Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  4/6/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 4/6/2002

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
Nissan Primera 1,8-Opel Vectra 1,8-Renault Laguna II 1,8
 

Τριεθνές ζήτημα...
 

Στην κατηγορία των μεσαίων με κινητήρα 1,8 λίτρων, οι αξιόλογες προτάσεις αυξάνουν και πληθαίνουν. Η άφιξη στην ελληνική αγορά του Opel Vectra μας δίνει την ευκαιρία να διασταυρώσουμε τα ξίφη με δύο από τους κύριους ανταγωνιστές του και να διαπιστώσουμε πού ακριβώς τοποθετείται το νέο μοντέλο στην κατηγορία που "ακροβατεί" μεταξύ των προσιτών οικογενειακών και των πολυτελών προτάσεων. 

Αλλη μια μονομαχία με φόντο την κατηγορία που ενδιαφέρει τους οικογενειάρχες, των οποίων οι αναζητήσεις δε σταματούν στους χώρους αλλά επεκτείνονται στο πρεστίζ και στη σύγχρονη σχεδίαση. Η εισαγωγή του νέου Opel Vectra στην ελληνική αγορά, που έχει αρκετές και ενδιαφέρουσες προτάσεις, δημιουργεί την ανάγκη για επίλυση αποριών σχετικά με τη συνολική του αξία απέναντι στον ανταγωνισμό. Στην περίπτωσή μας, ο ανταγωνισμός επιδεικνύει ό,τι πιο σύγχρονο και ριζοσπαστικό σε επίπεδο σχεδίασης για τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ φέρει και αρκετές τεχνολογικές εφαρμογές. 
Στον τομέα της εξωτερικής εμφάνισης, η διάκριση ανήκει δικαιωματικά στο μοντέλο της Nissan. Με ένα παρελθόν ουδόλως κολακευτικό, μιας και η παρελθούσα γενιά του Primera ήταν τυπικά ιαπωνική στη σχεδίαση, η αρκούντως τολμηρή σύγχρονη γενιά κερδίζει άμεσα τις εντυπώσεις. Το σχήμα του μοντέλου αποπνέει δυναμισμό, ενώ παράλληλα εμφανίζει ξεκάθαρα τους τρεις όγκους που συνειρμικά η κατηγορία των μεσαίων επιβάλλει. Το Renault Laguna II είναι το μόνο 5θυρο μεταξύ των τριών, χωρίς αυτό να είναι κάτι που μπορεί να επιφέρει ξεκάθαρα αρνητική οπτική εντύπωση (κάθε άλλο μάλιστα), εκτός ίσως από περιπτώσεις αγοραστών που επιζητούν δογματικά το αμάξωμα των τριών όγκων στο αυτοκίνητο που θα επιλέξουν. Αρκετά κομψό, δεν κρύβει τον όγκο του και προδιαθέτει για τους πολύ καλούς εσωτερικούς χώρους, διαθέτοντας παράλληλα και αισθητικές λεπτομέρειες που ενθουσιάζουν τους λάτρεις του διαφορετικού. 
Αντίστοιχα, η τελευταία χρονικά πρόταση της κατηγορίας, το νέο Opel Vectra, φέρει σχεδιαστικές λεπτομέρειες εκσυγχρονιστικές, χωρίς όμως σε καμία περίπτωση να μπορεί να χαρακτηριστεί επαναστατικό, καθώς το μάλλον συντηρητικό προφίλ του και το κοινό στο οποίο απευθύνεται δε θα επικροτούσαν κάτι πιο ρηξικέλευθο σε εμφάνιση. Τα εμφανισιακά χαρακτηριστικά του κάθε μοντέλου είναι αποτέλεσμα επεξεργασίας των ανάλογων τμημάτων της κάθε εταιρείας. Σε κάθε περίπτωση, ο συνδυασμός της εμφάνισης με την παροχή όσο το δυνατόν καλύτερης ασφάλειας στους επιβαίνοντες είναι ένας στόχος επιθυμητός για κάθε κατασκευαστή. Μεταξύ των μοντέλων του συγκριτικού, είναι και το μοναδικό αυτοκίνητο που έχει αξιολογηθεί με 5 αστέρια (Renault Laguna II) από τον οργανισμό Euro NCAP. Από εκεί και πέρα, ο εξοπλισμός των αυτοκινήτων για την προστασία των επιβατών τους είναι πολύ καλός και σε κάθε περίπτωση περιλαμβάνει 6 αερόσακους από τη βασική έκδοση. Κάθε είδος ηλεκτρικής ευκολίας δίνει το παρών στον κατάλογο του εξοπλισμού της βασικής έκδοσης (με τον κινητήρα των 1,8 λίτρων). 
Η τελική επιλογή για κάποιον που είναι σε δίλημμα είναι αρκετά δύσκολη. Όταν το επίπεδο των προτάσεων είναι υψηλό, όπως συμβαίνει στην προκειμένη περίπτωση του συγκριτικού, η υποκειμενική κρίση για κάποιο φαινομενικά ασήμαντο στοιχείο, μπορεί να παίξει τον καθοριστικό ρόλο για την τελική επιλογή.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Nissan Primera 1,8-Opel Vectra 1,8-Renault Laguna II 1,8
 
Τριεθνές ζήτημα...
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Παρεμφερείς ιπποδυνάμεις, ανάλογα "βάρη" για μετακίνηση
Σύγχρονη σχεδίαση, πολύ καλή εργονομία
Χώροι με μικρές διαφορές για οικογένεια
Με γνώμονα τις ασφαλείς μετακινήσεις
Στα ίσια κοιτά ο νέος παίχτης