγού. 
Στην άσφαλτο το Rexton κινείται ευθύβολα και με σταθερότητα ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, με μόνη ένσταση το ελαφρύ τιμόνι που δεν εμπνέει τον οδηγό. Οι κλίσεις στις στροφές είναι αυξημένες (απόρροια της μαλακής ρύθμισης των αναρτήσεων) αλλά δεν επηρεάζουν την κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά χάρη και στο σύστημα τετρακίνησης. 
Κατά την κίνηση στην άσφαλτο και όταν οι συνθήκες είναι ιδανικές η μετάδοση της κίνησης γίνεται σε ποσοστό 100% στους πίσω τροχούς. Όταν η πρόσφυση μειωθεί γίνεται αυτόματα -και ιδιαίτερα άμεσα- η μεταφορά της ροπής του κινητήρα και στους εμπρός τροχούς σε ποσοστό που μπορεί να φτάσει έως το 50%. Επιπλέον, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει και κοντές σχέσεις μετάδοσης για την υπέρβαση μεγάλων εμποδίων, με τη χρήση ενός πλήκτρου στο ταμπλό. 
Η μικρότερη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι 200 mm ενώ η αναρριχητική του ικανότητα ορίζεται στις 48 μοίρες. Οι μέγιστες γωνίες προσέγγισης και διαφυγής είναι 29 και 25 μοίρες αντίστοιχα. Οι αναρριχητικές δυνατότητες του μοντέλου είναι αρκετά μεγάλες. Η μεγάλη ελευθερία άρθρωσης της ανάρτησης δεν επιτρέπει το εύκολο σήκωμα στον αέρα για κάποιον από τους τροχούς, ενώ στο ανέβασμα μεγάλων ανωφερειών, τα όρια τίθενται από τον ασφάλτινο χαρακτήρα των ελαστικών του μοντέλου.


Σε κανονικές συνθήκες η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους πίσω τροχούς. Η αυτόματη μετάδοσης της ροπής και στους εμπρός τροχούς (όταν ο συντελεστής τριβής του οδοστρώματος είναι χαμηλός) εξασφαλίζει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και στις χωμάτινες διαδρομές.


Στο χώμα εκτιμάται η "αδρανής" αίσθηση του τιμονιού, που δεν επιτρέπει στους κραδασμούς να φτάνουν στα χέρια του οδηγού.

 ΔΟΚΙΜΗ SsangYong Rexton RX 320
 
Προκλητικό και με ουσία
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Μέτριο μηχανικό σύνολο
Μεγάλοι χώροι έως και για 7 επιβάτες
Τα προβλεπόμενα στην παθητική ασφάλεια
Παντός εδάφους με αρκετά μεγάλη άνεση